ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Απομακρύνθηκε οριστικά από τον κόλπο της Ελευσίνας, όπου παρέμεινε για περισσότερο από μία 10ετία, εγκαταλελειμμένο από την πλοιοκτήτρια εταιρεία, ένα από τα σημαντικότερα πλοία της σύγχρονης ελληνικής ακτοπλοΐας.
Πρόκειται για το E/Γ-Ο/Γ «ΠΗΝΕΛΟΠΗ Α» (Ν.Π.9906), το οποίο ξεκίνησε το τελευταίο του ταξίδι ρυμουλκούμενο από την Ελευσίνα, το βράδυ της Πέμπτης, 27 Φεβρουαρίου 2025, με προορισμό διαλυτήριο πλοίων της Τουρκίας, ολοκληρώνοντας τον κύκλο ζωής του.
Η διαδικασία απομάκρυνσης του ενεργοποιήθηκε μετά από ανοικτό πλειοδοτικό διαγωνισμό, που διενήργησε ο Οργανισμός Λιμένος Ελευσίνας (Ο.Λ.Ε.) ΑΕ.
Το πλοίο εγκαταλείφθηκε το 2013 μετά την οικονομική κατάρρευση της πλοιοκτήτριας εταιρείας, αφού είχε δραστηριοποιηθεί για περισσότερα από 20 χρόνια στη ακτοπλοϊκή γραμμή Άνδρου-Τήνου-Μυκόνου και υπήρξε το αγαπημένο βαπόρι, ιδιαίτερα για τους Ανδριώτες.
Η αρχή του “τέλους” για το «ΠΗΝΕΛΟΠΗ Α» ξεκίνησε στις 4 Σεπτεμβρίου του 2013, όταν τέθηκε σε ακινησία στον Λιμένα Ραφήνας, εξαιτίας της παρατεταμένης επίσχεσης εργασίας του πληρώματος και των αξιωματικών για μη καταβολή των δεδουλευμένων τους. Στις 18 Ιουνίου 2014, το παροπλισμένο πλοίο βρισκόταν πλέον σε κακή κατάσταση, με αποτέλεσμα να καταπλεύσει ρυμουλκούμενο από την Ραφήνα στην Ελευσίνα λόγω των ασφαλέστερων συνθηκών για πολύμηνη αγκυροβόληση, κατόπιν σχετικού επείγοντος αιτήματος του Οργανισμού Λιμένος Ραφήνας ΑΕ προκειμένου να αποφευχθεί τυχόν ναυτικό ατύχημα στην Ραφήνα.
Έκτοτε το «ΠΗΝΕΛΟΠΗ Α» παρέμενε πλαγιοδετημένο στην πλωτή δεξαμενή «Κρήτη», στον όρμο της Βλύχας, δυτικά του κεντρικού εμπορικού Λιμένα Ελευσίνας, μέχρι την οριστική απομάκρυνσή του. Τον Φεβρουάριο του 2019, παρουσίασε κλίση και ελήφθησαν από τον Ο.Λ.Ε. ΑΕ όλα τα απαραίτητα μέτρα για να αποφευχθεί πιθανή βύθιση, πιθανή θαλάσσια ρύπανση και ενδεχόμενη πρόκληση ζημιών έναντι τρίτων.
Σε δήλωση του ο Διευθύνων Σύμβουλος Ο.Λ.Ε. ΑΕ, κ. Απόστολος Καμαρινάκης, αναφέρει
«Με την απομάκρυνση του «ΠΗΝΕΛΟΠΗ Α» συνεχίζεται το έργο για την απελευθέρωση της θαλάσσιας ζώνης του Ο.Λ.Ε. ΑΕ από όλα τα επικίνδυνα πλοία και ναυάγια, που παραμένουν στην περιοχή. Στόχος μας είναι να πάψει η Ελευσίνα να αποτελεί την “πίσω αυλή” του Πειραιά και να ανοίξει ο δρόμος για την περαιτέρω ανάπτυξη του Λιμένα Ελευσίνας».
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Νιου Τζέρσι: Aναγκαστική προσγείωση αεροσκάφους της FedEx με φλεγόμενο κινητήρα
- ΥΠΠΟ: Ποιες φθορές έγιναν στον αρχαιολογικό χώρο του Ολυμπίου Διός από τα επεισόδια στο συλλαλητήριο για τα Τέμπη
- Μαρκ Ρούτε προς Ζελένσκι: Απεκατέστησε τη σχέση σου με τον Τραμπ
- Εθνική Τράπεζα: Καταλύτης για την επόμενη μέρα τα τεράστια κεφάλαια
