Στη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου εισέρχονται πλοία ελληνικών συμφερόντων, σύμφωνα με την πλατφόρμα παροχής δεδομένων Kpler.

Τα δεδομένα παρακολούθησης δείχνουν ότι ορισμένα πλοία εγκαταλείπουν τις τακτικές τους διαδρομές για να φορτώσουν στη Βαλτική Θάλασσα πετρέλαιο Urals, ένα προϊόν που εξάγεται από τη Δυτική Ρωσία.

1

Σύμφωνα με την Kpler τα συγκεκριμένα τάνκερ δεν συμμετείχαν στην μεταφορά ρωσικού αργού το 2024. Προηγουμένως μετέφεραν κυρίως αργό από την Αμερική, τη Δυτική Αφρική και τη Μέση Ανατολή.

Συγκεκριμένα, τα δεδομένα AIS δείχνουν ότι το χωρητικότητας 150,000 dwt suezmax Amazon (κατασκευής 2011) αποχώρησε από το Πριμόρσκ στις 28 Ιανουαρίου με προορισμό τη διώρυγα του Σουέζ στις 18 Φεβρουαρίου για παραγγελίες, αναφέρει το tradewinds.

Αντίστοιχα, το αδελφό πλοίο Crude Zephyrus (κατασκευής 2021) αποχώρησε από το Πριμόρσκ στις 28 Ιανουαρίου και αναμένεται να φτάσει στο Πορτ Σάιντ της Αιγύπτου στις 15 Φεβρουαρίου, σύμφωνα με τα δεδομένα AIS.

Και τα δύο αυτά δεξαμενόπλοια ανήκουν στην Κallisti Shipping, που είναι καταχωρημένη στην Metrostar Management, του Θεόδωρου Αγγελόπουλου, σύμφωνα με την Equasis.

Kατά το παρελθόν, ο Γιώργος Προκοπίου είχε πει: «Οι κυρώσεις ποτέ δεν λειτούργησαν. Το Ιράν βγήκε δυνατότερο και στη Βενεζουέλα πείνασε ο κόσμος ενώ η ελίτ περνούσε καλά».

Διευκρινίζεται ότι οι Ευρωπαίοι πλοιοκτήτες, διαχειριστές και ασφαλιστές δεν παραβιάζουν τις κυρώσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των ΗΠΑ, εφόσον το ρωσικό πετρέλαιο που μεταφέρουν πωλείται κάτω από το ανώτατο όριο τιμών των 60 δολαρίων ανά βαρέλι, σύμφωνα με τους όρους που έχουν τεθεί.

Το tradewinds αναφέρει ότι η BRS δήλωσε αυτή την εβδομάδα ότι, παρά την αδιαφάνεια της τιμολόγησης του ρωσικού πετρελαίου, ανεπίσημες πληροφορίες υποδηλώνουν ότι το αργό πετρέλαιο urals διαπραγματεύεται κάτω από την ανώτατη τιμή.

Σημειώνεται ότι ένα χρόνο πριν, σε δημοσίευμα του το Bloomberg ανέφερε ότι οι Έλληνες εφοπλιστές εμφανίζονταν πιο επιφυλακτικοί όσον αφορά τη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου, λόγω των αυστηρών ελέγχων για την παραβίαση του ανώτατου ορίου τιμών των μεταφερόμενων φορτίων.

Διαβάστε επίσης: 

Στυλιανίδης: Έχουμε ήδη κερδίσει ένα μεγάλο κονδύλι για ένα ευρύτερο maritime cluster

Diana Shipping (Σεμίραμις Παληού): Πούλησε πλοίο με 11,9 εκατ. δολάρια και εξασφάλισε 15,55 εκατ. δολάρια

Η «πράσινη ναυτιλία» στο επίκεντρο της συνάντησης ΝΕΕ – Ναυτικού Επιμελητηρίου Χονγκ Κονγκ