Μέχρι το τέλος Μαρτίου αναμένεται να κυκλοφορήσει το ενημερωτικό δελτίο της Attica Group για το επικείμενο placement, με την προϋπόθεση ότι θα έχει εγκριθεί προηγουμένως από τις χρηματιστηριακές αρχές.

Εκτιμάται ότι θα δοθούν σε ξένους και Έλληνες θεσμικούς και ιδιώτες επενδυτές περί το 20% των μετοχών, δηλαδή 48.632.838 μετοχές αξίας περίπου 150 εκατ. ευρώ.

1

Επισημαίνεται ότι μόνο για εφέτος οι επενδύσεις της μεγαλύτερης ακτοπλοϊκής εταιρείας στον κόσμο με όρους μεταφοράς επιβατών, αναμένεται να κυμανθούν γύρω στα 155 εκατ. ευρώ.

Ήδη, έχει εκδηλωθεί έντονο ενδιαφέρον από διεθνή επενδυτικά σχήματα να επενδύσουν στην μοναδική εταιρεία της ακτοπλοΐας που είναι εισηγμένη σε χρηματιστήριο.

Άλλωστε, αισιόδοξα ήταν τα μηνύματα που εισέπραξαν οι άνθρωποι του ομίλου της Attica, από την παρουσίαση των οικονομικών μεγεθών, που έγινε πρόσφατα στη Βρετανική πρωτεύουσα, σε συνεργασία με την UBS, τη Euroxx και την Piraeus Χρηματιστηριακή.

Υπενθυμίζεται ότι ο μεγαλύτερος μέτοχος της Attica Group, είναι η STRIX Holdings L.P., που κατέχει άμεσα το 25,4% και έμμεσα το 61,3% μέσω της θυγατρικής της MIG Shipping S.A., και ελέγχεται μέσω αλυσίδας επιχειρήσεων, από την BLANTYRE CAPITAL (CAYMAN) LTD.

Ο ακτοπλοϊκός όμιλος της Attica, με τα εμπορικά σήματα Superfast Ferries, Blue Star Ferries, Hellenic Seaways και Anek Lines, το 2023 διακίνησε σε συνδυασμένη βάση 7,4 εκατομμύρια επιβάτες σε 60 προορισμούς, συνδέοντας 72 λιμάνια σε Ελλάδα και Ιταλία.

Ο στόλος του ομίλου, ο οποίος αποτελείται από 43 πλοία: 28 ropax, 13 ταχύπλοα καταμαράν και δύο πλοία ro-ro, δύναται να μεταφέρει καθημερινά 47.473 επιβάτες και είναι ο πρώτος ακτοπλοϊκός στόλος παγκοσμίως σε όρους μεταφορικής ικανότητας σε επιβάτες.

Αποτελεί επίσης τον τέταρτο παγκοσμίως σε γραμμικά μέτρα γκαράζ (39.443) για μεταφορά εμπορευμάτων.

Επισημαίνεται εξάλλου ότι η καθαρή λογιστική αξία του στόλου ανήλθε το 2023 στα 848 εκατ. ευρώ.

Αυτή τη στιγμή η κεφαλαιοποίηση της εταιρείας ανέρχεται στα 581,1 εκατ. ευρώ, ενώ η μετοχή της έκλεισε κατά την προχθεσινή συνεδρίαση στα 2,39 ευρώ.

Ο όμιλος της Attica Group, υλοποιεί ένα φιλόδοξο επενδυτικό πρόγραμμα ανανέωσης του στόλου στο πλαίσιο της πράσινης μετάβασης και έχει ήδη υπογράψει συμφωνία για την κατασκευή δύο μεγάλων ακτοπλοϊκών πλοίων τύπου Ε-Flexer, που θα ναυπηγηθούν από τη Stena RoRo στο ναυπηγείο CMI Jinling Weihai της Κίνας και η παραλαβή τους έχει προγραμματιστεί για τον Απρίλιο και τον Αύγουστο του 2027.

Τα δύο πλοία θα είναι πιστοποιημένα vw methanol ready και battery ready, με μηχανές που θα είναι σχεδιασμένες ώστε να λειτουργούν με τρεις διαφορετικούς τύπους καυσίμου.

Η συμφωνία περιλαμβάνει επίσης την προοπτική επέκτασης για τη ναυπήγηση από τη Stena RoRo, για λογαριασμό της Attica Group, δύο επιπλέον πλοίων.

Επισημαίνεται ότι όμιλος της Attica θα έχει δικαίωμα αγοράς των πλοίων μετά τα πέντε πρώτα έτη της ναύλωσης τους.

Επίσης, ο όμιλος σχεδιάζει να προχωρήσει και στη ναυπήγηση ακόμη δύο επιβατηγών οχηματαγωγών μεσαίου μεγέθους, μεταξύ 140 και 170 μέτρων, κατάλληλων για την εξυπηρέτηση των γραμμών του Κεντρικού και Βόρειου Αιγαίου, καθώς και δύο μεγάλα ταχύπλοα τύπου Highspeed, αλλά και ακόμη δύο aero catamaran.

Επίσης ναυπηγεί άλλα τρία AERO Highspeed, τα οποία θα είναι δύο μεταφορικής ικανότητας 400 επιβατών και ένα μεταφορικής ικανότητας 250 επιβατών. Τα νέα ταχύπλοα θα αντικαταστήσουν τα παλαιότερα που εκτελούν δρομολόγια συνδέοντας τα νησιά του Αργοσαρωνικού, μειώνοντας το κόστος συντήρησης και την κατανάλωση καυσίμων.

Εφόσον υλοποιηθούν όλες οι σχεδιαζόμενες παραγγελίες, η αξία του ναυπηγικού προγράμματος του ομίλου θα προσεγγίσει το 1,2 δισ. ευρώ στο βάθος της δεκαετίας.

Η Attica Group αναμένεται μέσα στο τρέχον έτος να προσθέσει ένα ακόμη δρομολόγιο στο πρόγραμμά της, συνδέοντας το Ηράκλειο της Κρήτης με τις Κυκλάδες με στόχο να καλύψει την ολοένα και αυξανόμενη ζήτηση.

Για το λόγο αυτό, η εταιρεία αγόρασε έναντι 17,7 εκατ. ευρώ από τη Fast Ferries ένα ακόμη πλοίο που εκτελούσε αντίστοιχα δρομολόγια, το πρώην Thunder, και το μετονόμασε σε Highspeed 3.

Επισημαίνεται ότι από τις αρχές του 2024 έχει εκταμιεύσει περισσότερα από 145 εκατ. ευρώ, τα οποία έχουν αξιοποιηθεί και για την επέκταση στον τομέα του τουρισμού και ειδικότερα στον ξενοδοχειακό κλάδο. Η εταιρεία διαθέτει πλέον δύο ξενοδοχεία στη Νάξο και ακόμη ένα στην Τήνο.

Σύμφωνα με την πρόσφατη παρουσίαση που έγινε στους αναλυτές το 2030 προβλέπονται έσοδα μεταξύ 915 – 925 εκατ. ευρώ, EBITDA μεταξύ 238-262 εκατ. ευρώ και καθαρό δανεισμό προς EBITDA στο 2,1x.

Από την εταιρική παρουσίαση της Attica Group στην Capital Markets Day

Υπενθυμίζεται ότι στο 9μηνο του 2024, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών αυξήθηκε κατά 27,4% φτάνοντας τα 593,4 εκατ. ευρώ από 465,6 εκατ. το 9μηνο του 2023 κυρίως λόγω της ενσωμάτωσης της ΑΝΕΚ.

Τα κέρδη EBITDA υποχώρησαν στα 93,5 εκατ. ευρώ από 121,3 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη κατήλθαν στα 45,3 εκατ. ευρώ από 59,9 εκατ. ευρώ το 9μηνο του 2023.

Τα αποτελέσματα του 9μηνου και γενικότερα της χρήσης 2024 επιβαρύνθηκαν με μη επαναλαμβανόμενα έξοδα που σχετίζονται με τη συγχώνευση και τη λειτουργική ενσωμάτωση της ΑΝΕΚ, όπως ενδεικτικά το πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου, το κόστος αναβάθμισης των πλοίων, το κόστος εκπαίδευσης και ενσωμάτωσης των πληρωμάτων και του προσωπικού ξηράς, καθώς και λοιπά κόστη συγχώνευσης συνολικού ύψους 18,5 εκατ. ευρώ.

Επιπλέον, το λειτουργικό κόστος του ομίλου επηρεάστηκε από την επιβάρυνση για αγορά δικαιωμάτων ρύπων, ποσού 14,1 εκατ. ευρώ.

Η αποτίμηση εκτιμάται από τη διοίκηση πως είναι EV/Ebitda κοντά στο 10x.

Η εταιρεία μετά την απορρόφηση της ΑΝΕΚ έχει EBITDA περίπου 150 εκατ. ευρώ και καθαρό δανεισμό 550 εκατ. ευρώ. Με ένα πολλαπλασιαστή 10x η κεφαλαιοποίηση πρέπει να αντιστοιχεί σε 950 εκατ. ευρώ έναντι των 581 εκατ. ευρώ σήμερα.

Στο 9μηνο η εταιρεία πραγματοποίησε κύκλο εργασιών 593,4 εκατ. ευρώ από 456, 6 εκατ. ευρώ και κέρδη ΕBITDA 93,5 εκατ. από 121,3 εκατ. ευρώ, ενώ τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 45,3 εκατ. ευρώ από 59,9 εκατ. ευρώ.

Ο δανεισμός μειώθηκε σε 588,5 εκατ. ευρώ από 578 εκατ. ευρώ με αχρησιμοποίητες γραμμές 34 εκατ. ευρώ, ενώ τα ταμειακά διαθέσιμα μειώθηκαν σε 42,3 εκατ. ευρώ από 103,4 εκατ. ευρώ.

 

Οι στόχοι

Σύμφωνα με την εταιρική παρουσίαση, υπάρχουν μεγαλεπήβολοι, αλλά ρεαλιστικοί στόχοι για τα επόμενα χρόνια και η πρόβλεψη είναι να κυμανθούν τα έσοδα ανάμεσα στα 915-925 εκατ. ευρώ το έτος 2029 και EBITDA που θα κινηθούν στα 238-262 εκατ. ευρώ.

Οι θετικές προβλέψεις για τον όμιλο, όπως παρουσιάστηκαν στο Λονδίνο, στηρίζονται στα ακόλουθα οικονομικά δεδομένα:

Κάθε χρόνο η Ελλάδα παρουσιάζει αύξηση του τουρισμού της και το νησιωτικό της σύμπλεγμα αποτελεί την μεγαλύτερη ακτοπλοϊκή αγορά της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ο όμιλος της Attica είναι ο μεγαλύτερος σε δυνατότητα μεταφοράς επιβατών στην Ευρώπη και στον κόσμο.

Ο στόλος είναι διαφοροποιημένος και σύγχρονος που μεταφέρει ταυτόχρονα επιβάτες, φορτία και οχήματα. Ειδικότερα μεταφέρει 50.554 επιβάτες και τα πλοία διαθέτουν 46.477 γραμμική φόρτωση οχημάτων.

Υπάρχουν σταθερά επίπεδα κερδοφορίας που αποκτήθηκαν με την αποτελεσματική διαχείριση του κόστους μέσω της πολιτικής αντιστάθμισης κινδύνου.

 

Οι αριθμοί

Η Attica Group είναι ο μεγαλύτερος ακτοπλοϊκός όμιλος στην Ελλάδα από άποψη χωρητικότητας επιβατών και ο μεγαλύτερος παγκόσμιος ναυτιλιακός φορέας συμβατικών πλοίων.

Τα πλοία του ομίλου προσεγγίζουν 60 προορισμούς και έχουν πάνω από 25 χρόνια συνεχούς παρουσίας του ομίλου στην Ανατολική Μεσόγειο.

Αποτελεί την πλωτή γέφυρα μεταξύ της ηπειρωτικής χώρας και των νησιών, και έχει σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη των υποδομών και της τοπικής οικονομίας.

Συνδέει 72 λιμάνια στην Ελλάδα και στην Ιταλία.

Το συνολικό επενδυμένο κεφάλαιο ανέρχεται σε περίπου 2 δισ. ευρώ.

Διαθέτει εξαιρετικά έμπειρη ανώτατη διευθυντική ομάδα, που καθοδηγεί την εταιρεία μέσω σημαντικών πρωτοβουλιών συγχωνεύσεων και εξαγορών.

Ο συνολικός αντίκτυπος των ακτοπλοϊκών ναυτιλιακών δραστηριοτήτων στο ελληνικό ΑΕΠ εκτιμάται σε 5,4%.

Η Αδριατική Θάλασσα είναι ένας σημαντικός εμπορικός δρόμος, που συνδέει την Ευρώπη με την Ελλάδα. Τα δρομολόγια της Αδριατικής αποτελούν το 25% στη συμβολή της ακτοπλοϊκής ναυτιλίας στο ελληνικό ΑΕΠ.

Πρόσφατα αποκτήθηκαν τρία ξενοδοχεία (Naxos Resort Beach Ξενοδοχείο το 2021, Tinos Beach Hotel το 2022 και Galaxy Hotel το 2024) σε νησιά όπου τα πλοία του ομίλου δυνατότητες συνέργιας εσόδων.

Δεν αναμένονται σημαντικές αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων, αν και αυτές είναι συνάρτηση της τιμής των καυσίμων, ωστόσο, προβλέπεται αύξηση της διακίνησης του όγκου του φορτίου και των επιβατών.

 

Διαβάστε επίσης:

Μητσοτάκης για σεισμούς στη Σαντορίνη: «Υπάρχει συγκρατημένη αισιοδοξία πως δεν θα οδηγηθούμε στο κακό σενάριο»

Ξηραδάκης: Χτίζουμε σταθερές φιλίες με τους Κινέζους προς όφελος της ελληνικής ναυτιλίας

Jefferies για Alpha Bank: Μείωση τιμής στόχου πριν τα αποτελέσματα του δ’ τριμήνου