ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ο γαλλικός όμιλος πολυτελείας Kering, ο οποίος κατέχει brands όπως η Gucci, η Balenciaga και η Saint Laurent, είδε τα έσοδά του να μειώνονται κατά 12% στο τέταρτο τρίμηνο του 2024, σύμφωνα με το CNBC. Παρόλο που η εταιρεία κατάφερε να ξεπεράσει ελαφρώς τις εκτιμήσεις της αγοράς, τα συνολικά της έσοδα ανήλθαν στα 4,52 δισεκατομμύρια δολάρια, γεγονός που επιβεβαιώνει τη γενικότερη επιβράδυνση στον κλάδο της πολυτελείας.
Κατακόρυφη πτώση για τη Gucci
Η Gucci, το πιο σημαντικό brand της Kering, που συνεισφέρει σχεδόν το 50% των συνολικών εσόδων του ομίλου, είχε ακόμα πιο αρνητικές επιδόσεις. Οι πωλήσεις της μειώθηκαν κατά 24% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2023, πλήττοντας περαιτέρω τα οικονομικά της εταιρείας. Παρότι η Kering ανέφερε βελτιώσεις στις αγορές της Ασίας-Ειρηνικού και της Βόρειας Αμερικής, δεν έδωσε συγκεκριμένα στοιχεία για την απόδοση των επιμέρους brands της.
Αλλαγές στη διοίκηση της Gucci
Μέσα σε αυτό το δύσκολο περιβάλλον, η Kering προχωρά σε στρατηγικές αλλαγές, εστιάζοντας στην ανανέωση των brands της. Στο πλαίσιο αυτής της προσπάθειας, ο Sabato De Sarno αποχωρεί από τη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή της Gucci, μόλις δύο χρόνια μετά την αντικατάσταση του Alessandro Michele. Η εταιρεία δεν έχει ακόμη ανακοινώσει τον διάδοχό του.
Οι προκλήσεις του κλάδου της πολυτελείας
Η συνολική επιβράδυνση της αγοράς πολυτελείας οφείλεται σε πολλούς παράγοντες, όπως η παγκόσμια οικονομική αβεβαιότητα, οι γεωπολιτικές εντάσεις και η μείωση της καταναλωτικής ζήτησης στην Ασία. Αυτές οι προκλήσεις δεν επηρέασαν μόνο την Kering, αλλά και άλλους μεγάλους ομίλους, όπως η LVMH και η L’Oréal. Οι επικεφαλής τους – François-Henri Pinault (Kering), Bernard Arnault (LVMH) και Françoise Bettencourt Meyers (L’Oréal) – έχασαν συνολικά 70 δισεκατομμύρια δολάρια μέσα στο 2024.
Η θέση της LVMH
Αν και η LVMH είχε καλύτερες από τις αναμενόμενες επιδόσεις, με έσοδα 88,27 δισεκατομμυρίων δολαρίων, οι πωλήσεις της στη βασική κατηγορία μόδας και δερμάτινων ειδών μειώθηκαν για πρώτη φορά από την περίοδο της πανδημίας. Η μείωση αυτή αποδίδεται κυρίως στις αδύναμες επιδόσεις της κινεζικής αγοράς, που αποτελεί κρίσιμο παράγοντα για την ανάπτυξη του κλάδου.
Διαβάστε επίσης :
Μatteo Tamburini: Η αναγέννηση της Tod’s και η φιλοσοφία της ήσυχης πολυτέλειας
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Προτάσεις για το Europa League και το Conference League
- Τατιάνα Μπλάτνικ: Η πρώτη της ανάρτηση μετά τον γάμο του Νικόλαου με τη Χρυσή Βαρδινογιάννη – «Οι τελευταίες εβδομάδες ήταν μια περιπέτεια»
- Νέα επιχείρηση επιστροφής απορριφθέντων αιτούντων ασύλου – Εντατικοποίηση επιστροφών
- ΔΙΜΕΑ: Κατέσχεσε 62.915 μαϊμού προϊόντα ένδυσης στον Εύοσμο – Επιβλήθηκε πρόστιμο 100.000 ευρώ
![](https://www.mononews.gr/wp-content/themes/mononews2025/assets/icons/google-news-icon.png)