array(0) {
}
        
    
Menu
0.85%
Τζίρος: 132.18 εκατ.

Intralot: Στο 26,86% το ποσοστό της CQ Lottery LLC

Comments

Οι πρόσφατοι σεισμοί και η ηφαιστειακή δραστηριότητα που καταγράφηκαν στο ηφαιστειακό σύμπλεγμα της Σαντορίνης, καθώς και η σεισμική δραστηριότητα σε άλλες θαλάσσιες περιοχές, εγείρουν σοβαρές ανησυχίες για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και των ναυτικών επαγγελμάτων εν γένει.

Ωστόσο, μέχρι στιγμής, το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής δεν έχει εκδώσει κάποια επίσημη ανακοίνωση ή ειδικές οδηγίες προς τους επαγγελματίες του κλάδου και τους χρήστες της θάλασσας.

1

Το μόνο σχετικό έγγραφο που έχει γίνει γνωστό προέρχεται από το Λιμεναρχείο Καλύμνου, το οποίο προέβη σε σχετική ανακοίνωση έπειτα από το υπ’ αριθμ. πρωτ.: 15579/688/03-02-2025 (ΑΔΑ: ΨΩ4Ν7ΛΞ-5ΒΤ) έγγραφο του Π.Ε.Σ.Ο.Π.Π. Δωδεκανήσου. Η πρωτοβουλία αυτή αναδεικνύει τη σημασία της τοπικής προσαρμογής των μέτρων ασφαλείας, αλλά και την ανάγκη για έναν ενιαίο κεντρικό σχεδιασμό με συγκεκριμένες κατευθύνσεις.

 

 

Τι θα έπρεπε να έχει γίνει από το Υπουργείο;

Η ναυτιλιακή κοινότητα δικαίως αναμένει ένα σαφές και τεκμηριωμένο πρωτόκολλο αντιμετώπισης σεισμικού κινδύνου στη ναυσιπλοΐα, το οποίο θα έπρεπε να περιλαμβάνει τις εξής κατευθύνσεις:

1. Έκδοση Γενικών Κατευθύνσεων Ασφαλείας

Συστάσεις προς κυβερνήτες και πληρώματα εμπορικών και επιβατηγών πλοίων, επαγγελματικών και αλιευτικών σκαφών, καθώς και ιδιωτικών σκαφών αναψυχής.
Συμβουλές για πλεύση σε ασφαλείς θαλάσσιες περιοχές σε περίπτωση σεισμού ή παλιρροϊκών φαινομένων.
Καθοδήγηση για την ασφάλιση φορτίων, επιβατών και πληρωμάτων σε καταστάσεις αυξημένου κινδύνου.

2. Ενίσχυση της Επικοινωνίας και των Σημάτων Έκτακτης Ανάγκης

Διευκρίνιση των επίσημων καναλιών επικοινωνίας σε πραγματικό χρόνο μεταξύ σκαφών, Λιμενικών Αρχών και Υπουργείου.
Διάθεση εξειδικευμένων VHF καναλιών ή αυτόματων ειδοποιήσεων μέσω εφαρμογών ναυσιπλοΐας για ενημέρωση σχετικά με σεισμικές δονήσεις και ενδεχόμενο κίνδυνο τσουνάμι.
Κωδικοποίηση των μηνυμάτων κινδύνου και προειδοποίησης ώστε να είναι άμεσα κατανοητά σε όλους τους ναυτικούς.

3. Ενημέρωση για Λιμενικές Υποδομές και Διαχείριση Έκτακτων Αναγκών

Καταγραφή και δημοσιοποίηση λιμανιών και μαρίνων που βρίσκονται σε περιοχές αυξημένου σεισμικού κινδύνου.
Ορισμός λιμανιών ασφαλούς καταφυγής και εκπόνηση σχεδίων έκτακτης ανάγκης για την προσέγγιση σκαφών σε περίπτωση κρίσης.
Επικαιροποίηση των οδηγιών πρόσδεσης και αγκυροβολίας των πλοίων κατά τη διάρκεια σεισμικών δονήσεων.

4. Εκπαίδευση και Διεξαγωγή Προσομοιώσεων Αντιμετώπισης Σεισμικών Φαινομένων

Διοργάνωση υποχρεωτικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων για κυβερνήτες και πληρώματα σχετικά με την αντίδραση σε σεισμικά φαινόμενα.
Διεξαγωγή ασκήσεων προσομοίωσης στις ναυτικές ακαδημίες και σε επαγγελματικές σχολές ναυτικής εκπαίδευσης.
Σύνταξη ειδικού εγχειριδίου διαχείρισης κρίσεων για ναυτιλιακές εταιρείες και πλοιοκτήτες.

5. Ανάπτυξη και Διάθεση Ψηφιακών Εργαλείων για τη Διαχείριση του Κινδύνου

Δημιουργία πλατφόρμας real-time ενημέρωσης για σεισμική δραστηριότητα και πιθανούς κινδύνους στη θάλασσα.
Ανάπτυξη εφαρμογής για κινητά τηλέφωνα και συστήματα ναυσιπλοΐας που θα στέλνει ειδοποιήσεις σε κυβερνήτες και πληρώματα πλοίων.
Συνεργασία με επιστημονικά ινστιτούτα για τη συνεχή παρακολούθηση της σεισμικής δραστηριότητας στις ελληνικές θάλασσες.

Συμπέρασμα

Η διαχείριση σεισμικών κινδύνων στη ναυτιλία απαιτεί συντονισμένη δράση, έγκαιρη ενημέρωση και σαφή πρωτόκολλα αντίδρασης. Το Υπουργείο Ναυτιλίας και οι αρμόδιες αρχές θα πρέπει να θεσπίσουν ένα συνεκτικό πλαίσιο πρόληψης και αντιμετώπισης τέτοιων φαινομένων, ώστε να διασφαλιστεί η ασφάλεια της ναυσιπλοΐας, των πληρωμάτων και των επιβατών.

Η απουσία επίσημων οδηγιών δεν αφήνει μόνο ένα κενό ασφάλειας, αλλά δημιουργεί και ανασφάλεια στον ναυτιλιακό κλάδο, ο οποίος καλείται να αντιμετωπίσει αβέβαιες συνθήκες χωρίς ξεκάθαρη καθοδήγηση. Η πρόσφατη πρωτοβουλία του Λιμεναρχείου Καλύμνου ανέδειξε τη σημασία της τοπικής διαχείρισης κρίσεων, αλλά είναι σαφές ότι χρειάζεται μια συνολική στρατηγική σε εθνικό επίπεδο.

Η ναυτιλία είναι ο πυλώνας της ελληνικής οικονομίας και ένα τόσο κρίσιμο ζήτημα δεν μπορεί να αφεθεί στην ατομική ευθύνη των κυβερνητών και των ναυτικών εταιρειών. Η πρόληψη και η ετοιμότητα πρέπει να είναι δομικά στοιχεία της ναυτιλιακής πολιτικής, με μέτρα που να διασφαλίζουν ότι κανένα πλοίο δεν θα βρεθεί αβοήθητο ή ανοργάνωτο σε μια κρίσιμη στιγμή.

🔹 Η ασφάλεια στη θάλασσα δεν πρέπει να εξαρτάται από τις περιστάσεις – πρέπει να είναι προϊόν ορθού σχεδιασμού και έγκαιρης προετοιμασίας. Οι Αρμόδιοι Φορείς οφείλουν να δράσουν άμεσα.

Διαβάστε επίσης:

Αλιβέρι, σοκ για μαθητές δημοτικού: Εξερράγη σωλήνας καλοριφέρ εν ώρα μαθήματος! – Βίντεο

Heineken: Απροσδόκητο άλμα στα κέρδη το 2024 – Επιστρέφει δυναμικά στην ανάπτυξη

ΣτΕ: Αίρει το πρώτο εμπόδιο για την ολοκλήρωση της ιστορικής συμφωνίας ΕΑΣ και ομίλου CSG

Comments
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Στα 1.000 ευρώ η σύνταξη για όσους επιλέξουν την 3η ασφαλιστική κατηγορία – Προθεσμία έως τις 31 Ιανουαρίου
Προετοιμάστε το αυτοκίνητό σας για το χειμώνα!
Έκτακτα καιρικά φαινόμενα στον αυτοκινητόδρομο!

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Intralot: Στο 26,86% το ποσοστό της CQ Lottery LLC
ΗΠΑ: Ο Τραμπ ζητεί από τον βασιλιά της Ιορδανίας να πιέσει τη Χαμάς για τη σοβαρότητα της κατάστασης στη Γάζα
Κωνσταντίνος Αργυρός: Ποιος και γιατί κατέθεσε ασφαλιστικά μέτρα εναντίον του (video)
Πιθανό deal μεταξύ της Intel και της TSMC για συμπαραγωγή στην Αμερική
ΗΠΑ: Καταθέτουν αγωγή γενικοί επιθεωρητές που απολύθηκαν από τον Τραμπ για να πάρουν πίσω τις δουλειές τους
Καραμέρος: Ο κ. Μητσοτάκης είναι προκλητικός για την εκλογή Τασούλα
Φλώρινα: Δύο συλλήψεις για τηλεφωνικές απάτες – Είχαν συγκεντρώσει σχεδόν 36.000 ευρώ σε χρήματα και κοσμήματα
Meta: Απατεώνες αποσπούν χρήματα από άτομα που αναζητούν τον έρωτα στο διαδίκτυο με τη χρήση ΑΙ
Alpha Bank: Από 14/2 σε διαπραγμάτευση οι νέες μετοχές από το stock option rights
Τραμπ: Αυξάνει την πίεση στη Fed για μειώσεις των επιτοκίων – Ξανά κόντρα στον Πάουελ