ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 37% τον περασμένο μήνα, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες προωθούν τα αυτοκίνητα με μπαταρία προκειμένου να συμμορφωθούν με τους αυστηρότερους κανονισμούς για τις εκπομπές ρύπων φέτος.
Οι παραδόσεις ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκαν κατακόρυφα σε αγορές όπως η Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Ιταλία τον Ιανουάριο, ανακοίνωσε την Τρίτη η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων. Οι συνολικές πωλήσεις στην περιοχή μειώθηκαν κατά 2,1% λόγω της μειωμένης ζήτησης για plug-in υβριδικά, βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα μοντέλα.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης προετοιμάζονται για άλλη μια δύσκολη χρονιά, καθώς οι αυστηρότεροι στόχοι ρύπανσης της Ευρωπαϊκής Ένωσης τους αναγκάζουν να πουλήσουν περισσότερα EV διαφορετικά κινδυνεύουν με πρόστιμα. Έχοντας πληγεί από τις φθίνουσες πωλήσεις στην Κίνα, αντιμετωπίζουν επίσης την απειλή πρόσθετων δασμών στις ΗΠΑ υπό τον πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ.
Παρά την ισχυρή άνοδο των EV τον Ιανουάριο, ο κλάδος αναμένει κάποια ανακούφιση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η Γαλλία πιέζει την ΕΕ να δώσει στους κατασκευαστές αυτοκινήτων μεγαλύτερη ευελιξία για να συμμορφωθούν με τους στόχους εκπομπών ρύπων φέτος, ανέφερε το Bloomberg τη Δευτέρα.
Ένα στέλεχος της Renault SA δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι είναι «100% σίγουρος» ότι οι Βρυξέλλες θα χαλαρώσουν τους κανόνες για να προστατεύσουν τους τοπικούς κατασκευαστές.
Ο Φρίντριχ Μερτς, ο οποίος πρόκειται να γίνει ο επόμενος καγκελάριος της Γερμανίας μετά την εκλογική του νίκη την Κυριακή, έχει υποστηρίξει ότι οι πωλήσεις νέων οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης θα πρέπει να συνεχιστούν πέραν της σταδιακής κατάργησης που έχει προγραμματιστεί για το 2035.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες προειδοποιούν εδώ και μήνες ότι κινδυνεύουν να πληρώσουν πρόστιμα δισεκατομμυρίων ευρώ επειδή δεν θα επιτύχουν τους στόχους της ΕΕ για τις εκπομπές ρύπων.
Οι εναλλακτικές λύσεις που συζητήθηκαν περιλαμβάνουν την καθιέρωση πολυετών περιόδων συμμόρφωσης ή τη δυνατότητα στους κατασκευαστές να συγκεντρώνουν ή να δανείζονται μονάδες CO2 για πολλά χρόνια. Η Επιτροπή έχει συνομιλήσει με εκπροσώπους της βιομηχανίας και θα παρουσιάσει σχέδιο δράσης στις 5 Μαρτίου.
Αρκετές εταιρείες έχουν αποκαλύψει τις προθέσεις τους να ενώσουν τον στόλο τους με κατασκευαστές EV που μπορούν να τους βοηθήσουν να συμμορφωθούν με τον κανονισμό.
Ήττα για την Tesla
Η Tesla – της οποίας οι ευρωπαϊκές πωλήσεις σημείωσαν βουτιά κατά 45% τον περασμένο μήνα – σκοπεύει να σχηματίσει μια ομάδα με αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Toyota, η Ford και η Stellantis.
Σημειώνεται ότι η εταιρεία του Elon Musk ταξινόμησε μόνο 9.945 αυτοκίνητα τον Ιανουάριο, από 18.161 πριν από ένα χρόνο, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων.
Η Mercedes-Benz Group AG σκοπεύει να συνεργαστεί με την Volvo Car AB και την Polestar.
Η Stellantis NV, η οποία αναζητά νέο διευθύνοντα σύμβουλο και παρουσιάζει αποτελέσματα την Τετάρτη, είδε τις πωλήσεις της στην περιοχή να υποχωρούν κατά 16%.
Η Volkswagen AG και η Renault SA κατέγραψαν αύξηση των παραδόσεων, ενώ οι πωλήσεις των νέων μοντέλων της BMW AG υποχώρησαν.
Στο μεταξύ, περισσότεροι πελάτες στρέφονται σε οχήματα που προσφέρουν κινητήρα εσωτερικής καύσης υποστηριζόμενο από μπαταρία.
Οι πωλήσεις υβριδικών αυτοκινήτων χωρίς φορτιστή αυξήθηκαν κατά 17% τον περασμένο μήνα.
Διαβάστε επίσης:
Buy, hold or Sell: Άμεση ανάλυση για ΑΒΑΞ, ΔΑΑ, ΕΛΛΑΚΤΩΡ, ΦΡΛΚ
Starbucks: «Μαχαίρι» σε 1.100 θέσεις γραφείου για να επιταχύνει την ανάκαμψη
Γιατί πούλησε ο Τζον Πόλσον το 2,8% των μετοχών της Πειραιώς- Τα έσοδα και τα κέρδη της συναλλαγής
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Κιρ Στάρμερ: Η Βρετανία θα αυξήσει τις αμυντικές δαπάνες στο 2,5% του ΑΕΠ έως το 2027
- Δανία: Τέλος κινητά και tablet στα σχολεία για την ευζωία των παιδιών
- Τσακλόγλου: Μειώνονται κατά μισή ποσοστιαία μονάδα οι εισφορές ως το 2027
- ΕΕ: Ο Αντόνιο Κόστα συγκαλεί έκτακτη τηλεδιάσκεψη των Ευρωπαίων ηγετών την Τετάρτη
