To mononews σε συνεργασία με την VesselsValue, τη διεθνώς αναγνωρισμένη πλατφόρμα δεδομένων που προσδιορίζει τις δίκαιες αποτιμήσεις των πλοίων, παρουσιάζει κάθε εβδομάδα πώς διαμορφώνονται οι αξίες τους στη ναυτιλιακή αγορά, σε συνδυασμό με τις πιο σημαντικές αγοραπωλησίες πλοίων.

Bulkers

Οι αξίες των φορτηγών πλοίων μεγαλύτερης χωρητικότητας ενισχύθηκαν την τελευταία εβδομάδα λόγω των πωλήσεων πλοίων όπως το Frontier Garland.

1

-Ειδικότερα, το Capesize BC Frontier Garland (181,500 DWT, χωρητικότητας 2011, Imabari) άλλαξε χέρια στην τιμή των 31 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται από την VesselsValue στα 29,99 εκατ. δολάρια.

-Το Kamsarmax BC Ellina (82,600 DWT, χωρητικότητας 2008, Tsuneishi Zhoushan) πουλήθηκε σε Κινέζους αγοραστές έναντι 12,75 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 12,96 εκατ. δολάρια.

-Το Supramax BC Evropi (53,700 DWT, χωρητικότητας 2005, Tsuneishi Zhoushan) πουλήθηκε σε Κινέζους πλοιοκτήτες στην τιμή των 7,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 6,46 εκατ. δολάρια.

-Το Handy BC Western Fedora (37,000 DWT, χωρητικότητας 2012, Hyundai Mipo) πουλήθηκε στην τιμή των 14 εκατ. δολαρίων. Η αξία του υπολογίζεται στα 13,82 εκατ. δολάρια.

Tankers

Οι αξίες των Suezmax παλαιότερης κατασκευής ενισχύθηκαν οριακά λόγω μίας πρόσφατης συμφωνίας en bloc, ενώ οι τιμές όλων των LR1 και MR έχουν μειωθεί.

-Το VLCC Princess Alexia (306,400 DWT, χωρητικότητας 2004, Mitsubishi HI) πουλήθηκε σε αγοραστές από την Ταϊβάν, έναντι 37 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 35,05 εκατ. δολάρια.

-Το Suezmax Goldway & Diamondway (157,800 DWT, χωρητικότητας 2016, Sungdong) πουλήθηκαν στην Nordic American Tankers στην συνολική τιμή των 136 εκατ. δολαρίων. Σύμφωνα με την VV η αξία τους κυμαίνεται στα 131,51 εκατ. δολάρια.

Containers

Οι αξίες στα παλαιότερης κατασκευής πλοία Sub Panamax συνεχίζουν να μειώνονται, ενώ στα μικρότερα πιο σύγχρονα containerships αυξάνονται ελαφρώς.

-To Sub Panamax Kumasi (2,207 TEU, χωρητικότητας 2002, CSBC Kaohsiung) πουλήθηκε στην MSC στην τιμή των 12,75 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 13,76 εκατ. δολάρια.

Πώς κινήθηκαν οι δείκτες της VV

Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε, οι δείκτες της VesselsValue κινήθηκαν ως εξής:

  • Ο δείκτης των bulkers παρέμεινε αμετάβλητος και έκλεισε στις 316,09 μονάδες.
  • Ο δείκτης των tankers κατέγραψε πτώση 0,3% και έκλεισε στις 478,97 μονάδες.
  • Ο δείκτης των containers σημείωσε πτώση κατά 0,1% και διαμορφώθηκε στις 10.388,16 μονάδες.

 

 

 

Tι είναι οι δείκτες της VV

Η VesselsValue που ανήκει στον όμιλο Veson Nautical, διαθέτει μία πλούσια βάση δεδομένων και προσδιορίζει την εκτιμώμενη τιμή πώλησης κάθε πλοίου, υπολογίζοντας την αξία του με βάση τη χωρητικότητά του για κάθε έτος κατασκευής του.

Στη συνέχεια, προκύπτει ο μέσος όρος από τα στοιχεία αυτά και διαμορφώνεται ο δείκτης του κάθε κλάδου. Ο σκοπός των δεικτών της VV είναι να αποτυπώσουν τη γενική εικόνα των αγοραπωλησιών πλοίων στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά.

Διαβάστε επίσης:

Xclusiv: Η δεσπόζουσα η ναυπηγική θέση της Κίνας μπορεί να ανατρέψει τα δασμολογικά μέτρα Τραμπ

Τέταρτη εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρεία για την οικογένεια Παναγιωτίδη – Το story της εφοπλιστικής οικογένειας

Transmed (Οικογένεια Μυλωνά): Πούλησε με 70 εκατ. δολάρια τρία γερασμένα πλοία με σημαντικό κέρδος 25 εκατ. δολαρίων