Ενισχυμένες πωλήσεις αλλά και μερίδια αγοράς με brand Βίκος να κατακτά την πρωτιά στην αγορά των εμφιαλωμένων νερών εμφάνισε το 2024 η Ηπειρωτική Βιομηχανία της οικογένειας Σεπετά.

Οι πωλήσεις της εταιρείας αυξήθηκαν κατά 12,5% φτάνοντας στα 127,2 εκατ. ευρώ το 2024 έναντι 113 εκατ. ευρώ της προηγούμενης χρονιάς. Με ώθηση από τον τουρισμό, και τις καλές καιρικές συνθήκες με την παρατεταμένη ζέστη να οδηγούν σε εκρηκτική άνοδο τις πωλήσεις η Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων κινήθηκε σημαντικά πάνω από τον μέσο όρο της αγοράς τόσο στο εμφιαλωμένο νερό όσο και στην αγορά των αναψυκτικών όπου κυριαρχούν οι πολυεθνικές.

1

Σύμφωνα με τα στοιχεία (NielsenIQ) που παρέθεσε ο αντιπρόεδρος της Ηπειρωτικής Βιομηχανίας, Κωνσταντίνος Σεπετάς, σε δημοσιογραφική ενημέρωση στο πλαίσιο της έκθεσης Horeca, το φυσικό μεταλλικό νερό Βίκος κατέκτησε την πρώτη θέση στο σύνολο της αγοράς με το μερίδιό του να φτάνει στο 20,4% το 2024.

Την ώρα που η αγορά εμφάνισε ρυθμό ανάπτυξης 10,2%, η ανάπτυξη των πωλήσεων για το brand Βίκος ανήλθε σε 18,7%. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο συνολικός όγκος της κατηγορίας ανήλθε 915,6 εκατ. λίτρα το 2024, από 831,2 εκατ. λίτρα το 2023, ενώ το νερό Βίκος αύξησε το μερίδιό του από 157,5 εκατ. λίτρα σε 187 εκατ. λίτρα το 2024, αφήνοντας πίσω το Ζαγόρι της Χήτος ΑΒΕΕ κατά 1,7 μονάδες. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η Βίκος έχει σημαντικό μερίδιο και από τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που αποτελούν και την τρίτη δύναμη σε όγκο πωλήσεων στην αγορά με μερίδιο 16,3%.

Ανοδική είναι και η πορεία των αναψυκτικών στις οποίες η εταιρεία έχει παρουσία από το 2014 έχοντας καταφέρει να «χτίσει» θέση σε μια αγορά που κυριαρχούν πολυεθνικές όπως η Coca Cola. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2024 η Βίκος Cola σημείωσε ανάπτυξη κατά 14,36%, κατακτώντας μερίδιο αγοράς της τάξεως του 6,7%. Στην αγορά δε των σούπερ μάρκετ η ανάπτυξη έφτασε στο 17,88%.

Εκρηκτική ανάπτυξη για τo Pink Grapefruit

Με ισχυρό «χαρτί» το Pink Grapefruit, που λάνσαρε μόλις τον Μάρτιο του 2022, η εταιρεία διευρύνει το αποτύπωμά της στην αγορά των mixers. Ειδικότερα, όπως ανέφερε ο κ. Σεπετάς το Βίκος Pink Grapefruit σημείωσε μια εκρηκτική ανάπτυξη της τάξης του 121% με διεύρυνση μεριδίων αγοράς σε μια ανταγωνιστική κατηγορία. Στην εκρηκτική αυτή ανάπτυξη συνέβαλε και το γεγονός ότι το Βικος Pink Grapefruit κυκλοφορεί πλέον και σε συσκευασία αλουμινίου. Την ίδια ώρα επεκτείνεται δυναμικά στην κατηγορία του τσαγιού με το brand Cool Tea. Με βάση το φυσικό μεταλλικό νερό Βίκος, το Cool Tea προσφέρεται σε τρεις διαφορετικές γεύσεις και εντός του έτους θα κυκλοφορήσει και τέταρτη και ήδη έχει τοποθετηθεί στα ράφια δύο μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ.

Αναφορικά με την πορεία των τιμών ο κ. Σεπετάς σημείωσε ότι έγινε πέρυσι μια ανατίμηση στα αναψυκτικά με πορτοκάλι, η οποία στην ουσία ήταν απόσυρση προσφοράς και δεν υπάρχει πρόθεση νέας ανατίμησης. Ενώ ως προς το νέο κώδικα δεοντολογίας για τις εκπτώσεις που αλλάζει το μοντέλο των προσφορών όπως ήταν μέχρι σήμερα ο κ. Σεπετάς σημείωσε ότι δεν θα επηρεαστεί η στρατηγική της Βίκος ως προς το κομμάτι αυτό.

Τέλος, όπως είπε στις νέες κινήσεις της βιομηχανίας και στα θετικά αποτελέσματα συμβάλλει το επενδυτικό πλάνο που έχει δρομολογήσει ύψους 100 εκατ. ευρώ και υλοποιείται με ταχύτατους ρυθμούς και ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2026.

 

Διαβάστε επίσης:

Tα family offices σαρώνουν τον χώρο των επιχειρήσεων: Aπό την «χρυσή χήνα» μέχρι τα γυάλινα μπουκάλια και το ΑΙ

Συνεχίζει δυναμικά η Ευρώπη Ασφαλιστική – Τα κέρδη και οι συνέργειες

Μπάσκετ: Ομάδα επενδυτών επιδιώκουν να δημιουργήσουν νέο πρωτάθλημα σε Ασία και Ευρώπη