ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Oι οικιακές συσκευές ήταν ο πρωταγωνιστής της ανάπτυξης για την αλυσίδα Public ξεπερνώντας τον στόχο πωλήσεων άνω των 100 εκατ. ευρώ την περσινή χρονιά. Αποτελώντας το 25% του συνολικού τζίρου της εταιρείας, η κατηγορία, που αποτελεί το μεγάλο στοίχημα του ομίλου, μετά την εξαγορά της Media Markt, φαίνεται πώς είναι και το όχημα για την περαιτέρω ανάπτυξη του ομίλου.
Το 50% του τζίρου προέρχεται από την τεχνολογία και το υπόλοιπο από τις οικιακές συσκευές και την κατηγορία πολιτισμού (βιβλία κλπ). Οι οικιακές συσκευές ξεπέρασαν το 2024 τα 100 εκατ. ευρώ από 70 εκατ. ευρώ το 2023, μια δυνατή χρονιά για την αγορά λόγω των προγραμμάτων εξοικονόμησης ενέργειας.
Ανάπτυξη με όχημα τις οικιακές συσκευές
«Το 2023 υπήρχε η δράση για τις συσκευές οπότε ήταν πολύ δυνατό, αλλά το like for like ήταν ανοδικό. Για εμάς ήταν η πιο ανοδική κατηγορία το 2024» όπως ανέφερε ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Ρόμπυ Μπουρλάς, στο περιθώριο των εγκαινίων του νέου καταστήματος στο Ιλιον.
«Οι συνολικές πωλήσεις οικιακών συσκευών στον όμιλο αυξάνονται. Σε όρους ανταγωνισμού είμαστε ξεκάθαρα δεύτεροι στην αγορά» όπως ανέφερε χαρακτηριστικά.
Σε αυτό, καθοριστικό ρόλο παίζει η ανάπτυξη του δικτύου. Ο σχεδιασμός προβλέπει μέσα στην επόμενη τριετία τα καταστήματα Public να φτάσουν τα 70, από 61 που είναι σήμερα και η πλειονότητα αυτών, αν όχι όλα, να φιλοξενούν μέρος των λευκών συσκευών που διαθέτει το κατάστημα, να είναι δηλαδή τα καταστήματα νέας γενιάς Public + Home.
«Εστιάζουμε στην ανάπτυξη του concept Public + Home σε καταστήματα και είναι λογικό ότι ο τζίρος των οικιακών συσκευών όλο και θα αυξάνεται» ανέφερε ο κ. Μπουρλάς.
Πού θα ανοίξουν νέα καταστήματα
Συνολικά σήμερα είναι 27 και τα νέα καταστήματα που θα ανοίξουν θα είναι υπό αυτό το σήμα. Στόχος είναι να αντικατασταθούν τα περισσότερα μικρά καταστήματα και αυτό θα γίνει σταδιακά και όπου είναι εφικτό. Όπως είπε ο επικεφαλής της εταιρείας θα γίνει εξορθολογισμός δικτύου, δηλαδή κάποια μικρά καταστήματα 400-500 τ.μ. θα συγχωνευτούν. Θα κλείσουν και θα αντικατασταθούν από τα μεγαλύτερα. Ωστόσο για να γίνει αυτό θα πρέπει να βρεθεί το κατάλληλο ακίνητο, άλλωστε τα μεγάλα καταστήματα είναι περίπου 2.000 τ.μ.. ενώ θα εξαρτηθεί και από την περιοχή.
Όπως για παράδειγμα το κατάστημα στο Αιγάλεω, το οποίο έκλεισε το 2024 και μεταφέρθηκε στο κατάστημα στο Ρέντη, καθώς ήταν μικρής έκτασης και δεν μπορούσε να έχει μεγάλη γκάμα προϊόντων.
Πάντως σύμφωνα με το επενδυτικό πλάνο για το 2025 έχει δρομολογηθεί το άνοιγμα τριών νέων Public + Home σε Αττική, Πελοπόννησο και σε κάποιο νησί, εκτός της Κρήτης, που μόλις πριν ένα μήνα άνοιξε τις πύλες του ένα νέο κατάστημα στο Ηράκλειο. Εξάλλου, η εταιρεία θα έχει παρουσία και στο Ελληνικό με ένα τριώροφο κατάστημα 2.800 τ.μ. ενώ και στην Κύπρο το άνοιγμα Mall στη Λεμεσό μπορεί να αποτελέσει ένα νέο σημείο για την ανάπτυξη του δικτύου στο νησί που σήμερα αριθμεί 6 καταστήματα.
To νέο κατάστημα στο Ιλιον και η συγκατοίκηση με τη Sinsay
Το νέο κατάστημα στο Ιλιον, βρίσκεται στην Πετροπόλεως, ένα από τα εμπορικά σημεία της περιοχής. Σε έναν χώρο που πολύ παλιά στεγαζόταν το Factory Outlet και σήμερα φιλοξενεί εκτός από το Public που εκτείνεται σε δύο ορόφους (υπόγειο και ισόγειο) συνολικής επιφάνειας 2.000 τ.μ, και ένα κατάστημα της αλυσίδας ένδυσης Sinsay, καθώς και μία αίθουσα μπόουλινγκ. Απασχολούνται περίπου 30 εργαζόμενοι και η συνολική επένδυση είναι ύψους 1,5 εκατ. ευρώ.
Σε ό,τι αφορά την εξέλιξη των τιμών, η διοίκηση της εταιρείας σημείωσε ότι οι λιανικές τιμές βασίζονται στο τιμές των προμηθευτών και το 2024 ήταν μία δύσκολη χρονιά με τις γεωπολιτικές εξελίξεις να οδηγούν σε ανατιμήσεις. Ωστόσο, όπως επισημάνθηκε, αναζητούνται πάντα εναλλακτικές λύσεις ώστε όταν ανεβαίνουν οι τιμές να μπορούν να υπάρχουν και επιλογές με χαμηλότερες τιμές. Στην κατεύθυνση αυτή αναπτύσσεται και το κομμάτι του private label, το οποίο αυτή τη στιγμή είναι περίπου στο 5-10%.
Επίτευξη των οικονομικών στόχων
Σε ό,τι αφορά την πορεία των οικονομικών μεγεθών το 2024, ο κ. Μπουρλάς ανέφερε ότι οι στόχοι που είχαν τεθεί έχουν επιτευχθεί και τα σχετικά στοιχεία θα ανακοινωθούν το καλοκαίρι. Θυμίζουμε ότι για το 2024 οι εκτιμήσεις ήταν για πωλήσεις περίπου 500 εκατ. ευρώ, για λειτουργική κερδοφορία 25 εκατ. ευρώ ενώ όπως έχει αναφερθεί, το 2024 αναμένεται να είναι το πρώτο έτος που η εταιρεία θα καταγράψει θετικό free cash flow.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η εταιρεία αναπτύσσει δυναμικά το κομμάτι των online πωλήσεων. Πέρυσι έφτασε στο 30% του συνολικού τζίρου ενώ για φέτος υπολογίζεται ότι θα προσεγγίσει το 35%. Ανοδικά κινείται, σύμφωνα με τον κ. Μπουρλά και το market place με τις πωλήσεις το 2024 να είναι περίπου στα 30 εκατ. ευρώ. Ενώ ώθηση τη στις πωλήσεις αναμένεται και από το νέο πρόγραμμα ψηφιακός μετασχηματισμός για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, που θα ξεκινήσει περί τα τέλη Φεβρουαρίου.
Διαβάστε επίσης
Public: Εγγύηση Χαμηλότερης Τιμής στο 99,98% των Προϊόντων – Ρεκόρ Ικανοποίησης Πελατών
Public: Οι χειμερινές εκπτώσεις συνεχίζονται με Εγγύηση Χαμηλότερης Τιμής!
Γιατί η Τράπεζα Πειραιώς αγοράζει την Εθνική Ασφαλιστική
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Χρίστος Δήμας: Από βοηθός καθηγητή, στο LSE, «βοηθός» του Κ. Χατζηδάκη στο Οικονομικών και σήμερα Υπουργός Υποδομών
- Ανασχηματισμός: Οι γυναίκες υπουργοί και υφυπουργοί στο νέο κυβερνητικό σχήμα
- Αθηναϊκή Ζυθοποιία: Κορυφαίος Εργοδότης για δεύτερη διαδοχική χρονιά από τον διεθνή οργανισμό Top Employers Institute
- Ανασχηματισμός: Το μήνυμα Μητσοτάκη με τη γενιά των 40άρηδων στην κυβέρνηση και τα 5 πρόσωπα – κλειδιά – Αμεση ανάλυση
