H Attica Group, η οποία είναι η μεγαλύτερη ακτοπλοϊκή εταιρεία στην Ευρώπη και στον κόσμο, όσον αφορά την μεταφορά επιβατών, κατέρριψε κατά το προηγούμενο έτος, το ρεκόρ διακίνησης επιβατών με τα 43 επιβατηγά και οχηματαγωγά, αλλά και ταχύπλοα πλοία της.

Συνολικά διακίνησε κατά το έτος 2024, στους 55 προορισμούς και στα 50 νησιά, σε Ελλάδα και εξωτερικό,  πάνω από 7,43 εκατομμύρια επιβάτες, 1,28 εκατομμύρια Ιδιωτικής Χρήσης αυτοκίνητα και 523.000 φορτηγά αυτοκίνητα.

1

Υπενθυμίζεται ότι στην πρόσφατη έκθεση του εξειδικευμένου περιοδικού Shippax, που περιλαμβάνει στοιχεία, από τις ναυτιλιακές εταιρείες που διαχειρίζονται επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία, ο ελληνικός όμιλος Attica Group, είναι πρώτος, με δυνατότητα μεταφοράς 47.443 επιβατών.

Με άλλα λόγια είναι ο μεγαλύτερος ακτοπλοϊκός όμιλος στην Ευρώπη και στον κόσμο, όσον αφορά την μεταφορική ικανότητα επιβατών.

Επισημαίνεται ότι στην ίδια έρευνα, ακολουθείται από μια ιταλική τριάδα ναυτιλιακών εταιρειών. Η GNV βρίσκεται στη δεύτερη θέση (44.158 επιβάτες), ακολουθεί η ναυτιλιακή εταιρεία των  Grimaldi (42.457 επιβάτες ) ενώ η Onorato Armatori (39.515 επιβάτες) είναι πλέον τέταρτη εταιρεία.

Ωστόσο, η όμιλος του Εμανουέλε Γκριμάλντι παραμένει πρώτος σε μεταφορική ικανότητα φορτηγών πλοίων στον κόσμο.

Οι τέσσερις θυγατρικές εταιρείες της Attica Group, «Superfast Ferries», «Blue Star Ferries», «Hellenic Seaways» και «Anek Lines», κατά το προηγούμενο έτος, μετέφεραν 7,29 εκατ. επιβάτες, έναντι 6,49 εκατ. επιβατών στη χρήση του 2023, σημειώνοντας αύξηση κατά 12,3%.

Επίσης, μετέφεραν 1,3 εκατομμύρια Ι.Χ. οχήματα, έναντι 1,04 εκατ. Ι.Χ. οχήματα στη χρήση 2023, καταγράφοντας αύξηση κατά 25%.

Ο όμιλος μετέφερε και 523. 000 φορτηγά οχήματα, από 420.000 φορτηγά οχήματα στη χρήση 2023, σημειώνοντας αύξηση 26,2%.

Όπως, γνωστοποίησε η εταιρεία τα πλοία της, πραγματοποίησαν 18.185 δρομολόγια, έναντι 17.102 στη χρήση 2023. Με άλλα λόγια, τα δρομολόγια αυξήθηκαν κατά 6,3%.

Η σημαντική αύξηση μεταφοράς επιβατών, αλλά και οχημάτων επηρέασαν και την κερδοφορία του ομίλου. Η αύξηση του κύκλου εργασιών διαμορφώθηκε στα 747,8 εκατ. ευρώ, έναντι 588,3 εκατ. το 2023.

Τα Κέρδη προ Φόρων, Χρηματοδοτικών, Επενδυτικών Αποτελεσμάτων και Αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε 96,3 εκατ. ευρώ (126,4 εκατ. ευρώ το 2023), ενώ περιλαμβανομένου του αποτελέσματος από την αντιστάθμιση του κινδύνου για τις τιμές των καυσίμων ανέρχονται σε 101,5 εκατ. ευρώ (124,4 εκατ. το 2023).

Τα ενοποιημένα κέρδη μετά από φόρους στη χρήση 2024 ανήλθαν σε 17,5 εκατ. ευρώ ( 61,2 εκατ. το 2023) και έχουν επιβαρυνθεί με μη επαναλαμβανόμενα έξοδα που σχετίζονται με τη συγχώνευση και τη λειτουργική ενσωμάτωση της ΑΝΕΚ ποσού 28,2 εκατ. ευρώ.

 Ο όμιλος πραγματοποίησε νέες επενδύσεις που στη χρήση του 2024 ανήλθαν σε 162 εκατ. ευρώ.

Άλλο σημαντικό στοιχείο του ομίλου είναι ότι τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα στις 31 Δεκεμβρίου 2024 ανέρχονται σε 75,8 εκατ. ευρώ, ενώ τα αχρησιμοποίητα όρια χρηματοδότησης στις 31 Δεκεμβρίου 2024 ανέρχονταν σε 26,1 εκατ. ευρώ.

Ο όμιλος διαθέτει επίσης τρία ξενοδοχεία στη Νάξο και στην Τήνο. Επίσης,  αύξησε το ποσοστό συμμετοχής της, από 31,90% σε 34,61%, στην συγγενή εταιρεία εμφιάλωσης νερού ΕΤΑΝΑΠ Α.Ε., μετά την πρόταση εξαγοράς πλειοψηφικού πακέτου μετοχών που απηύθυνε στους λοιπούς μετόχους.

Η Attica Group, έχει αναπτύξει ένα επενδυτικό πλάνο για νεότευκτα επιβατηγά πλοία, μέσα στα επόμενα έξι έτη, το διπλάσιο των περσινών εσόδων της και δώδεκα φορές την κερδοφορία της. Με άλλα λόγια θα δώσει 1,2 δισ. δολάρια για τη ναυπήγηση δέκα “πράσινων” πλοίων.

Σε πρώτη φάση, έχει συμφωνήσει να ναυπηγήσει δύο, συν δύο επιβατηγά πλοία που είναι της κατηγορίας E-Flexer. Τα πλοία θα ναυπηγηθούν από τη Stena RoRo στο ναυπηγείο CMI Jinling Weihai της Κίνας και η παραλαβή των δύο πλοίων, έχει προγραμματιστεί για τον Απρίλιο και τον Αύγουστο του 2027.

Το μήκος του κάθε πλοίου φτάνει τα 240 μέτρα και η μεταφορική ικανότητα τους είναι 1.500 επιβατών και 3.320 γραμμικών μέτρων γκαράζ, περίπου 200 φορτηγά, ανά πλοίο για την εξυπηρέτηση ΙΧ, φορτηγών και ρυμουλκούμενων οχημάτων.

Με την δρομολόγηση των δύο νεότευκτων, θα αποδεσμευτούν τρία πλοία από την Αδριατική και θα ενισχύσουν τα δρομολόγια στο Αιγαίο.

Τα πλοία που θα δρομολογηθούν το 2027 στις εσωτερικές γραμμές του Αιγαίου είναι το Olympic Champion, το  Hellenic Spirit και το SuperFast ΧΙ .

Η μετάβαση στην “πράσινη ναυτιλία” βρίσκεται σε εξέλιξη με στόχο έως το 2030 ο στόλος της εταιρείας να συμμορφωθεί με την νομοθεσία για την απανθρακοποίηση των πλοίων.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει η εταιρεία για τις γραμμές του Αργοσαρωνικού όπου θα κατασκευαστούν ακόμη 2 δύο μεγαλύτερα AERO Highspeed, αξίας 20 εκατ. δολαρίων το καθένα, για την πλήρη ανανέωση του στόλου στα νησιά του Αργοσαρωνικού.

Επισημαίνεται ότι  με την δρομολόγηση πέρσι των AERO Highspeed, η συνολική κίνηση τον Αργοσαρωνικό αυξήθηκε κατά 20% και της εταιρείας περίπου κατά 40%.

Η εταιρεία θα ναυπηγήσει επίσης δύο ταχύπλοα για τις Κυκλάδες και δύο για τα Δωδεκάνησα και για το Βόρειο Αιγαίο, που θα έχουν μήκος 140 μέτρων.

Τα δύο πρώτα πλοία, θα έχουν μεταφορική ικανότητα 1.500 επιβατών και 200 φορτηγών και θα είναι πιστοποιημένα methanol ready και battery ready και θα διαθέτουν μηχανές οι οποίες είναι σχεδιασμένες ώστε να λειτουργούν με τρεις διαφορετικούς τύπους καυσίμου,

Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, Πάνος Δικαίος, σε πρόσφατο συνέδριο της Capital Link επισήμανε για την ελληνική ακτοπλοΐα: «Η συμβολή της ελληνικής ακτοπλοΐας είναι της τάξης του 5,4% στο εγχώριο ΑΕΠ σύμφωνα με την τελευταία μελέτη του ΙΟΒΕ» και πρόσθεσε:

«Σε μια εποχή που οι κοινές προκλήσεις όλων των φορέων του τουρισμού απαιτούν στρατηγικό σχεδιασμό και στοχευμένη μεθόδευση για την δημιουργία ενός βιώσιμου μοντέλου ανάπτυξης στα χρόνια που ακολουθούν, η Attica Group πρωτοστατεί στην υιοθέτηση των πρωτοβουλιών που απαιτούνται, με σταθερό βηματισμό. Ανταποκρίνεται στις μεγάλες προκλήσεις της ανανέωσης του ακτοπλοϊκού στόλου και στις επιταγές της «πράσινης μετάβασης» με επενδύσεις σε νεότευκτα πλοία αλλά και με την χάραξη οδικού χάρτη απανθρακοποίησης με ορίζοντα 10ετίας, θέτοντας τις βάσεις για την μετάβαση σε μία νέα εποχή με όραμα και ρεαλισμό.

Επιπλέον, επενδύουμε στην ανάπτυξη ψηφιακών υποδομών που ενισχύουν την εμπειρία πελάτη διαμορφώνοντας εξατομικευμένες εμπειρίες. Σημαντική για την άρτια, ασφαλή και πράσινη λειτουργία της ακτοπλοΐας είναι η αναβάθμιση των λιμανιών της χώρας μας στη βάση ενός στοχευμένου σχεδιασμού. Πρόκειται για μια σημαντική πρόκληση που προϋποθέτει σύμπλευση και συνεργασία όλων των δυνάμεων, ιδιωτικού και δημόσιου τομέα με όραμα και ρεαλισμό».

Διαβάστε επίσης

Δύο νεότευκτα πλοία από τον Βίκτωρα Ρέστη

ZIM: Έσοδα 8,43 δισ. δολάρια, αύξηση 63% – Δίνει μέρισμα 7, 98 δολάρια ανά μετοχή

Ρωσικοί πύραυλοι χτύπησαν πλοίο στην Οδησσό – Τέσσερις νεκροί ναυτικοί