Το τρίπτυχο που σκιαγραφεί τα πολύ υψηλά επίπεδα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας που απολαμβάνουν οι επιβάτες του Peugeot 3008.
Το e3008 έχει δυο βασικά χαρακτηριστικά που ενισχύουν την ασφάλεια του. Το άκαμπτο πλαίσιο του, όπου η μπαταρία λειτουργεί ως δομικό στοιχείο στο πάτωμα και το χαμηλό κέντρο βάρους, ακριβώς λόγω αυτής της διαμόρφωσης.
Το πρώτο στοιχείο αφορά στην παθητική ασφάλεια, το e3008 δεν έχει τον όγκο του θερμικού κινητήρα μπροστά, ούτε τα περιφερειακά του συστήματα, οπότε σε περίπτωση εμπρόσθιας σύγκρουσης υπάρχει μεγαλύτερη πιθανότητα να επαρκεί ο ζωτικός χώρος επιβίωσης.
Ταυτόχρονα και σε πλάγια ή οπίσθια σύγκρουση η ακαμψία παίζει καθοριστικό ρόλο. Την ίδια στιγμή και όσον αφορά στην ενεργητική ασφάλεια το χαμηλό κέντρο βάρος παίζει σημαντικό ρόλο στην ομοιογενή και προβλέψιμη συμπεριφορά ενός οχήματος.
![H πλατφόρμα του ηλεκτρικού 3008.](https://www.mononews.gr/wp-content/uploads/2025/02/250210143804_P111-2.jpg)
Την ίδια στιγμή η Peugeot αξιοποιώντας όλες τις σύγχρονες τεχνολογίες εξοπλίζει το e 3008 με συστήματα ενεργητικής ασφάλειας που προστατεύουν τον οδηγό από τον εαυτό του, ή αφαιρούν από το έργο του, διευκολύνοντάς τον. Όπως π.χ.το σύστημα Drive Assist Plus που διατίθεται στο νέο 3008.
Αυτό το σύστημα βοηθά τον οδηγό χρησιμοποιώντας όλους τους αισθητήρες του αυτοκινήτου (κάμερες, ραντάρ) και αξιοποιεί πληροφορίες από το σύστημα πλοήγησης. Έχει σχεδιαστεί με σκοπό να περιορίσει το φόρτο εργασίας του οδηγού κατά την οδήγηση σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας με πολλαπλές λωρίδες.
![](https://www.mononews.gr/wp-content/uploads/2025/02/250210144326_P47.jpg)
Ένα άλλο σημαντικό σύστημα ενεργητικής ασφάλειας είναι αυτό που μας προειδοποιεί για τα όρια ταχύτητας. Το ραντάρ εντοπίζει οποιαδήποτε αλλαγή στο όριο ταχύτητας διαβάζοντας τις πινακίδες της οδικής σήμανσης.
Το σύστημα αξιοποιεί και πληροφορίες από το δικτυωμένο σύστημα πλοήγησης, και προτείνει στον οδηγό να προσαρμόσει ανάλογα την ταχύτητά του.
Εάν ανιχνεύσει βροχή, προτείνει αμέσως μείωση της ταχύτητας σύμφωνα με το όριο ταχύτητας, στον αυτοκινητόδρομο, για παράδειγμα από 130km/h σε 110 km/h.
![](https://www.mononews.gr/wp-content/uploads/2025/02/250210144402_P114-1.jpg)
Το νέο 3008 περιλαμβάνει και όλα τα σύγχρονα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας:
- Αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης με προειδοποίηση σύγκρουσης: Εντοπίζει οχήματα, πεζούς και ποδηλάτες, μέρα ή νύχτα, από 7 έως και 140 χλμ ./ώρα .
- Ενεργή προειδοποίηση εκτροπής από τα όρια της λωρίδας, με αυτοματοποιημένη κίνηση επαναφοράς στην λωρίδα.
- Προειδοποίηση απόσπασης προσοχής του οδηγού , όπου αναγνωρίζει τα σημάδια απώλειας της προσοχής του οδηγού αναλύοντας τις κινήσεις του, όπως και του αυτοκινήτου.
- Ανάγνωση και ψηφιακή απεικόνιση οδικών πινακίδων: ΣΤΟΠ, μονόδρομος, απαγόρευση προσπέρασης, τέλος ορίου απαγόρευσης προσπέρασης, επιπλέον των γνωστών πινακίδων ορίου ταχύτητας .
- Έλεγχος τυφλών σημείων με μεγάλη εμβέλεια (μέχρι και 75 μέτρα).
- Hill Descent Control: μειώνει τον κίνδυνο ολίσθησης ή απώλειας του ελέγχου του οχήματος κατά την οδήγηση σε κατάβαση με ταχύτητες κάτω των 30 km/h, σε κίνηση εμπρός ή όπισθεν, ρυθμίζοντας αυτόματα την ταχύτητα .
- Προηγμένος έλεγχος πρόσφυσης: Ήπιο γκάζι και αυτοματοποιημένη επιλεκτική πέδηση στον τροχό που περιστρέφεται βελτιστοποιεί το κράτημα σε ολισθηρές επιφάνειες. Διαθέτει 3 χαρτογραφήσεις: Χιόνι, λάσπη και άμμος
![](https://www.mononews.gr/wp-content/uploads/2025/02/250210144439_P30-scaled.jpg)
Απαλλαγμένος ο εμπρός χώρος από τον όγκο του θερμικού κινητήρα και των περιφερειακών συστημάτων μπορεί να αντιμετωπίσει μια εμπρόσθια σύγκρουση χωρίς να περιοριστεί ο ζωτικός χώρος επιβίωσης των επιβατών.
- Ντόναλντ Τραμπ: Υπέγραψε το διάταγμα για τους «αμοιβαίους δασμούς»
- Κυβερνητικές πηγές: Είναι αδιανόητο ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης να αμφισβητεί τον θεσμό της Δικαιοσύνης
- Apple: Στις 19 Φεβρουαρίου έρχεται το νέο iPhone SE – Όσα σχεδιάζει η εταιρεία για το 2025
- Klarna: Διερευνά την επέκτασή της στην αγορά κρυπτονομισμάτων
![](https://www.mononews.gr/wp-content/themes/mononews2025/assets/icons/google-news-icon.png)