ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Αποζημίωση 800.000 ευρώ στη σύζυγο, τα 3 παιδιά και την αδερφή του νεκρού εργαζόμενου ελεγκτή της επιβατικής αμαξοστοιχίας στην τραγωδία των Τεμπών διατάσσει η Δικαιοσύνη να δώσουν ο ΟΣΕ και η Hellenic Train.
Είναι η πρώτη απόφαση που εκδίδει η ελληνική Δικαιοσύνη για συγγενείς θύματος του σιδηροδρομικού δυστυχήματος και εκκρεμούν δεκάδες άλλες.
Το Τμήμα Εργατικών Διαφορών του Μονομελούς Πρωτοδικείου της Αθήνας, με την υπ’ αρ 966/2024 απόφαση του, υποχρεώνουν τον ΟΣΕ και τη Hellenic Train να καταβάλλουν εντόκως μέχρι την ολοσχερή εξόφληση, ποσό 200.000 ευρώ στο καθένα από τα μέλη της οικογένειας του ελεγκτή και επιπλέον 12.000 ευρώ για τα δικαστικά έξοδα θεωρώντας ότι και οι δύο εταιρείες φέρουν «διττή» ευθύνη για το δυστύχημα.
Σύμφωνα με την απόφαση, η ευθύνη τους συνίσταται σε παραλείψεις των αναγκαίων μέτρων ασφαλείας και «βαριά συγκλίνουσα αμέλεια» που οδήγησαν στο τραγικό αποτέλεσμα. «Η βάσει των παραπάνω νομοθετικών επιταγών παράνομη συμπεριφορά των αρμοδίων οργάνων των εναγομένων εταιριών έγκειται στην παράλειψη εγκατάστασης και θέσης σε λειτουργία επί του δικτύου και των συρμών των προαναφερθέντων συστημάτων ασφαλείας, η χρήση των οποίων θα είχε με βεβαιότητα αποτρέψει τη σύγκρουση των αμαξοστοιχιών και ήταν το πλέον πρόσφορο μέτρο ασφαλείας, ενόψει των προαναφερθεισών συνθηκών της συγκεκριμένης περίπτωσης», αναφέρεται χαρακτηριστικά την απόφαση.
Σύμφωνα με το σκεπτικό του δικαστηρίου, «το αρχικό λάθος του σταθμάρχη Λάρισας υπήρξε μοιραίο ακριβώς επειδή δεν λειτούργησαν οι ασφαλιστικές δικλείδες. Το λάθος που σταθμάρχη θα το σταματούσε η τηλεδιοίκηση, δηλαδή ο πιο έμπειρος σταθμάρχης που θα ασκούσε την τηλεδιοίκηση. Στο πλαίσιο της τηλεδιοίκησης θα υφίστατο και σηματοδότηση και δεν θα ήταν ποτέ δυνατόν να χαραχθούν δύο τρένα σε μία γραμμή. Ελείππουσα της τηλεδιοίκησης και σηματοδότησης στο συγκεκριμένο τμήμα της διαδρομής, ο στερούμενος εμπειρίας σταθμάρχης που βρισκόταν μόνο στη βάρδια ήταν εντελώς ανεπαρκής για τη διαχείριση της κυκλοφορίας. Με βάση όλα τα προαναφερθέντα και δεδομένου ότι όπως αποδείχθηκε δεν λειτουργούσαν τα προσήκοντα συστήματα ασφαλείας και συνακόλουθα δεν λειτουργούσαν σωστά οι σιδηροδρομικές γραμμές, δεν έπρεπε να πραγματοποιούνται κατά τον κρίσιμο χρόνο τα δρομολόγια. Η δεύτερη εναγόμενη ο ΟΣΕ ως φορέας διαχείρισης υποδομής καθώς και η πρώτη εναγόμενη Hellenic train , φορέας λειτουργίας των μεταφορών οι οποίες αποδείχθηκε γνώριζαν ότι δεν λειτουργούσε η σηματοδότηση και η διοίκηση και παρόλα αυτά οι μεν πρώτη ΟΣΕ επέτρεπε τη διενέργεια των μεταφορών η δεύτερη Hellenic train ενεργούσε τις μεταφορές επιβατών εκθέτοντας και τους τελευταίους αλλά και τους εργαζόμενους σε κίνδυνο ζωής και υγείας ευθύνονται σωρευτικά για το επελθόν αποτέλεσμα».
Ο συγκεκριμένος εργαζόμενος είχε την ειδικότητα του ελεγκτή αμαξοστοιχιών και εισιτηρίων στην Hellenic Train και κατά το χρόνο του δυστυχήματος είχε ολοκληρώσει την εργασία του και μετά το πέρας αυτής επέστρεφε για διανυκτέρευση σε ξενοδοχείο που παρείχε η εταιρεία του, προκειμένου την επόμενη ημέρα να αναλάβει υπηρεσία σε αμαξοστοιχία με δρομολόγιο από τη Θεσσαλονίκη προς την Αθήνα. Η ταυτοποίηση της διαμελισμένης σορού του έγινε μέσω της εξέταση dna.
Διαβάστε επίσης:
Δυτική Αττική: Εξαρθρώθηκε συμμορία που διακινούσε ηρωίνη – Συνελήφθησαν 17 άτομα
Εύβοια: Συνελήφθη άνδρας για απόπειρα ανθρωποκτονίας με δόλο σε βάρος της συζύγου του
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Τροχαία: 393 δυστυχήματα και ατυχήματα τον Ιανουάριο
- Τάκης Οικονομόπουλος: Στη ΜΕΘ με εγκεφαλικό ο παλαίμαχος τερματοφύλακας του Παναθηναϊκού
- Επικοινωνία ΣΥΡΙΖΑ – Νέα Αριστερά: Αναγκαίος ο συντονισμός των προοδευτικών δυνάμεων για το «έγκλημα των Τεμπών»
- Γερμανία: Απεβίωσε σήμερα ο πρώην ομοσπονδιακός πρόεδρος Χορστ Κέλερ – Ήταν ο πρώτος πρόεδρος που δεν ανήκε σε πολιτικό κόμμα