Το 408 hybrid είναι με διαφορά το πιο ολοκληρωμένο μοντέλο στην γκάμα της Peugeot και μια από τις καλύτερες επιλογές για οικογενειακό αυτοκίνητο στην περιοχή των 35χ. ευρώ.
Έχοντας συμπληρώσει πολλά χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι της επαναφορτιζόμενης έκδοσης η εικόνα που είχα ήταν θετική. Η υβριδική έκδοση φέρει κινητήρα 1.2lt/136PS που έχουν να αντιμετωπίσουν βάρος 1.5tn.
Το ερώτημα είναι αν το σύνολο επαρκεί για να κινήσει με ασφάλεια το μεγάλο αμάξωμα. Αναζητώντας απαντήσεις ταξιδέψαμε ως τον Παρνασσό με 4 επιβαίνοντες και τα εξαρτήματά τους για χιονοδρομία. Το πρώτο πράγμα που εκτιμάς στο 408 είναι οι χώροι: Άπλετοι με παχιά απορροφητικά καθίσματα που αυξάνουν ακόμη περισσότερο τα επίπεδα άνεσης. Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 536lt και υπάρχει άνοιγμα στη μέση για τα πέδιλα του σκι.
Το 408 κλέβει την παράσταση από όποια γωνία κι αν το δεις. Από εμπρός ξεχωρίζει η κάθετη μάσκα με τους λεπτούς προβολείς τεχνολογίας led matrix οι οποίοι φωτίζουν τα 300m το βράδυ. Το νέο σήμα της Peugeot στο κέντρο της μάσκας λειτουργεί ως κάλυμμα του ραντάρ για τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας. To σχήμα του ρύγχους με την μικρή μετωπική επιφάνεια, κολακεύει την σταθερότητα στον αυτοκινητόδρομο καθώς οι αεροδυναμικές αντιστάσεις είναι μικρότερες. Ενδεικτική της δουλειάς που έχει γίνει στην αεροδυναμική είναι η απουσία υαλοκαθαριστήρα από το πίσω παρμπρίζ.
Κοιτώντας το αυτοκίνητο από το πλάι είναι έντονες οι ακμές και οι μύες. Αλλά είναι η πίσω πλευρά που κλέβει την παράσταση με τα εντυπωσιακά φωτιστικά σώματα με την τρεις «νυχιές» και την ελκυστική σχεδίαση, με στοιχεία όπως οι μικρές απολήξεις της οροφής στο πάνω μέρος της πίσω πόρτας που προσδίδουν δυναμισμό. Με μήκος 4.7m, το 408 είναι στα όρια της κατηγορίας D. Το μεταξόνιο των 2.8m συντελεί στην εκπληκτική σταθερότητα στο ταξίδι ειδικά στις πατημένες καμπές του αυτοκινητόδρομου. Το 408 απέχει 19cm από το έδαφος και το ύψος του είναι στα 148cm. Έτσι το μπες – βγες είναι εύκολο για όλους, ακόμη και για οδηγούς 185 cm και άνω.
Μπαίνοντας στο εσωτερικό ο οδηγός αισθάνεται σα να φορά το i-Cockpit. Το μικρό σε διάμετρο τιμόνι είναι απολαυστικό σε αίσθηση οδήγησης και αμεσότητα στις μανούβρες. Πραγματικά σε εθίζει. Όσον αφορά στην ορατότητα του πίνακα οργάνων, δεν μπόρεσα να βρω θέση (ύψος 185cm) όπου να έχω ανεμπόδιστη ματιά στις ενδείξεις. Το νέας γενιάς i-Cockpit αποτελείται από μία οθόνη 10 ιντσών η οποία είναι τοποθετημένη στο ύψος των ματιών του οδηγού. Ο πίνακας οργάνων διαμορφώνεται με βάση τις πληροφορίες που επιθυμεί ο οδηγός. Η κεντρική οθόνη για το σύστημα Infotainment είναι επίσης 10 ιντσών, με εύκολη διάταξη των μενού των διαφόρων λειτουργιών. Η απενεργοποίηση των έντονα παρεμβατικών συστημάτων της υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας και των ορίων ταχύτητας είναι σχετικά απλή. Για να διευκολύνει τον οδηγό, η Peugeot έχει προσθέσει κάτω από την οθόνη μία επιφάνεια με πλήκτρα αφής (i-toggles). Μπορείς να ορίσεις κατά το δοκούν τις λειτουργίες τους. Ακριβώς από κάτω υπάρχει μια δεύτερη σειρά με πλήκτρα των βασικών λειτουργιών.
Το ταμπλό είναι κατασκευασμένο από μαλακό πλαστικό και η σχεδίασή του είναι εντυπωσιακή. Ο led εσωτερικός φωτισμός δημιουργεί ατμόσφαιρα και είναι ευπρόσδεκτος στο αστικό περιβάλλον. Πρέπει να «σβήνει» όμως όταν ταξιδεύεις για να μην επηρεάζει την περιφερειακή όραση του οδηγού. Ο χρήστης μπορεί να επιλέξει 8 διαφορετικές αποχρώσεις. Οι ψηφιακές παροχές διασύνδεσης είναι ιδιαίτερα πλούσιες, προσφέροντας στην τελευταία αναβάθμιση του συστήματος και την λειτουργία τεχνητής νοημοσύνης ChatGPT. Δεν λείπουν και άλλα σύγχρονα χαρακτηριστικά όπως οι over-the-air ενημερώσεις, η ασύρματη φόρτιση τηλεφώνου, η σύνδεση Bluetooth για δύο συσκευές ταυτόχρονα, οι φωνητικές εντολές και πολλά ακόμα. Σημειώστε και την απρόσκοπτη λειτουργία του Android Auto.
Ταξιδέψαμε με 4 επιβάτες από την Αθήνα προς Κάστρο, Λειβαδιά, Αμφίκλεια και εν τέλει Κελάρια. Το 408 είναι αθόρυβο, άνετο, με καλό κράτημα, χωρίς έντονες κλίσεις και η υβριδική μηχανή του επαρκεί για την ασφαλή μετακίνηση. Ο οδηγός μπορεί αξιοποιώντας τη χαρτογράφηση Sport να πραγματοποιήσει ένα ασφαλές προσπέρασμα στο επαρχιακό δίκτυο σε ανηφόρα με 4 επιβάτες. Στις στροφές από Αμφίκλεια ως τα Κελάρια το μεγάλο Peugeot ήταν από αρχοντικό ως απολαυστικό. Ο κινητήρας χάρη στην ηλεκτρική ροπή δεν ασθμαίνει χαμηλά, δεν κρεμάει ψηλά και έχει τον τρόπο του χωρίς να βάζει φωτιά στο δρόμο.
H χαρτογράφηση του κινητήρα των 1.2lt/136PS σε συνδυασμό με την κλιμάκωση του κιβωτίου ταιριάζει με το χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Χρησιμοποιήσαμε το Normal πρόγραμμα για το ταξίδι μας, καταφεύγοντας στο Sport μόνο στα προσπεράσματα. Η μέση κατανάλωση μετά από 1000km σε πόλη, αυτοκινητόδρομο και επαρχιακό δίκτυο ήταν στα 6.1lt/100km τιμή αποκαλυπτική της εξαίρετης αποτελεσματικότητας του υβριδικού συστήματος της Peugeot. Η γαλλική εταιρεία λέει ότι μέσα στην πόλη, πάνω από το 50% του χρόνου οδήγησης γίνεται ηλεκτρικά. Αυτό δεν απέχει από την πραγματικότητα που βιώσαμε καθιστώντας το μεγάλο Peugeot εξαιρετικά αποδοτικό εντός πόλης.
Ο χώρος αποσκευών σε διθέσια διαμόρφωση φτάνει τα 1.611lt και μπορεί να φιλοξενήσει αντικείμενα που φθάνουν τα 2m σε μήκος (σκι). Αξίζει να προσθέσουμε πως στο χώρο αποσκευών υπάρχει πρίζα 12V (για να ζεστάνεις τις μπότες), δίχτυ αποθήκευσης και ιμάντες συγκράτησης του φορτίου. Στα θετικά ότι στο μοντέλο δοκιμής η μεγάλη πίσω πόρτα άνοιγε χειροκίνητα.
Επιστρέψαμε από Αράχωβα, Λειβαδιά, Αλίαρτο, Θήβα. Συστήματα όπως ο προσαρμοζόμενος διατηρητής ταχύτητας (Adaptive Cruise Control), το αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης και το Drive Assist 2.0 για ημιαυτόνομη οδήγηση συντελούν στη μείωση του φόρτου για τον οδηγό και κατ’ επέκταση στην αύξηση της ασφάλειας και της άνεσης. Χάρη στην ηχομόνωση και τις μειωμένες αντιστάσεις το 408 είναι αθόρυβο στο ταξίδι και καταπίνει χιλιόμετρα χωρίς να κουράζει. Τα φώτα led στη μεγάλη σκάλα κάνουν τη νύχτα μέρα, αυξάνοντας τα επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας.
Η ανάρτηση είναι το δυνατό σημείο του αυτοκινήτου σε συνδυασμό με τα ελαστικά διαστάσεων 205/55/19 που συντελούν με το υψηλό τους προφίλ στην ενδοτικότητα. Μετά από μια εκδρομή αυθημερόν που διήρκησε 13 ώρες το μεγάλο Peugeot μας έφερε πίσω ξεκούραστους και ασφαλείς. Με την βασική έκδοση Allure να ξεκινά από τις 35 χιλιάδες ευρώ προτείνω να το αξιολογήσετε αν ψάχνετε οικογενειακό αυτοκίνητο σ’ αυτή την ζώνη τιμών. Το 408 έχει εσωτερικό ανταγωνισμό από το Citroen C5X.
Τεχνικά χαρακτηριστικά – Peugeot 408 1.2 Hybrid 136PS
Κινητήρας: 1.199 cc
Iσχύς: 136 PS/5.500 rpm
Ροπή: 230 Nm/1.750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο, 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9,4 sec
Τελική ταχύτητα: 205 km/h
Μέση κατανάλωση (δοκιμής): 6,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 115 gr/km
Διαστάσεις ΜxΠxΥ: 4.687 x 1.848 x 1.478 mm
Μεταξόνιο: 2.787 mm
Βάρος: 1.544 kg
Χώρος αποσκευών: 536 – 1.611lt
Τιμή: Από 34.900 ευρώ
Διαβάστε επίσης:
Wyndham Hotels & Resorts: Συμφωνία με Zafido Holding για νέο ξενοδοχείο στον Πειραιά
Άρθρο του Κυριάκου Μητσοτάκη στους FT: Η Ευρώπη πρέπει να δαπανήσει περισσότερα για την άμυνα της
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Βαρύ πένθος για τον Νίνο
- Τουρκία: Νέα δοκιμαστική εκτόξευση βαλλιστικού πυραύλου «Tayfun»
- ΗΠΑ: Το Μεξικό πήρε στα «σοβαρά», αλλά ο Καναδάς μάλλον «παρανόησε» το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ για τους δασμούς
- Nexi Ελλάδος: Αποχωρεί ο Deputy CEO Νίκος Παπαδόγλου – Αλλαγές και ενίσχυση της διοικητικής ομάδας