ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
H AXIA και οι αναλυτές της Κωνσταντίνος Ζούζουλας και Αλέξης Χαϊδόπουλος, συνολικά, εκτιμούν ότι ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ) δημοσίευσε ένα ισχυρό σύνολο αποτελεσμάτων χρήσης, ενώ ταυτόχρονα τοποθέτησε την εταιρεία σε θέση να κερδίσει νωρίτερα από το αναμενόμενο από τις υψηλότερες ρυθμιστικές αποδόσεις, αλλά και τις αυξημένες μη ρυθμιστικές αποδόσεις (+150% λιανικών χώρων έως το 2032 έναντι των σημερινών επιπέδων).
«Οι ενέργειες αυτές θα αντανακλούν όλο και περισσότερο στην κερδοφορία της εταιρείας (αρχής γενομένης από το 2025), οδηγώντας στην επαναξιολόγηση της μετοχής. Για το σκοπό αυτό η εταιρεία δήλωσε ότι αναμένει καθαρά κέρδη για το 2025 και 2026 της τάξης των 200 εκατ. ευρώ περίπου (συμπεριλαμβανομένου του υπολειπόμενου οφέλους από το Carry Forward που αναμένεται να εξαντληθεί πλήρως κατά τη διάρκεια του 2025). Θα επανεξετάσουμε τα αποτελέσματα και θα επανέλθουμε. Έχουμε σύσταση αγοράς για τον ΔΑΑ με τιμή στόχο 9,10 ευρώ ανά μετοχή», εξηγεί το δίδυμο της ΑΧΙΑ.
Η NBG Securities και ο Βαγγέλης Καρανίκας επισημαίνουν για τον ΔΑΑ ότι τα αποτελέσματα ήταν συνολικά σταθερά, πάνω από τις εκτιμήσεις της κοινής γνώμης σε όλους τους τομείς, με τις επιδόσεις του οικονομικού έτους να καταγράφουν αύξηση επίσης σε όλους τους τομείς, αντανακλώντας την ανθεκτικότητα του ελληνικού τουρισμού, παράλληλα με τη σημασία του ΔΑΑ ως περιφερειακού κόμβου στην Ελλάδα και την περιοχή της ανατολικής Μεσογείου.
Επιπλέον, αναμένουν ότι η επιτάχυνση της επέκτασης του αεροδρομίου θα αυξήσει τη δυνατότητα δημιουργίας αξίας λόγω των ενισχυμένων αποδόσεων από τις αεροπορικές δραστηριότητες (λόγω της έκδοσης μετοχών βάσει του ισχύοντος κανονιστικού πλαισίου) και της ταχύτερης αξιοποίησης του δυναμικού του ΔΑΑ στις μη αεροπορικές δραστηριότητες. Η τιμή στόχος είναι στα 8,60 ευρώ και η σύσταση είναι ουδέτερη.
Σχετικά με τις προοπτικές για το 2025, ο ΔΑΑ αναμένει ότι το σκηνικό της ζήτησης θα παραμείνει ελκυστικό, με την εκτίμηση για την επιβατική κίνηση του 2025 να αυξάνεται με μεσαία μονοψήφια ποσοστά. Όσον αφορά τα έσοδα από αεροπορικές δραστηριότητες του 2025, ο ΔΑΑ αναμένει ότι η απόδοση ανά επιβάτη από τα αεροναυτικά τέλη και το μέρισμα θα αναπροσαρμοστεί λόγω της εξάντλησης του Carry Forward. Τα ετήσια κέρδη των αεροπορικών δραστηριοτήτων θα ευθυγραμμιστούν με το 15% RoE, το οποίο θα ωφεληθεί σύμφωνα με το πολυετές πρόγραμμα αύξησης κεφαλαίου μέσω του scrip dividend.
Στον τομέα των μη αεροπορικών δραστηριοτήτων, ο ΔΑΑ αναμένει περιορισμένη άνοδο των εσόδων ανά επιβάτη λόγω των περιορισμών στον εμπορικό χώρο, μέχρι να τεθούν σταδιακά σε εφαρμογή τα εμπορικά στοιχεία του προγράμματος. Όσον αφορά την κερδοφορία, η έκτακτη κίνηση και οι οικονομικές επιδόσεις του 2024 που οδήγησαν στη βραχυπρόθεσμη χρήση του Carry Forward θα συμπιέσουν ελαφρώς τα περιθώρια adj. EBITDA σε ετήσια βάση (δηλαδή ο ΔΑΑ αναμένει ένα έως δύο χρόνια πίεσης στα περιθώρια adj. EBITDA στην περιοχή των 100 μ.β. κάτω από τον στόχο του 60%+ κατά τη διάρκεια αυτής της μεταβατικής περιόδου).
Επιπλέον, ο ΔΑΑ αναμένει καθαρά έσοδα για το 2025 και 2026 της τάξης των 200 εκατ. ευρώ ετησίως, συμπεριλαμβανομένου του υπόλοιπου οφέλους από το Carry Forward, το οποίο αναμένει να εξαντληθεί πλήρως κατά τη διάρκεια του 2025, υποστηριζόμενο από την απόδοση των πρόσθετων επενδύσεων στις αεροπορικές δραστηριότητες.
Διαβάστε επίσης:
Αηδονά: Καμία σκέψη για πώληση ή παραχώρηση της βίλας Αλλατίνη
Αναλυτές για Τράπεζα Πειραιώς: Έρχονται αναβαθμίσεις σε κέρδη και μερίσματα
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Φινλανδία προς Τραμπ: Εάν ο Πούτιν νικήσει στην Ουκρανία, οι ΗΠΑ χάνουν
- Μεξικό: Εξετάζει την επιβολή δασμών σε κινεζικά προϊόντα
- Ντόναλντ Τραμπ: Διαψεύδει τα σενάρια – Οι ΗΠΑ δεν θα φύγουν από την Αλεξανδρούπολη
- Πυροβολισμοί στο Ηράκλειο: Το όπλο του 17χρονου δράστη έπαθε εμπλοκή – Βίντεο στα χέρια της αστυνομίας
