“Ο κόσμος εισέρχεται σε αχαρτογράφητο έδαφος και οποιεσδήποτε βραχυπρόθεσμες προβλέψεις σχετικά με την κατεύθυνση των ναυτιλιακών αγορών είναι αναξιόπιστες.

Ο δασμολογικός πόλεμος είναι βέβαιο ότι θα προκαλέσει διαταραχές, που ωστόσο, ιστορικά ωφέλησαν τη ναυτιλία.

1

Όμως, μια οικονομική επιβράδυνση μπορεί να αναιρέσει αυτά τα οφέλη”, επισημαίνει ο Διευθύνων Σύμβουλος της Danaos Dr. Γιάννης Κούστας, με αφορμή τη δημοσίευση των οικονομικών αποτελεσμάτων της εισηγμένης ναυτιλιακής εταιρείας για το 2024.

Τα συνολικά έσοδα της εταιρείας διαμορφώθηκαν το 2024 στο 1.014.110.000 δολάρια και τα κέρδη στα 505.073.000 δολάρια, ενώ τα αντίστοιχα ποσά το 2023 ήταν 973.583.000 δολάρια και κέρδη 576.299.000 δολάρια.

“Η αγορά ξηρού χύδην φορτίου συνεχίζει να υποφέρει από συνεχιζόμενη δυσφορία λόγω του ρυθμού ανάκαμψης της κινεζικής οικονομίας, η οποία δεν έχει δείξει σημάδια επιτάχυνσης”, προσθέτει ο Γιάννης Κούστας και προσθέτει:

“Η παράδοση νέας χωρητικότητας που ξεκινά φέτος θα προσθέσει σε αυτήν την αδυναμία, ιδιαίτερα στα panamax και σε άλλες κατηγορίες πλοίων, όπου συγκεντρώνεται το βιβλίο παραγγελιών. Το τμήμα capesize, όπου είναι συγκεντρωμένος ο στόλος μας, συνεχίζει να έχει ένα βιβλίο παραγγελιών που παραμένει σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα.

Η αγορά ναύλωσης εμπορευματοκιβωτίων παραμένει υγιής, μολονότι τα πλοία της γραμμής επιδεικνύουν μεγαλύτερη προσοχή, ιδιαίτερα σε σχέση με περισσότερες προθεσμίες.

Οι ναύλοι από τα πλοία κοντέινερ εξακολουθούν να είναι πολύ υψηλότερα από τα επίπεδα πριν από την πανδημία. Θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι μετά την Κινεζική Πρωτοχρονιά για να μετρήσουμε την επίδραση της στο νέο εμπορικό περιβάλλον”.

“Η Danaos, συνέχισε, είναι ιδιαίτερα προστατευμένη από τη βραχυπρόθεσμη αβεβαιότητα της αγοράς, με κάλυψη 97% για το 2025 και 79% για το 2026 σε υγιείς ρυθμούς, προστατεύοντάς μας από την αστάθεια της αγοράς.

Τα εξασφαλισμένα έσοδα των 3,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων μας παρέχει βεβαιότητα εισοδήματος και δύναμη πυρός για να εξερευνήσουμε αυξητικές επενδύσεις.

Ναυλώσαμε 13 από τα 15 νεότευκτα μας για πέντε χρόνια και έχουμε προγραμματίσει μια νέα διευκόλυνση 850 εκατομμυρίων δολαρίων από ένα τραπεζικό ίδρυμα για την πλήρη κάλυψη της χρηματοδότησης όλων των πλοίων που έχουμε παραγγείλει”.

Στη συνέχεια, ο Γιάννης Κούστας, είπε:

“Η κερδοφορία μας παραμένει σταθερή και χρησιμοποιούμε τον ισχυρό ισολογισμό μας για να αυξήσουμε τα μερίσματα, να συνεχίσουμε το πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών μας και να δημιουργήσουμε ευκαιρίες ανάπτυξης της εταιρείας μας προς όφελος των μετόχων μας.

Η στρατηγική μας εστίαση παραμένει στη διατήρηση μιας ισχυρής οικονομικής θέσης.

Δεσμευόμαστε να προσφέρουμε αξία στους μετόχους μας μέσω της συνετούς οικονομικής διαχείρισης και των στρατηγικών πρωτοβουλιών ανάπτυξης.

Τον Δεκέμβριο του 2024, προσθέσαμε δύο νεότευκτα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 9.200 TEU στο βιβλίο παραγγελιών μας, τα οποία αναμένονται να παραδοθούν το 2027. Παραλάβαμε έξι νεότευκτα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων το 2024 και ένα τον Ιανουάριο του 2025.

Τον Φεβρουάριο του 2025, συνάψαμε μια συμφωνία κοινοπρακτικής διευκόλυνσης δανείου ύψους έως και 850 εκατομμυρίων δολαρίων, για τη χρηματοδότηση όλων των εναπομεινάντων νεότευκτων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, συμπεριλαμβανομένων των δύο πρόσθετων πρόσφατων παραγγελιών, με παραδόσεις από το 2026 έως το 2028.

Το υπόλοιπο βιβλίο παραγγελιών μας αποτελείται από άλλα 15 νεότευκτα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων συνολικής χωρητικότητας 128.220 TEU με αναμενόμενες παραδόσεις ενός πλοίου το 2025, τρία πλοία το 2026, εννέα πλοία το 2027 και δύο πλοία το 2028.

Τα πλοία θα κατασκευαστούν σύμφωνα με τις τελευταίες απαιτήσεις του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) σε σχέση με τα πρότυπα εκπομπών Tier III και τον Δείκτη Σχεδιασμό Ενεργειακής Απόδοσης (EEDI) Φάση III.

Έχουμε εξασφαλίσει πολυετείς συμφωνίες ναύλωσης για 13 από τα υπόλοιπα 15 υπό κατασκευή πλοία, με μέση διάρκεια ναύλωσης περίπου 5,1 έτη.

Τα συνολικά συμβατικά έσοδα, με βάση τα συμβόλαια ναύλωσης που έχουν συναφθεί μέχρι την ημερομηνία αυτής της έκδοσης, ανέρχονται επί του παρόντος σε 3,4 δισεκατομμύρια δολάρια, συμπεριλαμβανομένων των νεότευκτων.

Η εναπομένουσα μέση διάρκεια ναύλωσης με σύμβαση για τον στόλο πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είναι 3,7 χρόνια, σταθμισμένη με βάση τη συνολική σύμβαση ναύλωσης.

Η συμβατική κάλυψη ναύλωσης ημερών λειτουργίας για τον στόλο πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είναι επί του παρόντος 97% για το 2025 και 79% για το 2026. Αυτό περιλαμβάνει τα νεότευκτα με βάση τις προγραμματισμένες ημερομηνίες παράδοσής τους.

Παραλάβαμε όλα τα συμβατικά πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου capesize παραλαμβάνοντας δύο πλοία το δεύτερο τρίμηνο του 2024 και ένα σκάφος τον Ιούλιο του 2024.

Ως αποτέλεσμα, ο στόλος ξηρού φορτίου capesize ανέρχεται επί του παρόντος σε 10 πλοία συνολικής χωρητικότητας περίπου 1,8 εκατομμυρίων DWT”.

Διαβάστε επίσης: 

Dynagas LNG Partners (Γιώργος Προκοπίου): Θα δώσει μέρισμα 0,049 δολάρια ανά μετοχή

Evaland Shipping (Κρίτων Λεντούδης): Παρήγγειλε τέσσερα πλοία LNG αξίας 370 εκατ. δολαρίων

Danaos Corp (Γιάννης Κούστας): Συμφώνησε για ναυπήγηση άλλων δύο πλοίων αξίας 210 εκατ. δολαρίων – Κατασκευάζει συνολικά 20 πλοία 2 δισ. δολαρίων