Καθότι το Countryman μεγάλωσε (4.43m) δημιουργήθηκε χώρος ανάμεσα σ’ αυτό και στο 5θυρο Mini για ένα νέο μοντέλο, το Aceman. To οποίο βρίσκεται πολύ κοντά σε διαστάσεις και φιλοσοφία με το Countryman πρώτης γενιάς. Το Aceman είναι crossover αλλά έχει τις σχεδιαστικές πινελιές που το διαφοροποιούν.

Με το μεταξόνιο των 2.6m έχει τις ιδανικές διαστάσεις για ισορροπημένο σετάρισμα ειδικά καθώς η κατανομή βάρους είναι 50:50 ανάμεσα στους δυο άξονες χάρη στη μπαταρία που εδράζεται στο πάτωμα και αποτελεί δομικό στοιχεία.

1

Το Aceman μπορεί να μεταφέρει 4 επιβαίνοντες με τις αποσκευές τους για ένα Σαββατοκύριακο χωρίς συμβιβασμούς σε χώρους και άνεση. Τα 300 lt του πορτμπαγκάζ αρκούν για τις αποσκευές σε μια σύντομη εξόρμηση. Εδώ μπορείτε να διαβάσετε όλη την παρουσίαση του νέου Aceman.


Εμείς είχαμε στα χέρια μας την έκδοση SE ισχύος 160KW (218PS) με μπαταρία χωρητικότητας 54kwh. Η έκδοση SE είναι η πιο δυνατή κι αυτή με την περισσότερο σπορ αίσθηση, η οποία εν μέρει στηρίζεται και στα 330 Nm του ηλεκτροκινητήρα που φιλοξενείται κάτω από καπό δίνοντας κίνηση στους εμπρός τροχούς. Αναρωτιόμασταν δε, αν ήταν σώφρων να ταξιδέψουμε μέχρι την ορεινή Αρκαδία (Λεβίδι 170km απόσταση) καθώς οι χαμηλές θερμοκρασίες των ημερών επηρεάζουν αρνητικά την αυτονομία. Η οποία ήταν όντως στα 290km καθώς φτάσαμε στον προορισμό μας, κινούμενοι σύννομα έχοντας ακόμη περιθώριο για άλλα 80km.


Το Aceman στο ταξίδι είναι άνετο, αθόρυβο και σε προδιαθέτει για σπορ οδήγηση. Βασικό του ατού, το οποίο το διαφοροποιεί από όλες τις άλλες γρήγορες εκδόσεις των Mini, η στρεπτική ακαμψία. Σε συνδυασμό με την απόσταση από το έδαφος (14,3cm) επέτρεψε στους μηχανικούς να σετάρουν την ανάρτηση (γόνατα MacPherson εμπρός, πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) ενδοτικά ώστε να κρατάει χωρίς να γέρνει ή να κοπανάει.

Το Aceman παρά τα 1800kg του, έχει φτιαχτεί για να γράψει ιστορία στις στροφές. Μάλιστα χάρη στην έλλειψη θορύβων από θερμικό σύνολο, τα πολύ γρήγορα περάσματα δεν συνοδεύονται από δράμα, πράγμα πρωτόγνωρο για όσους έχουν ταυτίσει το «στρίβω» με το «σκίζω». Το μόνο που σε επαναφέρει στην πραγματικότητα είναι το στρίγκλισμα από τα Goodyear 225/40/19 που δίνουν όση πρόσφυση έχουν στον εμπρός άξονα.

Η στρογγυλή λεπτή οθόνη αφής OLED με το λειτουργικό MINI OS 9 και την αντίστοιχα κυκλική διαμόρφωση των γραφικών προσφέρει μια πρωτότυπη αισθητική η οποία επιτρέπει ακόμα και προσομοιώσεις κλασικών αναλογικών οργάνων.

Το Aceman σου επιτρέπει να χαράξεις τροχιές και να κρατήσεις γραμμές, χωρίς δεύτερες σκέψεις ή διορθώσεις με το τιμόνι. Είναι απόλυτο και κάνει αυτό που του ζητάς, με ακρίβεια και όχι «περίπου». Ταυτόχρονα το πίσω μέρος παραμένει πεισματικά κολλημένο. Όπως το Cooper S που έχετε στο μυαλό σας, αλλά χωρίς να κοπανάει. Μεγάλη διαφορά δηλαδή.

Ο οδηγός έχει την ευκαιρία να επιλέξει ανάμεσα σε διαφορετικές χαρτογραφήσεις αλλά προφανώς δεν μιλάμε για το Green ή το Timeless αλλά για το Go Cart! Η διαφοροποίηση των χαρτογραφήσεων (Experience modes) είναι πιο μεγάλη σε σχέση με τα θερμικά MINI, καθώς δίνει μια ενδιαφέρουσα απόχρωση στον τεχνητό ήχο, ειδικά στο σπορ πρόγραμμα Go Kart, όπου το απότομο άφημα του γκαζιού συνοδεύεται από ένα τεχνητό σφύριγμα βαλβίδας ανακούφισης.


Την ίδια στιγμή η ενεργειακή διαχείριση είναι θετική σε σχέση με την απόδοση του ηλεκτροκινητήρα και το βάρος του Aceman, καθώς η μέση κατανάλωση στη διάρκεια της δοκιμής μας κυμάνθηκε στις 16,6 kWh/100 km. Αυτή η επίδοση ισορροπεί κάπως την μικρή χωρητικότητα της μπαταρίας, Προφανώς στην πλατφόρμα για μικρά μοντέλα που χρησιμοποιεί το Aceman δε χωρά μεγαλύτερη μπαταρία. Η μπαταρία των 54,2 kWh (49,2 ωφέλιμα) που συνοδεύει την έκδοση SE είναι επαρκής για τις καθημερινές αστικές μετακινήσεις, δημιουργεί όμως ανασφάλεια σ’ ένα ταξίδι πάνω από 200km. Η πραγματική αυτονομία είναι στα 290 km κινούμενοι προσεκτικά και σύννομα. Προφανώς αυτό έρχεται σε πλήρη αντίθεση με το σπορ χαρακτήρα του Aceman.

Ο διάκοσμος έχει ως κυρίαρχο στοιχείο τις συνθετικές υφασμάτινες επενδύσεις από ανακυκλώσιμα υλικά με πλέξη που δημιουργεί ταιριαστές διχρωμίες. Ο κρυφός φωτισμός αλλάζει ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα στο Experience Modes.

Η θέση οδήγησης χαρίζει απλόχερα αίσθηση του δρόμου στον οδηγό. Η διαδρομή της ανάρτησης είναι αυξημένη ώστε να αντιμετωπίζει τις ανωμαλίες καλύτερα από οιοδήποτε άλλο σπορ Mini στην ιστορία της μάρκας. Οι αντιδράσεις είναι άμεσες και μόνο το βάρος σε οριακό φρενάρισμα σου θυμίζει τι οδηγείς. Στα συν και ο τρόπος που περνάει η δύναμη στο δρόμο γραμμικά χωρίς υστερίες και σπιναρίσματα καθώς η παραμετροποίηση της μετάδοσης κάνει το καλύτερο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης να ωχριά μπροστά στην αποτελεσματικότητα των ηλεκτρικών διόδων.

Χαίρεσαι να οδηγείς και απολαμβάνεις να συμβιώνεις με το Mini Aceman.

Χρειάζεται μια μικρή εξοικείωση με τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας που είναι υπερβολικά ευαίσθητα ειδικά αυτό που εφιστά προσοχή στον οδηγό. Ο έντονος συναισθηματικός φωτισμός στο εσωτερικό πρέπει να απενεργοποιείται το βράδυ ώστε να μειώνεται η κόπωση της περιφερειακής όρασης του οδηγού στο ταξίδι.

Η Mini έχει και αυτόματη επιλογή έντασης φωτεινότητας, η οποία όμως δεν μειώνει αρκετά την ένταση του φωτός στο εσωτερικό της καμπίνας, ειδικά στην κεντρική οθόνη. Εν κατακλείδι αν ψάχνεται για ένα γρήγορο Mini χωρίς συμβιβασμούς σε άνεση και χώρους, τότε να αξιολογήσετε το Aceman. Ανταγωνιστές του τα VW ID.3 GTX, Cupra Born, Alfa Romeo Junior.

Mέγιστοι χώροι στις ελάχιστες δυνατές διαστάσεις; Aceman!

Τεχνικά χαρακτηριστικά Mini Aceman SE

Κινητήρας: ηλεκτρικός σύγχρονος κινητήρας μόνιμου μαγνήτη
Χωρητικότητα μπαταρίας: 54,2 kWh (49,2 ωφέλιμο)
Ισχύς: 160 kW (218 PS)
Ροπή: 330 Nm
Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο μίας σχέσης
Μήκος/Πλάτος/Ύψος: 4.079 / 1.754 / 1.514 mm
Μεταξόνιο: 2.606 mm
Βάρος: 1.785 kg
Χώρος αποσκευών: 300 lt (1.005 lt σε διθέσια διαμόρφωση)
Επιτάχυνση 0-100km/h: 7,1 sec
Τελική ταχύτητα: 170 km/h (περιορισμένη ηλεκτρονικά)
Μέση κατανάλωση δοκιμής: 16,6 kWh/100 km
Αυτονομία (δοκιμής): 290 km
Εκπομπές CO2: 0
Τέλη κυκλοφορίας: 0
Τιμή: 47.900 ευρώ (δικαιούται κρατική επιδότηση έως 11.000 ευρώ)

Με τη βοήθεια δώδεκα αισθητήρων υπερήχων και τεσσάρων καμερών Surround View το αυτοκίνητο μπορεί να εντοπίζει με μεγάλη ακρίβεια τις κενές θέσεις παράλληλης ή κάθετης στάθμευσης και να εκτελεί αυτόματα ελιγμούς, ακόμα και όταν ο χώρος είναι περιορισμένος.
To Aceman φορτίζει στην αυλή στο χωριό.

Διαβάστε επίσης:

Τesla: Νέο Model Y

Οδηγούμε τo υβριδικό DS3

Hyundai Inster: Μικρό ηλεκτρικό πόλης