ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το 2022, η L’Oreal φαινόταν να είναι η επικρατέστερη για την εξαγορά της Byredo, της γνωστής σουηδικής εταιρείας ακριβών αρωμάτων. Ωστόσο, η Byredo τελικά κατέληξε στον ισπανικό όμιλο Puig, ο οποίος κατέβαλε ένα δισεκατομμύριο ευρώ για το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών.
Η L’Oréal, παρόλα αυτά, δεν αποθαρρύνθηκε και το 2025 ξεκίνησε με μια σειρά στρατηγικών επενδύσεων στην αγορά αρωμάτων πολυτελείας, δείχνοντας την αποφασιστικότητά της να δραστηριοποιηθεί στο συγκεκριμένο χώρο.
Στις αρχές Φεβρουαρίου, η L’Oréal ανακοίνωσε ότι απέκτησε μειοψηφικό μερίδιο στην Amouage, την πολυτελή μάρκα αρωμάτων από το Ομάν που ιδρύθηκε το 1983.
Την επόμενη εβδομάδα, η Bold, ο βραχίονας επιχειρηματικών κεφαλαίων της L’Oréal, ανακοίνωσε μια επένδυση στην Borntostandout, έναν κορεατικό οίκο αρωμάτων που ιδρύθηκε το 2022.
Οι συμφωνίες αυτές ακολούθησαν την επένδυση του γαλλικού ομίλου το 2024 στην κινεζική μάρκα αρωμάτων To Summer μέσω της κινεζικής επενδυτικής του εταιρείας, Shanghai Meicifang Investment Co.
Επενδύοντας σε εταιρείες όπως η Amouage, η L’Oréal αναγνωρίζει την αυξανόμενη διάθεση των καταναλωτών για τα niche αρώματα. Πρόκειται για πιο μοναδικά, πιο περίπλοκα στη σύνθεσή τους αρώματα, με σπάνια συστατικά, που λανσάρουν μικρότεροι, ανεξάρτητοι οίκοι αρωμάτων η μεμονωμένοι αρωματοποιοί.
«Η L’Oréal, ιστορικά κυρίαρχη στα αρώματα μαζικής αγοράς και στα premium αρώματα σχεδιαστών, κάνει τώρα μια ξεκάθαρη δήλωση: Θέλει ένα μεγαλύτερο κομμάτι στα υπερπολυτελή αρώματα. Η είσοδος στα niche αρώματα είναι ένα λογικό βήμα για να διατηρήσει την ηγετική θέση στην αγορά», δήλωσε η Johanna Monange, ιδρύτρια του οίκου αρωμάτων κατά παραγγελία Maison 21G και πρώην δημιουργική διευθύντρια της International Flavors and Fragrances.
Σύμφωνα με στοιχεία των αναλυτών αγοράς Circana, τα αρώματα ήταν η ταχύτερα αναπτυσσόμενη κατηγορία ομορφιάς στις ΗΠΑ το 2024, με αύξηση 12% στις πωλήσεις σε δολάρια και με τα πολυτελή αρώματα να αντιπροσωπεύουν το 12% των πωλήσεων.
Οι πρόσφατες επενδύσεις της L’Oréal δείχνουν την επιθυμία της γαλλικής εταιρείας να διεισδύσει σε δύο διαφορετικές αλλά αναπτυσσόμενες αγορές αρωμάτων: την Κίνα και την Μέση Ανατολή.
«Μέχρι πρόσφατα, οι μεγάλοι όμιλοι – L’Oréal, Lauder, Puig, LVMH – βασίζονταν σε εξαγορές δυτικών εμπορικών σημάτων για να μπουν στην εξειδικευμένη αγορά αρωμάτων. Αλλά επίσης, βασίζονταν σε αυτές τις μάρκες για να τα πάνε καλά στην Ασία», δήλωσε η Ariel Ohana, managing partner της επενδυτικής τράπεζας Ohana & Co., η οποία έχει επιβλέψει επενδύσεις για ισχυρά brands αρωμάτων όπως τα Juliette Has a Gun και Fueguia. «Υπάρχει μια νέα τάση για αυτούς τους ομίλους, να κάνουν επίσης επενδύσεις σε τοπικές μάρκες».
Η επένδυση σε κινεζικές μάρκες όπως η To Summer και η Documents, η οποία έλαβε την υποστήριξη της L’Oréal το 2022, επιτρέπει στον γαλλικό όμιλο να αξιοποιήσει μάρκες που είναι προσαρμοσμένες στα κινεζικά προφίλ αρωμάτων και καθιερωμένες στις τοπικές πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης.
Αν και υποανάπτυκτη σε σύγκριση με την Ευρώπη, η κινεζική αγορά αρωμάτων αναπτύσσεται με ταχείς ρυθμούς, με την Euromonitor International να αναμένει ότι οι κινεζικές πωλήσεις αρωμάτων θα φθάσουν τα 4,7 δισεκατομμύρια δολάρια το 2025.
Σε αντίθεση με την Κίνα, η αγορά αρωμάτων της Μέσης Ανατολής είναι ιστορικά πιο ανεπτυγμένη, δήλωσε η Johanna Monange. Αλλά αυτό σημαίνει επίσης ότι οι όμιλοι που υποστηρίζουν τις εταιρείες αυτές πρέπει να είναι προσεκτικές για να μην χάσουν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών.
«Η πραγματική πρόκληση θα είναι να διατηρηθεί το DNA αυτών των εξειδικευμένων εμπορικών σημάτων, καθώς θα γίνουν μέρος μιας μεγάλης εταιρικής δομής. Η ποιότητα, η καλλιτεχνική ακεραιότητα και το όραμα του ιδρυτή συχνά διακυβεύονται όταν οι μάρκες επεκτείνονται πολύ επιθετικά με ευρεία διανομή», δήλωσε η Monange.
«Η L’Oréal είναι γνωστή για την εξαιρετικά συγκεντρωτική δομή της και το μοντέλο μαζικής ανάπτυξης», επισήμανε.
Σύμφωνα πάντως με την Amouage, η επένδυση της L’Oréal δεν θα επηρεάσει την προσέγγισή της στην αρωματοποιία. «Η μακροπρόθεσμη μειοψηφική επένδυση της L’Oréal δεν έχει καμία επίπτωση στις τρέχουσες δραστηριότητες της Amouage ή στην τρέχουσα στρατηγική ανάπτυξης», δήλωσε στην ιστοσελίδα Glossy ο Marco Parsiegla, διευθύνων σύμβουλος της Amouage.
«Επιτρέπει στην Amouage να ενισχύσει την παγκόσμια ανταγωνιστικότητα και εμβέλειά της, διατηρώντας παράλληλα την ταυτότητα και τη δημιουργική ακεραιότητα της», εξήγησε.
Διαβάστε επίσης:
Χονδρεμπόριο: Πτώση τζίρου το δ’ τρίμηνο του 2024
Η Lidl Ελλάς σου χαρίζει το νέο σου σπίτι μέσω του Lidl Plus
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Βρετανία: Ο Στάρμερ χαιρετίζει τη δέσμευση του Ζελένσκι για την επίτευξη ειρήνης
- Τουρκία: Έρχεται φράχτης 8.5 χλμ στα σύνορα με την Ελλάδα
- Όρμπαν: «Άδικο» η ΕΕ να ευνοεί την Ουκρανία έναντι της Βόρειας Μακεδονίας σχετικά με την πορεία ένταξής τους
- Sell off στις ευρωαγορές έφεραν οι δασμοί του Τραμπ – Βουτιά 3,5% για τον DAX, πτώση 5% για τον κλάδο αυτοκινήτων
