«Ασφαλώς και θα καταγγείλουμε την σύμβαση με την Hellenic Train», είπε μιλώντας στο mononews.gr, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σταϊκούρας, «εφόσον αποδειχθεί ότι δεν εξασφάλισε τις προϋποθέσεις για την ασφάλεια των πολιτών».

Αυτό έρχεται μία μέρα μετά την συνέντευξη του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στον τηλεοπτικό σταθμό Alpha κατά την οποία είπε ότι, «αν αποδειχθεί ότι υπήρχε ύποπτο φορτίο στο τραίνο η εταιρεία θα πρέπει να λογοδοτήσει ποινικά και πολιτικά».

1

Αυτό είναι και το σημείο που προκάλεσε ερωτηματικά ως προς το πώς θα χειριστεί η Ελληνική πολιτεία τη σύμβαση ή τις συμβάσεις που έχουν υπογραφεί με μία ξένη εταιρεία.

Ο  κ. Σταϊκούρας είπε ακόμα ότι: «Σήμερα (σ.σ. χθες) η διαχειρίστρια εταιρεία εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία επέμενε ότι δεν μετέφερε παράνομο φορτίο. Αν αποδειχθεί παρά τους ισχυρισμούς της ότι μετέφερε τελικά παράνομο φορτίο, μας μένει κάτι άλλο να κάνουμε; Αλλά για το τι θα πράξουμε τότε υπάρχει μία διαδικασία. Δεν χρειάζεται να κάνετε άλματα στο μέλλον. Είναι πολλά τα θέματα προς διερεύνηση. Τι θα λένε τα πορίσματα; Αν υπήρχε παράνομο φορτίο, πού φορτώθηκε; Στο εξωτερικό; Δεν εμπλέκονται τα τελωνεία; Γι’ αυτό σας λέω, δεν χρειάζεται να κάνουμε άλματα στο μέλλον και να προτρέχουμε».

Σε άλλο σημείο στη συνέντευξή του στον Alpha σχετικά με την αναζήτηση ευθυνών, ο πρωθυπουργός είπε: «η αμαξοστοιχία αυτή ήταν της Hellenic Train. Αν η Hellenic Train μας διαβεβαιώνει ότι σε αυτή την αμαξοστοιχία δεν υπήρχε τίποτε πέραν αυτών που γνωρίζαμε και προέκυψε κάτι άλλο, η ευθύνη βαρύνει πρωτίστως αυτή».

Χθες η Hellenic Train επέμεινε σε ανακοίνωσή της ότι στο φορτίο που μετέφερε η μοιραία αμαξοστοιχία δεν υπήρχαν εύφλεκτα υλικά.

Σύμφωνα με την Hellenic Train:

– Στα τρία πρώτα, που εκτροχιάστηκαν, πλατιά προϊόντα ελασματοποίησης από σίδηρο (λαμαρίνες)

Στα υπόλοιπα δέκα που περιείχαν εμπορευματοκιβώτια μεταφέρονταν:

• Παρασκευάσματα διατροφής (4ο – 7ο βαγόνι)

• Μπύρες (8ο – 9ο βαγόνι)

• Σύρματα από σίδηρο (10ο – 11ο βαγόνι)

• Κενά εμπορευματοκιβώτια (12ο – 13ο βαγόνι)

«Σύμφωνα με τα τηρούμενα αρχεία της εταιρείας μας», ανέφερε στην ανακοίνωσή της η Hellenic Train, «και κατά δήλωση του πελάτη/διαμεταφορέα, το περιεχόμενο των σφραγισμένων εμπορευματοκιβωτίων, όπως προβλέπεται από τους εθνικούς και διεθνείς κανονισμούς για τη σιδηροδρομική μεταφορά εμπορευμάτων, έχει αποτυπωθεί λεπτομερώς στο φύλλο σύνθεσης και έχει τεθεί στη διάθεση των αρχών».

Υπενθυμίζεται ότι τον Σεπτέμβριο του 2017 είχε ολοκληρωθεί η αγορά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έναντι 45 εκατομμυρίων ευρώ από την FSI γνωστή και ως Trenitalia.

Ενάμιση χρόνο μετά το 2019 απέκτησαν την ΕΕΣΤΥ (εταιρεία συντήρησης σιδηροδρομικού υλικού) έναντι 22 εκατ. ευρώ.

Mέχρι τo 2022 η Ιταλικών συμφερόντων εταιρεία είχε φτάσει να παρουσιάζει πωλήσεις 154 εκατ. ευρώ, ενώ την επόμενη χρονιά που ήταν και η μοιραία με το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, αλλά και την κακοκαιρία Daniel που χτύπησε τη Θεσσαλία, τα έσοδα έπαθαν καθίζηση 60%.

Η ραγδαία επιδείνωση των οικονομικών μεγεθών της εταιρείας προκάλεσε σημαντικά προβλήματα ρευστότητας και ανάγκασε την εταιρεία να ζητήσει πρόσθετη οικονομική βοήθεια από την μητρική της Trenitalia, εξασφαλίζοντας πρόσθετα κεφάλαια κίνησης ύψους 95 εκατ. ευρώ  για το 2023.

Σχεδόν στο μισό περιορίστηκαν πέρσι και οι πωλήσεις εισιτηρίων, οι οποίες απέφεραν έσοδα 46, 6 εκατ. ευρώ  από 82,1 εκατ. την προηγούμενη χρονιά σημειώνοντας πτώση 43,16%.

Επιπλέον, τα έσοδα από μεταφορά επιβατών μειώθηκαν κατά 41,95%, ενώ τα αντίστοιχα έσοδα από μεταφορά εμπορευμάτων περιορίστηκαν κι αυτά κατά 47,18%.

Διαβάστε επίσης

Χρήστος Σταϊκούρας για παράνομο φορτίο στο τρένο: «Ποιος μπορεί να βάλει το χέρι του στη φωτιά;»

Μαρινάκης για Τέμπη: «Η Δικαιοσύνη θα κρίνει τι υπήρχε στα βαγόνια – Η Hellenic Train έβγαλε ανακοίνωση»

Μητσοτάκης: Το damage control για τα Τέμπη, η στοχοποίηση της Hellenic Train, το «άδειασμα» της Εξεταστικής και ο Καραμανλής