ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Στην πώληση των δύο παλαιότερων πλοίων του στόλου της προχώρησε η Maran Dry της πλοιοκτήτριας Μαρίας Αγγελικούση.
Eιδικότερα, πηγές που επικαλείται το tradewinds αναφέρουν ότι η ναυτιλιακή Lila Global έκλεισε συμφωνία για την εξαγορά των αδελφών πλοίων Maran Odyssey και Maran Sailor, χωρητικότητας 171,680 dwt, που κατασκευάστηκαν το 2006.
Η Lila Global αποτελεί τον ναυτιλιακό βραχίονα του μεγιστάνα Ανίλ Σάρμα, ιδρυτή και CEO της κορυφαίας εταιρείας ανακύκλωσης πλοίων, Global Marketing Systems.
Αν και το τίμημα της συναλλαγής δεν έγινε γνωστό, ναυλομεσιτικές πηγές εκτιμούν ότι η αγοραία αξία κάθε πλοίου κυμαίνεται λίγο πάνω από τα 19 εκατ. δολάρια.
Υπενθυμίζεται ότι η Μaran Dry η προηγούμενη πώληση πλοίου της Maran Dry είχε γίνει τον περασμένο Αύγουστο, και αφορούσε στο χωρητικότητας 174,000 dwt capesize, Maran Prosperity (κατασκευής 2006). Το πλοίο κατέληξε στον στόλο κινεζικής εταιρείας έναντι 21,5 εκατ. δολαρίων, όπως ανάφερε τότε η ναυλομεσιτική Seasure Shipbroking.
Η απόκτηση των Maran Odyssey και Maran Sailor θα αυξήσει τον στόλο capesize της Lila Global σε δώδεκα όταν παραδοθούν στην εταιρεία.
Η ναυτιλιακή του Ανίλ Σάρμα συχνά αγοράζει τέτοια παλαιάς κατασκευής πλοία κοντά στην αξία ανακύκλωσης τους, και τα χρησιμοποιεί μέχρι την επόμενη ειδική επιθεώρηση τους. Στη συνέχεια τα ανακυκλώνει αναμένοντας οι τιμές των scrap να έχουν αυξηθεί στο μεσοδιάστημα.
Σύμφωνα πάντως με το tradewinds, δεδομένου ότι οι αγοραίες αξίες των πλοίων Maran Odyssey και Maran Sailor ως εμπορικών πλοίων είναι σήμερα σχεδόν διπλάσιες από την αξία τους ως scrap, είναι πιθανό τα πλάνα της Lila Global για την εμποτική τους εκμετάλλευση να είναι πιο μακροπρόθεσμα.
Μετά την αποχώρηση των δύο capesize από τον στόλο της Maran Dry, η ναυτιλιακή θα έχει πλέον 40 φορτηγά πλοία, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της. Ενώ επί του παρόντος δεν έχει προχωρήσει σε καμία νέα παραγγελία bulker.
Η Μαρία Αγγελικούση είναι επικεφαλής του Angelicoussis Group, που κατέχει συνολικά 144 ποντοπόρα πλοία. Εκτός από την αγορά ξηρού φορτίου δραστηριοποιείται ακόμη στις αγορές των τάνκερ και μεταφοράς αερίου, μέσω των ναυτιλιακών Maran Tanker και Maran Gas.
Παράλληλα, πέρυσι ο ισχυρός ναυτιλιακός όμιλος εισήλθε στην αγορά των shuttle tanker (δεξαμενόπλοια μεταφοράς πετρελαίου από υπεράκτιες πλατφόρμες), με την παραγγελία τριών τάνκερ της συγκεκριμένης κατηγορίας, συνολικής αξίας 390 εκατ. δολαρίων, και την εξαγορά της Altera Shuttle Tankers (AST) με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο, η οποία κατέχει και εκμεταλλεύεται 18 shuttle tankers στη Βραζιλία, τον Καναδά και τη Βόρεια Θάλασσα.
Διαβάστε επίσης
Τα προβλήματα των ναυτικών πρακτόρων τέθηκαν στο υπουργείο Ναυτιλίας
Fang Qiu (πρέσβης της Κίνας): Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν 217 πλοία στα ναυπηγεία της Κίνας
Xclusiv: Υπάρχει μεγάλη εξάρτηση της ελληνικής ναυτιλίας από τα ναυπηγεία της Κίνας
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- McDonald’s: Πώς ο CEO «αλλάζει το παιχνίδι» με νέα μπέργκερ και γρήγορες διαδικασίες
- Το σχέδιο του Υπερταμείου να κάνει την ΕΤΑΔ «μικρή ΔΕΗ»
- Διπλή επίσκεψη του Δημοσίου στις αγορές και buyback – Προς ολοκλήρωση το δανειακό πρόγραμμα
- Αυτοί είναι οι νέοι υπουργοί, οι σίγουροι και οι καραμπόλες, το party των τραπεζών, γιατί πάμε σε bull market στις μετοχές, το big deal Μεγάλου και τα γενέθλια της Kathleen Μακροπούλου και της Σοφίας Μπιθαρά
