«Όλα συνδέονται με τους μισθούς. Άμα πληρώνεις βρίσκεις προσωπικό. Είναι τόσο απλό».

Με αυτόν τον τρόπο, η Lidl έχει καταφέρει να αντιμετωπίσει το πρόβλημα έλλειψης προσωπικού, το οποίο απασχολεί συνολικά τον κλάδο του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων, σύμφωνα με τα όσα είπε χθες ο επικεφαλής της αλυσίδας στην Ελλάδα, Μάρτιν Μπραντεμπούργκερ στο περιθώριο της τελετής αποφοίτησης του δεύτερου κύκλου του προγράμματος LidlUP Lean & Work.

1

Η εν Ελλάδι θυγατρική του γερμανικού κολοσσού, όπως έχει κάνει γνωστό, από αύριο αυξάνει τον κατώτατο μεικτό μισθό πλήρους απασχόλησης στα 1.050 ευρώ, μια αύξηση της τάξης του 5%.

Την ίδια ώρα «τρέχει» εκπαιδευτικό πρόγραμμα που υλοποιεί σε συνεργασία με δημόσιο  ΙΕΚ Γλυφάδας, που οδηγούν σε κατάρτιση και πιστοποίηση στελεχών λιανικού εμπορίου μέσω του οποίου τροφοδοτεί τα καταστήματά της ενώ στα άμεσα πλάνα της Lidl Ελλάς είναι και η δημιουργία επιπλέον προγραμμάτων εκπαίδευσης που σχετίζονται με την απορρόφηση αποφοίτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Παράλληλα, όπως είπε ο κ. Μπραντεμπούργκερ συζητά με το υπουργείο Παιδείας για τη δυνατότητα εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση προκειμένου να αναβαθμίσουν τις δεξιότητές τους εργαζόμενοι και σε περιοχές εκτός Αττικής.

Στα πλάνα υποτροφίες για μεταπτυχιακά

Ενώ στην ίδια κατεύθυνση, όπως αποκάλυψαν στελέχη της διοίκησης  προετοιμάζεται ετοιμάζεται πρόγραμμα υποτροφιών για μεταπτυχιακές σπουδές, που δεν θα απευθύνεται μόνο στους εργαζόμενους της Lidl αλλά σε   όλη την αγορά και που θα έχει στόχο την ανάδειξη στελεχών που θα καλύψουν τις 70 θέσεις area managers. Ηδη υπάρχει μια καταρχήν συμφωνία με πανεπιστήμιο της Κύπρου μέσω του οποίου θα τρέξει το όλο πρόγραμμα.

Εν τω μεταξύ η αλυσίδα δίνει μεγάλη έμφαση στις δράσεις αειφορίας και υποστήριξης πρακτικών βιώσιμης λειτουργίας. Είναι ενδεικτικό ότι ερωτηθείς ο επικεφαλής της εταιρείας, σημείωσε ότι σε λίγους μήνες θα είναι έτοιμη η αλυσίδα να υποστηρίξει το νέο σύστημα εγγυοδοσίας, γνωστό ως DRS, μέσα από το οποίο οι καταναλωτές επιστρέφοντας συγκεκριμένα είδη συσκευασιών θα έχουν επιστροφές χρημάτων, που έχουν ήδη καταβάλλει.

Σύμφωνα με πληροφορίες υπάρχουν συνεννοήσεις με εταιρείες που παρέχουν τον σχετικό εξοπλισμό ανεξάρτητα από το ποιος θα είναι ο διαχειριστής του όλου συστήματος DRS στην Ελλάδα κάτι που θα ξεκαθαριστεί με σχετική υπουργική απόφαση, που αναμένεται σύντομα. Αξίζει να σημειωθεί ότι πολλές από τις επεκτάσεις και κτιριακές βελτιώσεις έχουν να κάνουν με τη χωροθέτηση του συγκεκριμένου εξοπλισμού έτσι ώστε να μην επηρεάζουν τη λειτουργία των καταστημάτων.

Επέκταση δικτύου καταστημάτων

Πάντως το δίκτυο της Lidl Hellas, θα επεκταθεί με δύο νέα καταστήματα στην Αττική, τα σημεία των οποίων δεν αποκάλυψε ο κ. Μπραντεμπούργκερ, διευκρινίζοντας ωστόσο ότι δεν αναφέρεται ούτε στο κατάστημα που ετοιμάζει στο ύψος του Κηφισού αλλά ούτε και στο παλιό κτίριο της Miele, το οποίο βρίσκεται ακόμη σε φάση αναμονής έκδοσης οικοδομικών αδειών. Επιπλέον όπου υπάρχει η δυνατότητα, όπως στο Ιλιον αναπτύσσεται και δεύτερο επίπεδο. Στην περιφέρεια, και ειδικότερα στην Κρήτη  όπου η Lidl Ελλάς διαθέτει 16 σημεία, όπως είπε ο πρόεδρος της εταιρείας  προχωρούν οι εργασίες για το άνοιγμα του καταστήματος στην Χερσόνησο. Επίσης διερευνά και άλλες ευκαιρίες σε περιοχές του νησιού όπως Σητεία, Λασίθι και Χανιά.

Ενώ στο πλαίσιο διεύρυνσης του οικονομικού της αποτυπώματος η αλυσίδα αναβαθμίζει το πρόγραμμα πιστότητας της Lidl Plus, που ήδη μετρά 1,5 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες, και με την αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης θα βελτιστοποιήσει τις προσφορές και τις προσωποποιημένες εκπτώσεις. Πάντως αναφορικά με την πορεία του πληθωρισμού είπε ότι είναι πολύ σημαντικό ότι για δεύτερο συνεχόμενο μήνα καταγράφεται αρνητικό πρόσημο στα τρόφιμα. Σε ό,τι αφορά τις οικονομικές επιδόσεις της εταιρείας, η οποία δε δημοσιεύει ισολογισμούς, είπε ότι είναι εντός στόχων, και επανέλαβε ότι η Lidl Ελλάς είναι δεύτερος μεγαλύτερος retailer στην Ελλάδα, ενώ ο Όμιλος Swartz είναι πρώτος στην Ευρώπη.

Διαβάστε επίσης

Θεοδωρόπουλος: Βολές στην κυβέρνηση για ενεργειακό κόστος και επενδύσεις

Εκπτώσεις: Ιανουάριος με αρνητική κίνηση για πρώτη φορά στα εμπορικά καταστήματα

Αφοί Χαΐτογλου: Ισχυρή παρουσία με ταχίνι και χαλβά στις ΗΠΑ – Γιατί δεν ανησυχεί για πιθανούς δασμούς Τραμπ