ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η αντιμετώπιση του ζητήματος της ανισότητας των φύλων στην ηγεσία γίνεται όλο και πιο σημαντική. Μια συστημική προσέγγιση στοχευμένη στο να βοηθήσει τις γυναίκες να ξεπεράσουν τα εσωτερικά τους εμπόδια και να φτάσουν στην κορυφή και ταυτοχρόνως στο να γκρεμίσει τα συστημικά εμπόδια προς την ισότητα των φύλων στον εργασιακό χώρο δεν είναι πια κάτι επιθυμητό – είναι μια οικονομική αναγκαιότητα.
Οι γυναίκες έχουν τις ίδιες φιλοδοξίες με τους άνδρες. Σύμφωνα με μελέτες της McKinsey, το 98% των ανδρών ηλικίας 24-34 ετών και το 92% των γυναικών της αντίστοιχης ηλικιακής κλίμακας επιθυμούν να ανελιχθούν επαγγελματικά. Στα κατώτερα και μεσαία ιεραρχικά επίπεδα, οι γυναίκες συνεχίζουν να προσβλέπουν σε θέσεις μεγαλύτερης ευθύνης.
Είναι λοιπόν παράλογο οι μισοί εργαζόμενοι, ενώ έχουν αντίστοιχη εκπαίδευση με τους άλλους μισούς, να έχουν ένα όριο στην ανέλιξή τους, οικονομική και επαγγελματική. Από αυτόν τον περιορισμό, δεν χάνουν μόνο οι γυναίκες, αλλά και οι επιχειρήσεις και η οικονομία.
Άνδρες και γυναίκες έχουν διαφορετικά στυλ ηγεσίας και διαφορετικά χαρακτηριστικά προσωπικότητας που μετακυλίονται στον τρόπο ηγεσίας. Όταν οι άνδρες στελέχη περιγράφουν τους εαυτούς τους, λέει μια έκθεση της Hudson, «τείνουν να προσδίδουν ‘τυπικά’ αντρικά χαρακτηριστικά στους εαυτούς τους, αγνοώντας τα πιο ‘τυπικά γυναικεία’ χαρακτηριστικά… Οι άνδρες είναι λιγότερο προστατευτικοί και επικεντρώνονται λιγότερο στις λεπτομέρειες, ιδιότητες που είναι συγκριτικά πιο ισχυρές στις γυναίκες».
Όλο και περισσότερα ερευνητικά στοιχεία αποδεικνύουν ότι οι επιχειρήσεις ευημερούν όταν σε αυτές υπάρχει μεγαλύτερη ισότητα μεταξύ των φύλων. Για παράδειγμα:
1. Μια αναφορά της Sodexo βρίσκει ότι οι επιχειρήσεις που τα Διοικητικά τους Συμβούλια αποτελούνται κατά το ένα τρίτο (1/3) ή και παραπάνω από γυναίκες έχουν κατά μέσο όρο 42% υψηλότερα κέρδη και 52% υψηλότερες μετοχικές αποδόσεις (Sunday Times, 29 Σεπτεμβρίου 2013).
2. Μια έρευνα του 2012 από το Credit Suisse Research Institute μέτρησε την πορεία των τιμών των μετοχών σε 2360 επιχειρήσεις και βρήκε ότι “θα ήταν καλύτερο να επενδύαμε κατά μέσο όρο σε εταιρείες που έχουν γυναίκες στα Διοικητικά τους Συμβούλια παρά σε αυτές που δεν έχουν”.
3. Σε μια αναφορά τον Σεπτέμβριο του 2013, το Centre for Talent Innovation της Νέας Υόρκης ανακάλυψε ότι οι εταιρείες με την μεγαλύτερη πληθυσμιακή ποικιλομορφία είναι κατά 70% πιθανότερο να κατακτήσουν νέες αγορές και κατά 45% πιθανότερο να βελτιώσουν το μερίδιο αγοράς τους.
4. Οι γυναίκες είναι καλοί ηγέτες. Σε μία μελέτη 360ο με συμμετέχοντες πάνω από 7000 στελέχη_, οι γυναίκες ξεπέρασαν σε σκορ τους άνδρες σε 12 από τα 16 βασικά ηγετικά χαρακτηριστικά. Όσο πιο ιεραρχικά υψηλός ο ρόλος, τόσο μεγαλύτερο το άνοιγμα της ψαλίδας. Ξεπέρασαν τους άνδρες στα εξής:
– Ανάληψη πρωτοβουλιών
– Προσωπική ανάπτυξη
– Επίδειξη ακεραιότητας και ειλικρίνειας
– Πάθος για παραγωγή αποτελεσμάτων
– Ανάπτυξη τρίτων
– Έμπνευση και παρακίνηση τρίτων
– Οικοδόμηση σχέσεων
– Ικανότητες συνεργασίας και ομαδικότητα
– Μεγαλεπήβολη στοχοθέτηση
– Μάχη υπέρ της αλλαγής
– Επίλυση και ανάλυση προβλημάτων
Ωστόσο, οι περισσότερες προσδοκίες των επιχειρήσεων σχετικά με το πώς γίνεται η δουλειά, πώς μοιάζει να είναι ο «αληθινός ηγέτης» κ.τ.λ. αντικατοπτρίζουν την ανδρική σκοπιά. Για να ενταχθεί στο πρότυπο του ιδανικού ηγέτη, το πρότυπο των γυναικείων προτερημάτων χρειάζεται χρόνος και μια πραγματική αλλαγή παραδείγματος.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ντόναλντ Τραμπ: Η πτώση των αγορών δεν συνδέεται με τους δασμούς
- Πετρέλαιο: Έσπασε το τετραήμερο πτωτικό σερί, με οριακά κέρδη WTI και Brent
- Ζελένσκι: Στη Σαουδική Αραβία για συνάντηση με τον μπιν Σαλμάν τη Δευτέρα
- Σύνοδος Κορυφής: Συμφωνία για την ευρωπαϊκή Άμυνα – Τι αναφέρουν τα συμπεράσματα της συνόδου
