Στα τρόφιμα πηγαίνουν πάνω από οκτώ στα δέκα ευρώ που δαπανούν οι καταναλωτές στα σούπερ μάρκετ.

Από τα στοιχεία που ανακοίνωσε χθες η Circana, οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ πέρυσι, αυξήθηκαν κατά 2,6% ξεπερνώντας τα 12,148 δις ευρώ. Δηλαδή το 2024 μπήκαν επιπλέον στα ταμεία των σούπερ μάρκετ 312 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2023. Η κατανάλωση σημείωσε αύξηση κατά 2,8% ενώ οι τιμές ανά τεμάχιο υποχώρησαν οριακά κατά 0,2%.

1

Το 82,2% του τζίρου των σούπερ μάρκετ προέρχεται από την κατηγορία των τροφίμων, τόσο των συσκευασμένων όσο και των προϊόντων που πωλούνται χύμα.  Έχουν το μεγαλύτερο ποσοστό συμβολής στην ανάπτυξη των πωλήσεων με 3,3% ενώ αρνητική είναι κατά 0,9% είναι η συμβολή των προϊόντων ατομικής υγιεινής και ομορφιάς και οικιακής φρόντιδας αντίστοιχα.

Οι πωλήσεις τροφίμων σε αξία αυξήθηκαν κατά 3,6% και διαμορφώθηκαν στα 9,956 δις ευρώ ενώ ο όγκος ενισχύθηκε κατά 2,8% και η τιμή ανά τεμάχιο αυξήθηκε κατά 0,7%.

Ολες οι επιμέρους κατηγορίες στα τρόφιμα είχαν αύξηση σε αξία με τη μεγαλύτερη άνοδο (+6,1%) να αποτυπώνεται στα αναψυκτικά, στα κατεψυγμένα τρόφιμα στο +5%, στα αλκοολούχα ποτά (+4,4%) και στα γαλακτοκομικά (+3,8%).

Από την άλλη πλευρά στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και φροντίδας και στα καθαριστικά, οι πωλήσεις σε αξία μειώθηκαν 0,9% και 0,9%, λόγω των έντονων προωθητικών ενεργειών. Ακριβώς αυτή η εμπορική πολιτική με την ένταση των προσφορών οδήγησε σε αύξηση την κατανάλωση και τις δύο κατηγορίες αλλά και μείωση των τιμών. Ετσι, στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και φροντίδας οι πωλήσεις σε όγκο αυξήθηκαν κατά 3,1% και οι τιμές μειώθηκαν κατά 3,9% ενώ στα καθαριστικά ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά 1,5% και οι τιμές μειώθηκαν κατά 2,3%.

Οι πρωταθλητές της κατανάλωσης

Σημαντική ήταν η αύξηση της κατανάλωσης στις διάφορες επιμέρους κατηγορίες τόσο στα τρόφιμα όσο και στα προϊόντα προσωπικής φροντίδας. Ειδικότερα σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana, πρωταθλητές της κατανάλωσης πέρυσι ήταν:

  • Τα γαλακτοκομικά αυξήθηκαν κατά +6,1% (3,3% το 2023)
  • Στα αλκοολούχα ποτά ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά  5,1% (4,8% το 2023)
  • Τα αναψυκτικά αυξήθηκαν κατά 4,6% (4,9% το 2023
  • Στα κατεψυγμένα τρόφιμα ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά 5% (από -1% το 2023)
  • Στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και φροντίδας η αύξηση ήταν στο 4,2% (από 2,1%) το 2023.

Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι στις κατηγορίες που λόγω προωθητικών ενεργειών μειώθηκαν οι τιμές, το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας παρέμεινε σταθερό στο 25,9% για τα καθαριστικά ενώ στην κατηγορία των προϊόντων προσωπικής υγιεινής υποχώρησε στο 20,1% από 20,8% το 2023

Αυτό δεν ισχύει στην περίπτωση των τροφίμων. Εκεί το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας αυξήθηκε στο 27,4% από 26,7% το αντίστοιχο διάστημα έναν χρόνο πριν, με αποτέλεσμα το συνολικό μερίδιο των PL να διαμορφωθεί στο 26,7% από 26,3%.

Σε μικρά καταστήματα και Κρήτη η μεγαλύτερη ανάπτυξη

Σε ό,τι αφορά τα καταστήματα που προτιμούν οι καταναλωτές, με βάση τα στοιχεία της Circana, τα μικρά σημεία πώλησης εξακολουθούν να είναι οδηγός στην ανάπτυξη. Ετσι οι πωλήσεις στα καταστήματα με επιφάνεια έως 400 τ.μ. αυξήθηκαν κατά 5,5%. Οι πωλήσεις των υπερμάρκετ ενισχύθηκαν κατά 3,1%, κατά 2,6% ο τζίρος των καταστημάτων από 1.000-2.500 τ.μ. και μόλις 1,5% ήταν η ανάπτυξη των πωλήσεων στα καταστήματα από 400-1.000 τ.μ.

Τέλος, οι  γεωγραφικές περιοχές όπου σημειώθηκε η μεγαλύτερη ανάπτυξη πωλήσεων ήταν η Κρήτη με αύξηση 5,2%, η Βόρεια Ελλάδα (+3,9%), η Πελοπόννησος (+3,1%), η Θεσσαλονίκη (+2,7%) και ακολουθούν η Κεντρική Ελλάδα και η Αττική με αύξηση πωλήσεων 1,7% και 2% αντίστοιχα.

Διαβάστε επίσης

Μiele Hellas: Η επέκταση σε άλλες τρεις χώρες και το μοντέλο made in Greece

Veneti Jackson Hall: «Δεν θα πάρω ποτέ τα λεφτά μου πίσω από την επένδυση» λέει ο Π. Μονεμβασιώτης

Αρ. Παντελιάδης (METRO): Γιατί δεν φοβόμαστε ενδεχόμενο deal Μασούτη- Κρητικού