Τα μοναδικά χαρακτηριστικά απόδοσης του κινητήρα, σε συνδυασμό με τη μετάδοση ισχύος μέσω του οκτατάχυτου κιβωτίου M Steptronic και του συστήματος τετρακίνησης M xDrive, προσφέρουν δυναμικές συγκινήσεις και εξαιρετική πρόσφυση. Η BMW M3 CS Touring επιταχύνει από τα 0 στα 100 km/h σε μόλις 3,5sec. Η BMW M3 CS Touring παρουσιάστηκε στο κοινό στο πλαίσιο του 12ώρου αγώνα στο Bathurst της Αυστραλίας. Οι παραδόσεις του περιορισμένης παραγωγής μοντέλου σε πελάτες στην Ευρώπη, στην Αυστραλία, στην Ιαπωνία και στη Νότια Κορέα, μεταξύ άλλων, θα αρχίσουν τον Μάρτιο του 2025. Η Γερμανία, ως η εγχώρια αγορά του αυτοκινήτου, είναι και η σημαντικότερη. Το συγκεκριμένο μοντέλο θα κατασκευάζεται μαζί με όλες τις άλλες εκδόσεις των BMW M3 Sedan και BMW M3 Touring στο εργοστάσιο του BMW Group στο Μόναχο.
Ο εξακύλινδρος κινητήρας 3,0lt της BMW M3 CS Touring σχεδιάστηκε εξ αρχής για να προσφέρει υψηλές επιδόσεις στην πίστα. Περιλαμβάνει πολυάριθμα τεχνολογικά χαρακτηριστικά που προέρχονται από τη σχεδίαση αγωνιστικών οχημάτων. Μεταξύ αυτών, ξεχωρίζει ο εξαιρετικά άκαμπτος στροφαλοθάλαμος σε σχεδίαση «closed-deck» χωρίς χιτώνια, καθώς και ο σφυρήλατος στροφαλοφόρος άξονας χαμηλού βάρους. Ο πυρήνας της κυλινδροκεφαλής κατασκευάζεται με χρήση τεχνικών τρισδιάστατης εκτύπωσης, ενώ οι οπές των κυλίνδρων φέρουν επίστρωση σιδήρου μέσω ψεκασμού με ηλεκτρικό τόξο για μείωση των απωλειών που οφείλονται στην τριβή. Η σχεδίαση των διάτρητων κυλίνδρων συμβάλλει στη μείωση του βάρους. Το σύστημα ψύξης και η παροχή λαδιού είναι επίσης σχεδιασμένα ώστε να αντέχουν στα παρατεταμένα υψηλά φορτία που παράγονται κατά την σπορ οδήγηση σε πίστα.
Η μονάδα κίνησης χαρακτηρίζεται από την ικανότητά της να περιστρέφεται σε υψηλούς ρυθμούς, κάτι για το οποίο φημίζονται οι κινητήρες της BMW M. Ταυτόχρονα εξασφαλίζει γραμμική απόδοση ισχύος έως τα ανώτερα κλιμάκια του στροφόμετρου. Αναβαθμισμένη είναι και η τεχνολογία M TwinTurbo. Η αύξηση της μέγιστης πίεσης υπερπλήρωσης στα 2,1 bar για τους δύο mono-scroll υπερσυμπιεστές, καθώς και οι ειδικές ρυθμίσεις που έχουν γίνει στη διαχείριση του κινητήρα, συμβάλλουν στην αύξηση της μέγιστης απόδοσης της BMW M3 Competition Touring με M xDrive κατά 15 kW/20 hp, φτάνοντας συνολικά τα 405 kW/550 hp. Ο κινητήρας αναπτύσσει τη μέγιστη ροπή των 650 Nm μεταξύ 2.750 – 5.950 rpm και αποδίδει τη μέγιστη ισχύ του στις 6.250 rpm. Το όριο περιστροφής του είναι οι 7.200 rpm.
Επιπλέον, οι ειδικά σχεδιασμένες και πιο άκαμπτες βάσεις κινητήρα εξασφαλίζουν μια εξαιρετικά συμπαγή σύνδεση ανάμεσα στη μονάδα ισχύος και τη δομή του οχήματος. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την ακόμα πιο άμεση απόκριση του κινητήρα και μετάδοση της ισχύος του στο σύστημα μετάδοσης κίνησης. Η άμεση παροχή ισχύος επιτρέπει στην BMW M3 CS Touring να επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε 3,5sec, ενώ η επιτάχυνση 0-200 km/h ολοκληρώνεται σε 11,7 δευτερόλεπτα. Η ενδιάμεση επιτάχυνση εν κινήσει από τα 80 έως και τα 120 km/h ολοκληρώνεται σε 2,7sec με 4η σχέση και σε 3,5 sec με 5η σχέση. Η τελική ταχύτητα του μοντέλου, το οποίο διατίθεται στάνταρ με το M Driver’s Package, περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 300 km/h.
Ο ήχος του κινητήρα του αυτοκινήτου προέρχεται από, το ειδικό για το μοντέλο M, σύστημα εξάτμισης. Αυτό περιλαμβάνει ηλεκτρικά ελεγχόμενα πτερύγια και ένα πίσω σιλανσιέ από τιτάνιο, που ελαχιστοποιεί το βάρος. Ως γνήσιο μοντέλο της οικογένειας M, διαθέτει δύο ζεύγη απολήξεων βαμμένων σε μαύρο ματ χρώμα. Η ηχητική χροιά του κινητήρα ποικίλλει ανάλογα με το προφίλ που επιλέγει ο οδηγός από το μενού M Setup. Στο πρόγραμμα SPORT ή SPORT+, ο ήχος γίνεται πιο δραματικός, ειδικά κατά τις αλλαγές ταχυτήτων που συνοδεύονται από προσαρμογή στις στροφές του κινητήρα. Το οκτατάχυτο κιβώτιο M Steptronic, η τετρακίνηση M xDrive και το ενεργό διαφορικό Active M Differential εξασφαλίζουν δυναμική μεταφορά της ισχύος του κινητήρα.
Ο κινητήρας της BMW M3 CS Touring συνδυάζεται με ένα οκτατάχυτο κιβώτιο M Steptronic που διαθέτει Drivelogic. Το κουμπί Drivelogic, το οποίο είναι ενσωματωμένο στον επιλογέα ταχυτήτων, επιτρέπει την προσαρμογή των χαρακτηριστικών αλλαγής ταχυτήτων, προσφέροντας τρεις διακριτές ρυθμίσεις. Εκτός από τις επιλογές που εστιάζουν στην άνεση και τις σπορ επιδόσεις, οι οδηγοί έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν μια ρύθμιση που έχει σχεδιαστεί ειδικά για οδήγηση στην πίστα. Σε αυτή την περίπτωση ο οδηγός μπορεί να παρέμβει στη διαδικασία διαδοχής των σχέσεων είτε μέσω του επιλογέα είτε μέσω των ανθρακονημάτινων paddles στο τιμόνι.
Η BMW M3 CS Touring διοχετεύει την ισχύ της στο δρόμο μέσω του συστήματος τετρακίνησης M xDrive. Αυτό το σύστημα χρησιμοποιεί έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη στο κιβώτιο μεταφοράς, εξασφαλίζοντας πλήρως μεταβλητή και εξαιρετικά ομαλή κατανομή της ισχύος του κινητήρα ανάμεσα στους εμπρός και πίσω τροχούς, προσφέροντας ακούραστα χαρακτηριστικά τετρακίνησης ακόμα και στην πίστα. Σε συνδυασμό με το ενεργό διαφορικό Active M Differential που βρίσκεται στον πίσω άξονα, του οποίου η λειτουργία είναι πλήρως μεταβλητή, το έξυπνο σύστημα τετρακίνησης που μεταφέρει περισσότερη ισχύ στους πίσω τροχούς ενισχύει τη χαρακτηριστική δυναμική συμπεριφορά που συνοδεύει τα μοντέλα της οικογένειας M. Επιπλέον, η λειτουργία 4WD Sport μπορεί να επιλεγεί μέσω του μενού M Setup, επιτρέποντας τη μεταφορά μεγαλύτερου ποσοστού της ισχύος του κινητήρα στους πίσω τροχούς. Από την άλλη πλευρά, η λειτουργία 2WD προσφέρει μια μοναδική οδηγική εμπειρία στους λάτρεις της ανόθευτης οδηγικής απόλαυσης, με την κίνηση να μεταδίδεται στους πίσω τροχούς και το σύστημα DSC (Dynamic Stability Control) να είναι απενεργοποιημένο.
Η τεχνολογία πλαισίου στην BMW M3 CS Touring είναι προσαρμοσμένη με ακρίβεια στις επιδόσεις του κινητήρα, τη συνολική φιλοσοφία του οχήματος και την ειδική κατανομή βάρους αυτής της ειδικής έκδοσης του μοντέλου. Οι ρυθμίσεις για το σύστημα DSC και το πρόγραμμα M Dynamic έχουν επίσης σκόπιμα βελτιωθεί για τις συγκεκριμένες απαιτήσεις της δυναμικής οδήγησης σε πίστα. Τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ της προσαρμοζόμενης ανάρτησης M στην BMW M3 CS Touring διαθέτουν ειδικές ρυθμίσεις, όπως και το σύστημα διεύθυνσης M Servotronic και το ενσωματωμένο σύστημα πέδησης.
Τα φρένα M Compound, που συνδυάζονται με δαγκάνες σε κόκκινο ή μαύρο χρώμα, προσφέρουν εξαιρετική ισχύ πέδησης. Διατίθεται επίσης η επιλογή των κεραμικών φρένων M Carbon, των οποίων οι δαγκάνες είναι διαθέσιμες σε κόκκινο ή ματ χρυσαφί χρώμα. Στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται σφυρήλατες ζάντες ελαφρού κράματος M, με αποκλειστική σχεδίαση διπλών ακτίνων και ματ φινίρισμα σε Gold Bronze ή Μαύρο ματ φινίρισμα. Οι τροχοί έχουν διάμετρο 19 ίντσες στον μπροστινό άξονα και 20 ίντσες στον πίσω άξονα και συνδυάζονται στάνταρ με ελαστικά πίστας (275/35 ZR19 μπροστά, 285/30 ZR20 πίσω). Εναλλακτικά, οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν χωρίς επιπλέον κόστος σπορ ελαστικά με τις ίδιες διαστάσεις. Επιπλέον, τα ελαστικά ultra-track περιλαμβάνονται στη λίστα επιλογών.
Η εκτενής χρήση πλαστικού ενισχυμένου με ανθρακονήματα (CFRP) είναι κρίσιμη για τη ελαχιστοποίηση του βάρους. Το καπό, το μπροστινό splitter και οι αντίστοιχες εισαγωγές αέρα, τα καλύμματα των εξωτερικών καθρεπτών και ο πίσω διαχύτης είναι όλα κατασκευασμένα από CFRP.
Στο εσωτερικό, τα μπάκετ καθίσματα M Carbon και τα paddles αλλαγής ταχυτήτων από CFRP στο τιμόνι, καθώς και οι διακοσμητικές λωρίδες και η κεντρική κονσόλα, συνεισφέρουν στη μείωση του βάρους. Όλες τα μέτρα που έχουν ληφθεί έχουν επιφέρει συνολική εξοικονόμηση περίπου 15 κιλών σε σύγκριση με την BMW M3 Competition Touring με M xDrive. Η ακαμψία του αμαξώματος ενισχύεται περαιτέρω με την προσθήκη των προαιρετικών δοκών M στο διαμέρισμα του κινητήρα, που έχουν σχεδιαστεί επίσης με γνώμονα τη μείωση του βάρους.
H Touring διαθέτει πολυχρηστική καμπίνα αλλά και πίσω πόρτα με μεγάλο άνοιγμα και γενναιόδωρο χώρο αποσκευών με χωρητικότητα που ξεκινά από τα 500lt και φθάνει έως τα 1.510lt. Επιπλέον, οι διευρυμένες γραμμές του μοντέλου Touring και οι ειδικές λεπτομέρειες M – σχεδιασμένες με γνώμονα τις απαιτήσεις ψύξης και αεροδυναμικής – συμπληρώνονται από αποκλειστικά, εντυπωσιακά σχεδιαστικά στοιχεία που αντικατοπτρίζουν τις σπορ φιλοδοξίες της BMW M3 CS Touring στην πίστα.
Για παράδειγμα, το στάνταρ γυμνό ανθρακόνημα στο καπό, το μπροστινό splitter και οι εισαγωγές αέρα, καθώς και τα καλύμματα των εξωτερικών καθρεπτών M, δημιουργούν μια αντίθεση που προσελκύει το μάτι στα εντυπωσιακά χρώματα του αμαξώματος. Η BMW M3 CS Touring διατίθεται κατόπιν παραγγελίας στους μεταλλικούς χρωματισμούς British Racing Green, Laguna Seca Blue, Frozen Solid White και Sapphire Black. Η οροφή και η ειδική για το μοντέλο αεροτομή είναι σε μαύρο γυαλιστερό χρώμα, προσφέροντας μια αίσθηση κομψότητας στη τολμηρή σιλουέτα. Ένα ακόμη μοναδικό χαρακτηριστικό του μοντέλου είναι το κόκκινο περίγραμμα στην αεροτομή οροφής.
Το εσωτερικό της BMW M3 CS Touring συνδυάζει ένα σπορ cockpit που αποπνέει αίσθηση κορυφαίων επιδόσεων με σύγχρονη ψηφιακή τεχνολογία και μοναδικά σχεδιαστικά στοιχεία. Τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα και θερμαινόμενα μπάκετ καθίσματα M Carbon είναι στάνταρ τόσο για τον οδηγό όσο και για τον συνοδηγό διαθέτοντας ενσωματωμένα προσκέφαλα, φωτιζόμενο λογότυπο «CS» και επιφάνειες από δέρμα Merino. Η αποκλειστική σχεδίαση σε μαύρο και κόκκινο χρώμα υιοθετείται και στα πίσω καθίσματα, ενώ τα πάνελ των θυρών φέρουν επένδυση από μαύρο δέρμα. Το στάνταρ τριάκτινο τιμόνι M Alcantara με επίπεδο κάτω μέρος και κόκκινη σήμανση στη θέση της ευθείας δημιουργεί στο cockpit μία αυθεντική αίσθηση αγωνιστικού αυτοκινήτου. Περαιτέρω λεπτομέρειες M είναι το κόκκινο σήμα «CS» στην κεντρική κονσόλα, οι ζώνες ασφαλείας M και οι διακοσμήσεις στα μαρσπιέ με την επιγραφή του μοντέλου.
Το ειδικό κουμπί M Setup στην κεντρική κονσόλα προσφέρει άμεση πρόσβαση στις ρυθμίσεις για τον κινητήρα, το πλαίσιο, το σύστημα διεύθυνσης, τα φρένα και την τετρακίνηση M xDrive. Οι οδηγοί έχουν τη δυνατότητα να αποθηκεύσουν δύο εξατομικευμένες παραλλαγές ρυθμίσεων, μαζί με προσωπικές επιλογές για τον ήχο του κινητήρα, το DSC, τη λειτουργία Automatic Start/Stop και τα χαρακτηριστικά του οκτατάχυτου κιβωτίου M Steptronic. Αυτές οι ρυθμίσεις επιλέγονται στη συνέχεια μέσω των μπουτόν M που βρίσκονται στο τιμόνι
Η BMW M3 CS Touring εξοπλίζεται στάνταρ με το σύστημα M Drive Professional με λειτουργίες βελτιστοποιημένες για χρήση σε πίστα, όπως το M Drift Analyser και το M Laptimer. Επιπλέον, το M Traction Control 10 σταδίων προσφέρει εξατομικευμένη οδηγική απόλαυση στην πίστα. Ένα ακόμα χαρακτηριστικό του M Drive Professional είναι το κουμπί M Mode στην κεντρική κονσόλα, το οποίο προορίζεται για τη διαμόρφωση των συστημάτων υποβοήθησης οδηγού και του περιεχομένου που εμφανίζεται στην οθόνη πληροφοριών και στο Head-Up Display. Οι οδηγοί μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα στις ρυθμίσεις ROAD, SPORT και TRACK.
Διαβάστε επίσης:
Βόλτα στον Παρνασσό με το Peugeot 408 hybrid!
Jeep Avenger: Πιο προσιτή η ηλεκτρική έκδοση από τις θερμικές!
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- JP Morgan: Η κυβέρνηση Τραμπ ίσως είναι «μη φιλική για τις επιχειρήσεις»
- Μητσοτάκης από Βρυξέλλες: Προς το συμφέρον της Ε.Ε. η συνεργασία με τις ΗΠΑ
- Δανία: Δίνει το «πράσινο φως» για αύξηση της αμερικανικής παρουσίας στη Γροιλανδία ενώ ψάχνει συμμάχους στην Ευρώπη
- Νέα Σμύρνη: Συνελήφθησαν 2 άτομα για συμμετοχή σε επεισόδια σε ποδοσφαιρικό αγώνα