Είχαμε στα χέρια μας για δοκιμή την επαναφορτιζόμενη έκδοση VZ του Terramar συνδυαστικής απόδοσης 272PS.
Να σημειωθεί πως υπάρχει και επαναφορτιζόμενη έκδοση με 204PS, υβριδική με 150PS αλλά και δίλιτρη 4κινητη, απόδοσης 265PS. Το αυτοκίνητο δοκιμής μας έφερε αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων. Είναι ελαφρά μεγαλύτερο από το Formentor (+7cm), πιο ψηλό και διαθέτει περισσότερους χώρους. Παράγεται στο εργοστάσιο της Audi στην Ουγγαρία.
Αισθητικά το Terramar ξεχωρίζει από τις μεγάλες ζάντες σε μπρούτζινο χρώμα, το καλαίσθητο λογότυπο της Cupra αλλά και τα φωτιστικά σώματα με τα τριγωνικά μοτίβα και τους προβολείς LED Matrix Ultra που φωτίζουν στα 300m απόσταση τη νύχτα.

Κοιτώντας το αυτοκίνητο από το πλάι ξεχωρίζουν οι μυώδεις αθλητικές γραμμές του αλλά και οι μεγάλοι τροχοί. Στο πίσω μέρος η φωτιζόμενη γραμμή που ενσωματώνει το σήμα της εταιρείας και ο προφυλακτήρας που έχει διαμόρφωση διαχύτη, δίνουν μια επιβλητική διάσταση και όγκο στο αυτοκίνητο. Με μήκος στα 4.5m και μεταξόνιο στα 2.68m, βρίσκεται στη κατηγορία C SUV με κυριότερους αντιπάλους λόγω τιμής, σχεδίασης και οδικής συμπεριφοράς τα BMW X1, Mini Countryman, DS7, VW Tiguan, Peugeot 3008. Tο Terramar διαφοροποιείται λόγω σχήματος, χρώματος, σήματος και δημιουργεί έντονα συναισθήματα σε όσους αναζητούν κάτι που θα τους διαφοροποιήσει από τις τυποποιημένες λύσεις ενός οικογενειακού SUV. Πριν λίγες εβδομάδες είχαμε πάρει μια πρώτη γεύση από τα νέα Cupra στην πανελλήνια παρουσίαση τους και σε δεύτερη φάση συμπληρώσαμε πάνω από 1000km πίσω από το τιμόνι του επαναφορτιζόμενου Terramar. Κινηθήκαμε εντός πόλης, ταξιδέψαμε στην ορεινή Αρκαδία, κάναμε και ήπιο off road.
Το Cupra έχει αντίστοιχα εντυπωσιακή σχεδίαση και στο εσωτερικό του. Στοιχεία όπως οι αεραγωγοί στο χρώμα του χαλκού ή κάποιες γραμμές στο χρώμα του χαλκού, προσδίδουν μια αίσθηση ξεχωριστή. Τα ανατομικά μπάκετ καθίσματα του αυτοκινήτου δοκιμής μας προσφέρουν καλή στήριξη πράγμα απαραίτητο σ’ ένα μοντέλο με τις δυνατότητες του Terramar. Στο ταμπλό δεσπόζουν δυο οθόνες: Ο οδηγός έχει μπροστά του έναν πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών με δυνατότητα παραμετροποίησης και το head up display. Στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει μια ακόμη οθόνη 12,9 ιντσών για το σύστημα multimedia. Είναι εύχρηστη αλλά απαιτεί εξοικείωση.
Εντυπωσιάζουν οι δυνατότητες παραμετροποίησης του εσωτερικού φωτισμού, η απόσταση των κεφαλιών από την οροφή και συνολικά οι χώροι. Πίσω άνετα φιλοξενούνται 3 ενήλικες καθώς η έδρα του καθίσματος μετακινείται
κατά 15 εκατοστά. Η μπαταρία είναι τοποθετημένη κάτω από το πίσω κάθισμα στον εγκάρσιο άξονα, κάνοντας το σαλόνι ακόμα πιο χρηστικό. Πάντως λόγω της μεγαλύτερης μπαταρίας η οποία είναι τοποθετημένη στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου (όπου υπάρχει και το ρεζερβουάρ), το πορτ-μπαγκάζ περιορίζεται στα 490lt (με το πίσω κάθισμα τραβηγμένο μπροστά) ήτοι 152lt πιο λίγο σε σχέση με την βενζινοκίνητη έκδοση. Αξίζει αναφοράς και το εξαιρετικής πιστότητας ηχοσύστημα της Sennheiser.

Η έκδοση δοκιμής μας VZ είναι επαναφορτιζόμενη. Συνδυάζει θερμικό
κινητήρα 1,5lt/ 177PS με ηλεκτροκινητήρα 85kw με συνολική απόδοση 272PS και 400 Νm ροπής. To Terramar διαθέτει μπαταρία, 19,7 kWh, η οποία επαρκεί για 80km όπως είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας. Πέρα όμως από την ηλεκτρική αυτονομία, πραγματικά αποδοτικό είναι να επιλέξεις τη χαρτογράφηση “Hybrid” και να αφήσεις το υβριδικό σύστημα να αξιοποιήσει με το βέλτιστο τρόπο τις πηγές ενέργειας, μεγιστοποιώντας την αποδοτικότητα. Το αυτοκίνητο δοκιμής μας έφερε ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ DCC που συμβάλλουν στα υψηλά επίπεδα άνεσης και στην ισορροπημένη οδική συμπεριφορά. Η ανάρτηση με γόνατα MacPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω είναι ενδοτική, δεν κοπανάει, δεν επιτρέπει κλίσεις, δίνει καλή πληροφόρηση στον οδηγό και σε συνδυασμό με τα ελαστικά 255/40/20 συνθέτει μια σταθερή βάση για γρήγορα περάσματα από πατημένες καμπές.

Υπάρχουν πρόγραμμα οδήγησης όπως το CUPRA (το επιλέγεις από το σχετικό κυκλικό διακόπτη στο τιμόνι κάτω αριστερά) που συνδυάζουν πιο άμεση απόκριση στο γκάζι, σφιχτή ανάρτηση, βαρύ τιμόνι, πιο άμεσες αλλαγές στο κιβώτιο και έναν φτιαχτικό ήχο από τα ηχεία. Το σύστημα απώλειας σταθερότητας (ESP) μπορεί επίσης να απενεργοποιηθεί πλήρως. Υπάρχει και η δυνατότητα για πιο δυνατά φρένα με μεγαλύτερους δίσκους και υλικά τριβής από την Akenobo. Στον δρόμο το Terramar είναι αγχολυτικό, σου φτιάχνει τη διάθεση και σε προκαλεί για σπορ οδήγηση. Όμως το δυνατό του σημείο είναι ότι μπορεί να ικανοποιήσει όλα τα κέφια: Θες αργά, άνετα, ηλεκτρικά, γρήγορα, με γκάζια, με δράμα, οικογενειακά; Το Terramar απαντάει σε όλα ναι!
Στον αυτοκινητόδρομο κινούμενοι σύννομα με την επιλογή λειτουργίας hybrid η κατανάλωση ήταν στα 2lt/100km με το ρεύμα να τελειώνει μετά από 180km. Στο εσωτερικό η ηχομόνωση είναι υψηλού επιπέδου και οι επιβαίνοντες φτάνουν ξεκούραστοι στον προορισμό τους. Βγαίνοντας από τον αυτοκινητόδρομο αρχίζουν τα ωραία. Το Τerramar είναι το πιο σπορ SUV κατηγορίας C και στα μάτια μου μόνο η Stelvio έχει αντίστοιχες δυνατότητες ανεξαρτήτως κατηγορίας. Προφανώς ο όγκος και το βάρος δεν κρύβονται, και δεν γίνεται μεμιάς Formentor. Αλλά το Terramar καλύπτει απόλυτα τον ανήσυχο οικογενειάρχη που μέχρι χτες έψαχνε κάτι αντίστοιχο στις εκδόσεις Allroad της Audi. Παρά τα 1900kg του βάρους και την υβριδική του φύση το Terramar έχει ακριβές τιμόνι, καλό ζύγισμα και γράφει τροχιές με πολλά χιλιόμετρα. Κινηθήκαμε και εκτός δρόμου σε ήπιο τερέν όπου η απόσταση των 17cm από το έδαφος είναι σύμμαχος.
Εντός πόλης η ηλεκτρική αυτονομία των 80km είναι σημαντική για την καθημερινότητα όπως και η απρόσκοπτη λειτουργία του κιβωτίου DSG 6 σχέσεων. Τerramar πιθανότατα θα καλύπτει δυο μέρες μετακινήσεων πριν χρειαστεί φόρτιση, αν και πιστεύουμε πως η επιλογή Hybrid είναι η πιο αποδοτική. Μέσω αυτής αφήνεις το σύστημα να επιλέξει κάθε φορά το πιο οικονομικό σενάριο λειτουργίας. Συνολικά πρόκειται για ικανό δεκαθλητή που ξεχωρίζει. Προφανώς σ’ αυτά τα επίπεδα τιμής υπάρχουν πολλές διαφορετικές επιλογές.
Τεχνικά χαρακτηριστικά: CUPRA Terramar 1.5 TSI e-Hybrid
Θερμικός κινητήρας: 1.498 cc
Ισχύς: 177 PS
Pοπή: 250 Nm
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα: 85kw
Ροπή ηλεκτροκινητήρα: 330 Nm
Συνδυαστική ισχύς: 272 PS/4.750 rpm
Συνδυαστική ροπή: 400 Νm/850 rpm
Μπαταρία: 19,7 kWh
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 7,3 sec
Τελική ταχύτητα: 215 km/h
Μέση κατανάλωση δοκιμής (hybrid mode): 2.0 lt και 10kwh/100 km
Εκπομπές CO2: 12 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.519/ 1.863/ 1.584 mm
Μεταξόνιο: 2.681 mm
Βάρος: 1.904 kg
Χώρος αποσκευών: 490lt
Τιμή: Από 50.990 ευρώ

Διαβάστε επίσης:
CUPRA: Η πιο trendy μάρκα!
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Χρηματιστήριο: Alpha και ΕΤΕ κράτησαν τον δείκτη πάνω από τις 1.600 μονάδες
- ΟΛΘ: Επιθεώρηση ασφαλείας από την Ευρωπαϊκή Ένωση
- ΤτΕ: Στα 82,9 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη το 2024 – Πρόταση για μέρισμα 0,6720 ευρώ ανά μετοχή
- Γαλλία: Η Ευρώπη πρέπει να διασφαλίσει ότι η Ουκρανία μπορεί να κρατήσει την πρώτη γραμμή του μετώπου
