ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η αντίστροφη μέτρηση για την εισαγωγή του ομίλου Φάις στο Χρηματιστήριο Αθηνών έχει αρχίσει.
Τη Δευτέρα αναμένεται το ΔΣ της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς να δώσει το «πράσινο φως» στο ενημερωτικό δελτίο ανοίγοντας τον δρόμο για τη δημόσια εγγραφή. Το καμπανάκι έναρξης διαπραγμάτευσης των μετοχών του Fais Group στο ταμπλό της Λεωφόρου Αθηνών θα χτυπήσει στις 26 Μαρτίου, όπως έχει γράψει το mononews, σηματοδοτώντας μια νέα εποχή για τον όμιλο του Σάμι Φάις.
Έναν όμιλο που έχει στον πυρήνα της δραστηριότητας του την ένδυση και υπόδηση, ενώ παράλληλα επεκτείνεται σε καλλυντικά, αθλητικό εξοπλισμό, εμπορική εκμετάλλευση ακινήτων και μηχανοκίνηση, έχοντας στο χαρτοφυλάκιό του περισσότερα από 100 διεθμή brands. Η στρατηγική του επικεντρώνεται στην ανάπτυξη νέων brands, την ενίσχυση του δικτύου πωλήσεων και τη συνεχή διεύρυνση της παρουσίας του σε αγορές υψηλής δυναμικής.
Στο πλάνο 50 νέα καταστήματα έως το 2030
Στο πλαίσιο της δυναμικής του ανάπτυξης, ο Fais Group έχει επενδύσει πάνω από 30 εκατ. ευρώ την τελευταία τετραετία (2021-2024) σε νέα καταστήματα, ανακαινίσεις και επενδυτικά ακίνητα. Ανάμεσα στις σημαντικότερες κινήσεις του συγκαταλέγεται η ανακαίνιση της ιστορικής Αγοράς Μοδιάνο στη Θεσσαλονίκη. Μέχρι το 2030, ο όμιλος σχεδιάζει τη δημιουργία 50 νέων καταστημάτων, ενισχύοντας περαιτέρω την παρουσία του σε Ελλάδα και εξωτερικό.
Με ισχυρή διεθνή παρουσία, ο όμιλος δραστηριοποιείται ήδη σε Κύπρο, Ρουμανία και Βουλγαρία, ενώ σχεδιάζει την είσοδό του στην Τσεχία και τη Σλοβακία. Το δίκτυό του περιλαμβάνει πάνω από 110 φυσικά καταστήματα, 8 e-shops και 700 συνεργάτες χονδρικής, διαμορφώνοντας μια ολοκληρωμένη πολυκαναλική στρατηγική που συνδυάζει λιανική, χονδρική και ηλεκτρονικό εμπόριο. Με ένα χαρτοφυλάκιο που καλύπτει κάθε καταναλωτικό προφίλ, από προσιτές επιλογές έως premium και luxury brands, ο Fais Group έχει καθιερωθεί ως one-stop shop στο λιανεμπόριο. Στις συνεργασίες του περιλαμβάνονται Kalogirou, Ferragamo, TOD’S, Hogan, Michael Kors, UGG, DKNY, Levi’s, Mango, Under Armour, Technogym, Wilson, Puma, Kiko Milano και Harley Davidson, εξασφαλίζοντας premium εμπειρίες αγορών και ισχυρές εμπορικές συνεργασίες. Εκτός από το λιανεμπόριο, ο όμιλος επενδύει στρατηγικά στην εμπορική εκμετάλλευση ακινήτων, διαθέτοντας σημαντικά assets όπως το Radisson Blu Zaffron Resort στη Σαντορίνη, η Αγορά Μοδιάνο και το One Salonica Outlet Mall στη Θεσσαλονίκη, εξασφαλίζοντας μακροπρόθεσμη ανάπτυξη και σταθερά έσοδα.
Πρόσβαση σε νέα κεφάλαια για επέκταση
Η είσοδος στο Χρηματιστήριο για την πρόσβαση σε νέα κεφάλαια, περί τα 60-65 εκατ. ευρώ, θα ενισχύσουν περαιτέρω την επέκτασή του.
Και αυτό σε μια περίοδο που φαίνεται είναι ευνοϊκή για το λιανεμπόριο.
Στον κλάδο του retail παρουσιάζεται μια ευνοϊκή συγκυρία, με σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης. Η συνέχιση της οικονομικής σταθερότητας, η βελτίωση του διαθέσιμου εισοδήματος, οι τεχνολογικές εξελίξεις και η αύξηση του τουρισμού δημιουργούν το κατάλληλο υπόβαθρο για τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον χώρο, προκειμένου να επιτύχουν περαιτέρω ανάπτυξη και να εδραιώσουν την παρουσία τους τόσο στην εγχώρια όσο και στη διεθνή αγορά.
Αλλωστε επηρεάζεται και από τις θετικές οικονομικές προοπτικές, την ενίσχυση της ιδιωτικής κατανάλωσης, την υποχώρηση της ανεργίας, τη συγκράτηση του πληθωρισμού.
Η ιδιωτική κατανάλωση παραμένει ο βασικός μοχλός της ελληνικής οικονομίας, αντιπροσωπεύοντας σημαντικό ποσοστό του ΑΕΠ ενώ η σταδιακή αποκλιμάκωση του πληθωρισμού αναμένεται να ενισχύσει το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών, επιτρέποντας περαιτέρω την ανάπτυξη της αγοράς του retail.
Η αγορά του retail στην Ελλάδα παρουσιάζει θετική τάση, σημειώνοντας συνεχή ανάπτυξη τα τελευταία έτη και παράλληλα, το e-commerce ενισχύεται ως βασικός παράγοντας ανάπτυξης του λιανεμπορίου, με τη διείσδυση των ηλεκτρονικών πωλήσεων να αυξάνεται σταθερά.
Αλλωστε οι λιανικές πωλήσεις, παρά τις πρόσφατες διακυμάνσεις, διατηρούν τη θετική τους πορεία. Ο τομέας της μόδας, των καλλυντικών και του αθλητικού εξοπλισμού, τρεις από τους πιο ανθεκτικούς υποκλάδους, συνεχίζουν να προσελκύουν ισχυρή ζήτηση.
Ανάπτυξη της αγοράς των premium προϊόντων
Την ίδια ώρα το καταναλωτικό προφίλ εξελίσσεται, με τους καταναλωτές να εστιάζουν όλο και περισσότερο στην αξία, την ποιότητα και την αξιοπιστία των προϊόντων που αγοράζουν. Η αγορά premium και επώνυμων προϊόντων συνεχίζει να αναπτύσσεται, ιδιαίτερα στον τομέα της μόδας και των καλλυντικών, ενώ οι οργανωμένες επιχειρήσεις λιανικής διατηρούν την ηγετική τους θέση, προσαρμόζοντας τις στρατηγικές τους στις νέες απαιτήσεις των καταναλωτών.
Η δυναμική του retail συνδέεται άμεσα με τον τουρισμό, καθώς οι τουριστικές δαπάνες συμβάλλουν στην αύξηση των πωλήσεων, ιδιαίτερα σε premium προϊόντα. Τα πολυτελή brands και οι high-end retailers επωφελούνται ιδιαίτερα από αυτή τη δυναμική, καθώς η μέση τουριστική δαπάνη έχει αυξηθεί κατά 14% τα τελευταία χρόνια, σύμφωνα με αναλύσεις του ΙΝΣΕΤΕ και της Visa, ενισχύοντας τη δυναμική του κλάδου.
Διαβάστε επίσης
Arnault: Έτοιμος να διοικήσει την LVMH μέχρι τα 85 του
AKTOR: Αποκτά το 51% της SUN FORCE ONE
K. Νεμπής (ΟΤΕ): Παρουσίασε τη στρατηγική για το 2025 στα στελέχη της εταιρείας
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- AKTOR: Καταβάλει ως ίδια συμμετοχή 4,1 εκ. ευρώ για την εξαγορά του 51% της SUN FORCE ONE
- Εθνική Τράπεζα: Στις 3 Ιουνίου η αποκοπή του μερίσματος
- Χρηματιστήριο: Με κεφαλαιοποίηση 118 δισ. όσο το 2008 – Πάρτι στην Πειραιώς, υψηλό 16 ετών ο ΟΠΑΠ, comeback του ΑΔΜΗΕ
- Κρήτη: Σεισμός 4,6 Ρίχτερ στο Λασίθι
