Το YouTube της Alphabet σχεδιάζει να παρουσιάσει μια νέα, χαμηλότερης τιμής έκδοση της επί πληρωμή υπηρεσίας βίντεο, προσφέροντας την τεράστια βιβλιοθήκη του με podcasts και κλιπ με οδηγίες χρήσης χωρίς διαφήμιση.

Το πακέτο, που ονομάστηκε «premium lite», θα ανακοινωθεί σύντομα στις ΗΠΑ, την Αυστραλία, τη Γερμανία και την Ταϊλάνδη, σύμφωνα με άτομο που γνωρίζει τα σχέδια. Η υπηρεσία θα απευθύνεται σε θεατές που θέλουν κυρίως να παρακολουθούν προγράμματα εκτός από μουσικά βίντεο.

1

Αν και το YouTube μπορεί να είναι περισσότερο γνωστό για τα δωρεάν βίντεο που ανεβάζουν οι χρήστες, η εταιρεία προσφέρει επίσης μια σειρά από επί πληρωμή υπηρεσίες. Το YouTube Premium είναι ένα πακέτο 13,99 δολαρίων το μήνα στις ΗΠΑ που επιτρέπει στους συνδρομητές να παρακολουθούν τα πάντα στην υπηρεσία, συμπεριλαμβανομένων των μουσικών βίντεο, χωρίς διαφημίσεις.

«Στο πλαίσιο της δέσμευσής μας να παρέχουμε στους χρήστες μας περισσότερες επιλογές και ευελιξία, δοκιμάζουμε μια νέα προσφορά YouTube Premium με τα περισσότερα βίντεο χωρίς διαφημίσεις σε αρκετές από τις αγορές μας», δήλωσε εκπρόσωπος του YouTube. «Ελπίζουμε να επεκτείνουμε αυτή την προσφορά σε ακόμη περισσότερους χρήστες στο μέλλον με την υποστήριξη των συνεργατών μας».

Η αλλαγή έρχεται σε μια εποχή αυξημένου ανταγωνισμού για την προσοχή των οπαδών των podcast, ιδίως, οι οποίοι έχουν πολλαπλές επιλογές για το πώς και πού καταναλώνουν τις αγαπημένες τους εκπομπές.

Το premium lite πακέτο βρίσκεται σε δοκιμή σε αγορές του εξωτερικού εδώ και μήνες, σύμφωνα με το Verge. Αλλά τώρα θα κυκλοφορήσει επίσημα ευρύτερα, μεταξύ άλλων και στις ΗΠΑ για πρώτη φορά.

Η νέα βαθμίδα θα μπορούσε να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο οι δημιουργοί περιεχομένου, πιο γνωστοί ως YouTubers, κερδίζουν χρήματα στην υπηρεσία. Ιστορικά, τα έσοδα από διαφημίσεις αποτελούσαν το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων τους στην πλατφόρμα. Αυτή η νέα βαθμίδα, αν υιοθετηθεί ευρέως, θα μπορούσε να καταστήσει τα έσοδα από συνδρομές μεγαλύτερο και σημαντικότερο μέρος της επιχείρησής τους.

Η εξάπλωση ακολουθεί την ώθηση της Spotify Technology SA στο περιεχόμενο βίντεο. Τον περασμένο μήνα, η σουηδική εταιρεία ξεκίνησε ένα πρόγραμμα στο οποίο οι συνδρομητές σε ορισμένες περιοχές δεν βλέπουν πλέον δυναμικές διαφημίσεις σε περιεχόμενο βίντεο.

Το Spotify δήλωσε ότι πάνω από το 70% των επιλέξιμων δημιουργών και δικτύων επέλεξαν να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα, αλλά ένας σημαντικός αριθμός κορυφαίων podcasters δεν το έχει κάνει ακόμη λόγω ανησυχιών ότι το νέο μοντέλο εσόδων μπορεί να μην αντιστοιχεί στο ποσό που κερδίζουν σήμερα από τις διαφημίσεις.

Το πρόγραμμα του YouTube με τις χαμηλότερες τιμές μπορεί να βάλει σε πειρασμό τους οπαδούς ορισμένων εκπομπών που θέλουν να αποφύγουν τις διαφημίσεις να παραμείνουν εδώ αντί να μεταβούν στο Spotify για μια έκδοση χωρίς διαφημίσεις.

Για να παρακολουθήσουν μουσικά βίντεο χωρίς διαφημίσεις, οι πελάτες του YouTube θα πρέπει ακόμα να εγγραφούν στο YouTube Premium.

 

Διαβάστε επίσης 

Και η PepsiCo μειώνει τις πολιτικές για τη διαφορετικότητα μετά την επιστροφή του Τραμπ

Στέιτ Ντιπάρτμεντ: Παύει τις συνδρομές σε Reuters, New York Times, Bloomberg στο πλαίσιο των περικοπών του Τραμπ

Star Bulk (Πέτρος Παππάς): Πουλά πλοίο αξίας 11,8 εκατ. δολαρίων