Σε μπαράζ πωλήσεων μεταχειρισμένων πλοίων, κατά κύριο λόγο bulkers παλαιότερης κατασκευής, προχώρησαν τον πρώτο μήνα του 2025 αρκετοί Έλληνες εφοπλιστές, στο πλαίσιο της ανανέωσης των στόλων τους.

H OceanPal συμφερόντων της Σεμίραμις Παληού πούλησε το Salt Lake City, χωρητικότητας 171,800 dwt. Πρόκειται για το τελευταίο capesize της εταιρείας, που ναυπηγήθηκε το 2005. Πουλήθηκε στην τιμή των 16,1 εκατ. δολαρίων. Σύμφωνα με την VesselsValue η αξία του bulker υπολογίζεται στα 17,2 εκατ. δολάρια.

1

To Salt Lake City είναι ένα από τα τρία bulkers που είχε στον στόλο της η OceanPal όταν ιδρύθηκε τον Οκτώβριο του 2021, ως spin-off της Diana Shipping, της άλλης εταιρείας της οικογένειας Παληού.

Ο στόλος της αποτελείται πλέον από τρία panamax κατασκευής 2004 και 2005, καθώς και ένα τάνκερ MP2, το χωρητικότητας 50,000 dwt Zeze Start (κατασκευής 2009) που απέκτησε πέρυσι το καλοκαίρι.

Σύμφωνα με την Seasure Shipbroking, η Chartworld Shipping του εφοπλιστή Λου Κολλάκη, πούλησε το παλαιότερο bulker της, το χωρητικότητας 74,100 dwt panamax, Capt Stefanos, κατασκευής 2002, έναντι 6,8 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται από την VV στα 7,3 εκατ. δολάρια.

Με βάση τα στοιχεία της MB Shipbrokers, η Navios Maritime Partners LP της Αγγελικής Φράγκου πούλησε το χωρητικότητας 76,596 dwt φορτηγό πλοίο Navios Galileo (κατασκευής 2006) έναντι 8 εκατ. δολαρίων.

Επίσης, σύμφωνα με την Allied Shipbroking, πούλησε το Navios Asteriks, χωρητικότητας 76,801 (κατασκευής 2005), στην ίδια τιμή.

Και τα δύο πλοία είναι εκ των παλαιότερων του τεράστιου στόλου της ναυτιλιακής και ήταν προγραμματισμένο να περάσουν ειδική επιθεώρηση την ερχόμενη άνοιξη.

Στην πώληση του φορτηγού πλοίου Argolis, χωρητικότητας 76,263 dwt και κατασκευής 2005, προχώρησε η ναυτιλιακή εταιρεία EfShipping Co SA, συμφερόντων της οικογένειας Ευσταθίου. To τίμημα ανήλθε σε 8 εκατ. δολάρια.

Η Angelakos Hellas συμφερόντων του εφοπλιστή Ευάγγελου Αγγελάκου, πούλησε το bulker Graecia Universalis, χωρητικότητας 73,902 dwt και κατασκευής 2005, έναντι 7,5 εκατ. δολαρίων, σύμφωνα με την MB Shipbrokers. Πρόκειται για το παλαιότερης κατασκευής πλοίο της εταιρείας, η οποία διαθέτει στόλο με 12 φορτηγά πλοία. 

Στην πώληση ενός εκ των παλαιότερων bulkers του στόλου της προχώρησε, σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές, και η ναυτιλιακή Target Marine, συμφερόντων του εφοπλιστή Αντώνη Κομνηνού.

Σε report της η Xclusive Shipbrokers αναφέρει ότι το χωρητικότητας 74,195 dwt panamax Mythos (κατασκευής 2004), πουλήθηκε στην τιμή των 8,5 εκατ. δολαρίων, σε αγοραστές από το Βιετνάμ.

Αν επιβεβαιωθεί η πώληση, ο στόλος της Target Marine θα μειωθεί στα πέντε φορτηγά πλοία, εκ των οποίων ένα ακόμη, το Fame, έχει κατασκευαστεί το 2004. Με την νέα κίνηση ο πλοιοκτήτης περιορίζει περαιτέρω την έκθεση του στην αγορά ξηρού φορτίου, δεδομένου ότι κατά το 2024 πούλησε άλλα τέσσερα φορτηγά πλοία του στόλου του.

H ελεγχόμενη από τον Πήτερ Λιβανό ναυτιλιακή, DryLog φέρεται να πούλησε ένα από τα παλαιότερα και μικρότερα πλοία της.

Σύμφωνα με το report της MB Shipbrokers, πρόκειται για το χωρητικότητας 56,124 dwt Jasmine, κατασκευής 2012, το οποίο αγόρασε ινδονησιακή εταιρεία έναντι 17,5 εκατ. δολάρια.

Η VesselsValue εκτιμά την αξία του πλοίου το οποίο αναμένεται να περάσει από ειδική επιθεώρηση τον επόμενο μήνα, στα 17,1 εκατ. δολάρια.

Συμφωνίες για την πώληση τριών εκ των τεσσάρων φορτηγών πλοίων του στόλου της έκλεισε, σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές η ναυτιλιακή Chronos Shipping, συμφερόντων του εφοπλιστή Πρόδρομου Τσαντάογλου.

Στο εβδομαδιαίο της report η Xclusive Shipbrokers αναφέρει ότι άλλαξε χέρια το χωρητικότητας 81,000-dwt Kleisoura (κατασκευής 2017), σε τιμή άνω των 28 εκατ. δολαρίων.

Επίσης, η ναυλομεσιτική αναφέρει ότι πουλήθηκε το χωρητικότητας 82,000-dwt Athina II (κατασκευής 2015) στην τιμή των 25 εκατ. δολαρίων, ενώ το χωρητικότητας 82,200-dwt Volos (κατασκευής 2014) που πουλήθηκε έναντι 24,5 εκατ. δολαρίων.

Στην πώληση του φορτηγού πλοίου Kapta Mathios, χωρητικότητας 58,743 dwt και κατασκευής 2009, προχώρησε η ναυτιλιακή Mykonos Shipping συμφερόντων της οικογένειας Απεσάκη. Σύμφωνα με την MB Shipbrokers, το τίμημα ανήλθε στα 15,7 εκατ. δολάρια. 

Containerships

Η Contships Management συμφερόντων του Νικόλα Πατέρα, ξεκίνησε το 2025 με μια κερδοφόρα πώληση τριών πλοίων που είχε αποκτήσει στο παρελθόν σε πολύ χαμηλότερες τιμές.

Πούλησε τα χωρητικότητας 1,118 teu Contship Air (κατασκευής 2006) και Contship Leo (κατασκευής 2008) έναντι περίπου 10 εκατ. δολαρίων έκαστο, στην αμερικανική Safesea Group. Τα δύο πλοία είναι ναυλωμένα προς 15.000 δολάρια ημερησίως έκαστο, για τους επόμενους 12 μήνες.

Επίσης, πούλησε το χωρητικότητας 1,108 teu Contship Med (κατασκευής 2004), στην τουρκική Medkon Lines, έναντι περίπου 7 εκατ. δολαρίων. Η Contships άντλησε συνολικά περίπου 27 εκατ. δολάρια από τρία πλοία τα οποία είχε αγοράσει την διετία 2018-2020 έναντι 15 εκατ. δολαρίων.

H Εuroseas Shipping του Αριστείδη Πίττα πούλησε το Diamantis P, χωρητικότητας 2,008 teu, που κατασκευάστηκε το 1998, στην τιμή των 13,15 εκατ. δολαρίων. Το τίμημα θεωρείται υψηλό, καθώς σύμφωνα με την VesselsValue, η αξία του πλοίου εκτιμάται στα 11,2 εκατ. δολάρια.

Διαβάστε επίσης 

Ένα βιωματικό masterclass για τη θαλάσσια βιωσιμότητα πραγματοποιήθηκε από τον σεφ Λευτέρη Λαζάρου

Διώρυγα του Σουέζ: Επιστρέφει η σταθερότητα στην Ερυθρά Θάλασσα

 Ελληνικός εμπορικός στόλος: Αυξήθηκε κατά 0,6% η δύναμή του τον περασμένο Νοέμβριο