ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Σε μια απρόσμενη τροπή των γεγονότων, η Nissan φαίνεται να αποχωρεί από τη συμφωνία με τη Honda για τη συγχώνευση των δύο εταιρειών, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Nikkei.
Οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες διαπραγματευόταν τους όρους της συγχώνευσης τους, βάσει της οποίας η Honda θα προσέφερε στην προβληματική Nissan μια σανίδα σωτηρίας, βάζοντας τα δύο brands κάτω από μια ενιαία εταιρεία χαρτοφυλακίου το 2026.
Οι δύο ανταγωνίστριες απέτυχαν να καταλήξουν σε συναίνεση μετά από επτά σύντομες αλλά ταραχώδεις εβδομάδες συνομιλιών, σύμφωνα με την εφημερίδα, η οποία επικαλείται άτομα που δεν κατονομάζει. Βάζοντας ένα γρήγορο τέλος σε αυτό που θα μπορούσε να αποτελέσει μία ιστορική συνεργασία για την αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας.
Το χρηματιστήριο του Τόκιο ανέστειλε τη διαπραγμάτευση των μετοχών της Nissan μετά το δημοσίευμα. Η μετοχή της Honda εκτινάχθηκε έως και 12%, ενώ η Nissan υποχώρησε έως και 6,4%.
Εκπρόσωποι και των δύο εταιρειών δήλωσαν ότι το δημοσίευμα δεν βασίζεται σε δικές τους ανακοινώσεις και ότι το πλαίσιο των συνεχιζόμενων διαπραγματεύσεων θα προχωρήσουν σε ενημέρωση όπως έχει προγραμματιστεί, στα μέσα Φεβρουαρίου.
Τριβές μεταξύ των δύο εταιρειών προέκυψαν αυτή την εβδομάδα μετά από δημοσιεύματα των μέσων ενημέρωσης που ανέφεραν ότι η Honda έθεσε την ιδέα μιας πλήρους εξαγοράς, μια πρόταση που συνάντησε έντονες αντιδράσεις εντός της Nissan.
Από τη στιγμή που η είδηση για την επικείμενη συγχώνευση εμφανίστηκε για πρώτη φορά τον Δεκέμβριο, ήταν σαφές ότι η Honda, με υπερτετραπλάσια αξία στην αγορά, είχε το πάνω χέρι. Όταν οι δύο τους ανακοίνωσαν τη συμφωνία τον Δεκέμβριο, η Honda κατέστησε σαφές ότι η Nissan έπρεπε να εφαρμόσει ένα σχέδιο αναδιάρθρωσης προκειμένου να υλοποιηθεί οποιαδήποτε συναλλαγή.
Η ξεπερασμένη γκάμα προϊόντων, τα υπερβολικά κίνητρα για τους αντιπροσώπους και η αστάθεια στην ηγεσία είναι μερικά μόνο από τα χρόνια προβλήματα που ταλαιπωρούν τη Nissan. Χωρίς την υποστήριξη της Honda, δεν είναι σαφές πώς η μάρκα σχεδιάζει να αλλάξει πορεία.
Η πλήρης εικόνα της δεινής θέσης της Nissan έγινε ξεκάθαρη τον Νοέμβριο, αφού η πτώση των καθαρών πωλήσεων κατά 94% στο πρώτο εξάμηνο την ανάγκασε να περικόψει χιλιάδες θέσεις εργασίας, να συρρικνώσει την παραγωγική της ικανότητα και να μειώσει την πρόβλεψη για τα ετήσια κέρδη της κατά 70%.
Στη συνέχεια, εβδομάδες αργότερα, η Honda παρουσίασε σχέδια για τη διάσωση της Nissan με τη συνένωση δυνάμεων για την ανάκτηση του χαμένου εδάφους στις ΗΠΑ, όπου η δημοτικότητα των υβριδικών αυτοκινήτων με ηλεκτρικό αέριο έχει δώσει το προβάδισμα στην Toyota Motor και στην Κίνα.
Η Nissan ανήκει κατά 36% στη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία Renault SA, η οποία στα τέλη Ιανουαρίου έστειλε εκπροσώπους στην Ιαπωνία για να εκφράσουν την ανησυχία τους για τη συναλλαγή και να ζητήσουν πριμοδότηση για το μερίδιό της, δήλωσαν άνθρωποι που γνωρίζουν το θέμα.
Η Mitsubishi Motors η οποία φέρεται να έχει αποφασίσει να μην είναι μέρος της συμμαχίας, δήλωσε νωρίτερα αυτή την εβδομάδα ότι θα λάβει την τελική της απόφαση μόλις η Honda και η Nissan καταλήξουν σε συμφωνία αργότερα αυτό το μήνα.
Διαβάστε επίσης:
Hapag-Lloyd: Επενδύει 4 δισ. δολάρια για 24 πλοία εμπορευματοκιβωτίων
Buy, hold or Sell: Άμεση ανάλυση για ΔΑΑ, ΕΥΡΩΒ, ΛΑΜΔΑ, ΜΥΤΙΛ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ιπποκρατείο Θεσσαλονίκης: Έπεσε γυψοσανίδα από την οροφή της Παιδιατρικής κλινικής
- Η Όλγα Γεροβασίλη «αδειάζει» τον Ανδρουλάκη: Η κυβέρνηση δεν απέκρυψε τη δικογραφία για τα Τέμπη – Ο ΣΥΡΙΖΑ τη γνώριζε
- Costamare(Κ. Κωνσταντακόπουλος): Ρευστότητα 941,6 εκατ. δολαρίων, εξασφαλισμένα έσοδα 2,4 δισ. δολάρια
- Θεόδωρος Σκυλακάκης: Υπονομεύουμε την ενεργειακή μετάβαση αν την κάνουμε με ακριβό τρόπο
![](https://www.mononews.gr/wp-content/themes/mononews2025/assets/icons/google-news-icon.png)