Η Ευρώπη γερνά, η Ελλάδα γερνά.

Τις δεκαετίες του 1970, 1980, 1990 είχαμε εκθετική αύξηση των ανθρώπων που απέκτησαν δίπλωμα οδήγησης.

1

Αυτοί συντοχρόνω έχουν περάσει πλέον το 70στό ή το 80στό έτος της ηλικίας τους. Το πρόβλημα βαίνει επί το χείρον καθημερινά και χρήζει άμεσης αντιμετώπισης.

Οφείλουμε να τονίσουμε πως το νομικό πλαίσιο είναι επαρκές.

Το πρόβλημα έγκειται στην εφαρμογή του.

Ο νόμος σήμερα προβλέπει πως οι οδηγοί άνω των 65 ετών θα πρέπει να ανανεώνουν την άδεια οδήγησής τους ανά 3 χρόνια.

Όταν ξεπεράσουν τα 80 έτη, η ανανέωση γίνεται ανά 2 χρόνια.

Για την ανανέωση απαιτείται πιστοποιητικό παθολόγου και οφθαλμίατρου. Μετά τα 80 έτη προστίθεται υποχρεωτικά και πιστοποιητικό από νευρολόγο.

Το πρόβλημα είναι ότι αυτές οι εξετάσεις δεν γίνονται.

Αντίθετα ο ηλικιωμένος απευθύνεται στο «γραφείο» που «τακτοποιεί» τα χαρτιά έναντι «αντιτίμου». Έτσι οι ηλικιωμένοι συνεχίζουν να οπλοφορούν και να προκαλούν τεράστια προβλήματα για την οδική ασφάλεια. Όπως η 88χρονη που θέρισε χτες στο Ν. Ψυχικό.

Πως μπορεί να λυθεί το πρόβλημα;

Αντιλαμβανόμαστε όλοι ότι ο τζίρος γύρω από το θέμα, καθώς «με δυο κατοστάρικα βγαίνουν τα χαρτιά» είναι 8ψήφιος και ρομαντικές κορώνες τύπου «εφαρμόστε το νόμο» κάνουν το «σύστημα» να γελά.

Προτείνουμε τα εξής:

  1. Νομική συμπαράσταση ηλικιωμένων

Όπως ακριβώς έχουν κηδεμόνα οι ανήλικοι έτσι και οι ηλικιωμένοι να έχουν κηδεμόνα μετά από κάποια ηλικία (π.χ. 75 έτη). Για οποιαδήποτε σοβαρή συμβολαιογραφική ή άλλη πράξη π.χ ανάληψη ή μεταφορά μεγάλου χρηματικού ποσού αλλά και για την οδήγηση να απαιτείται έγγραφη συναίνεση του κηδεμόνα ο οποίος θα είναι και υπόλογος έναντι του νόμου. Ο ηλικιωμένος θα έχει δικαίωμα επιλογής κηδεμόνα και θα μπορεί ν’ αλλάζει, αν θέλει. Ο κηδεμόνας θα είναι υπόλογος αν προκληθεί ατύχημα από τον ηλικιωμένο λόγω μειωμένης αντίληψης/ικανότητας/αντανακλαστικών. Θα έχει την δυνατότητα ανά πάσα στιγμή να πάει στο αστυνομικό τμήμα και να ζητήσει εγγράφως την αφαίρεση του διπλώματος από τον ηλικιωμένο, τεκμηριώνοντας τους λόγους. Ο ηλικιωμένος από την πλευρά του αντίστοιχα θα έχει δικαίωμα να ζητήσει αξιολόγηση ικανότητας.

  1. Σύνδεση της άυλης συνταγογράφησης με την άδεια οδήγησης

Το πέρασμα των χρόνων προκαλεί εκφυλισμό των αισθητήριων οργάνων. Αν ο ηλικιωμένος επιβαρυνθεί και με φαρμακευτική αγωγή που περιλαμβάνει κατασταλτικά φάρμακα τότε καθίσταται επικίνδυνος να οδηγήσει. Εφόσον συνταγογραφείτε από το γιατρό κατασταλτική αγωγή σε ηλικιωμένο, να απαιτείται η άρση ικανότητας οδήγησης (αυτοβούλως και ηλεκτρονικά από τον ηλικιωμένο), προτού εκτελεστεί η συνταγή. Η άρση της ικανότητας οδήγησης (αφαίρεση διπλώματος) θα διαρκεί όσο και η αγωγή.

Αξίζει να τονιστεί πως εκτός από τα ατυχήματα/ δυστυχήματα στα οποία εμπλέκονται άμεσα, οι ηλικιωμένοι οδηγοί προκαλούν έμμεσα, ακόμη περισσότερα ατυχήματα. Κινούμενοι με ακατάλληλη ταχύτητα, δημιουργούν τοπικό πόλο έντασης. Ο εκνευρισμός που διαχέεται στους υπόλοιπους χρήστες της οδού, τους εξωθεί σε σπασμωδικές ενέργειες με ολέθριες συνέπειες πολλές φορές.

 

Διαβάστε επίσης:

Ταλαιπωρία και κλιμάκωση ποινών: Να τι πρέπει να γίνει με το κράνος!

Βάλτε κράνος!

Χριστίνα Αλεξοπούλου – Νέος ΚΟΚ: Ζωτικής σημασίας η μείωση του ορίου ταχύτητας στα 30km/h