ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η νέα γενιά, η οποία ασχολείται με τη ναυτιλία, διακρίνεται για την υψηλή μορφωτική κατάρτισή της, με ένα μεγάλο εύρος δεξιοτήτων, γνώσεων και ικανοτήτων που εκτείνεται από την κατασκευή και λειτουργία του πλοίου έως και την αξιοποίηση των χρηματοδοτικών εργαλείων.
Ο συνδυασμός της ναυτικής γνώσης και των χρηματοοικονομικών δεδομένων έχει ως αποτέλεσμα να διαμορφώνεται μια νέα πλειάδα νέων στελεχών στο χώρο της ναυτιλίας, που καινοτομούν και πρωτοστατούν στη διαμόρφωση ενός νέου μοντέλου διαχείρισης των ναυτιλιακών εταιρειών.
Μέχρι τώρα γνωρίζαμε ότι ικανοί, διορατικοί και ευφυείς καπεταναίοι και μηχανικοί γίνονταν καραβοκύρηδες και συνέχιζαν οι επόμενες γενιές.
Τώρα, έχουμε, νέα στελέχη με ακαδημαϊκές σπουδές, που αναρριχώνται σε υψηλά πόστα στις ναυτιλιακές εταιρείες και με καινοτόμες και τολμηρές αποφάσεις γίνονται επικεφαλής τους, οδηγώντας στη συνέχεια στη ενδυνάμωση τους και στην διεύρυνση των ναυτιλιακών τους δραστηριοτήτων τους.
Μια τέτοια περίπτωση είναι και η Pioneer Marine Group του Δημήτρη Παπούλη και της Κορίννας Ταπακτσόγλου, που πήραν τα ηνία μιας ναυτιλιακής εταιρείας, αποτέλεσμα μιας επταετούς επένδυσης ενός ιδιωτικού αμερικανικού Fund, και κατόρθωσαν να την αναδιαρθρώσουν πλήρως προχωρώντας με γενναίες αποφάσεις και συμφέρουσες αγοραπωλησίες πλοίων, και να την μετατρέψουν σε μια απόλυτα κερδοφόρα εταιρεία διαχείρισης πλοίων που χαίρει της εμπιστοσύνης των πιστωτικών ιδρυμάτων και των στρατηγικών συνεργατών της.
Ο Δημήτριος Παπούλης και η Κορίννα Ταπακτσόγλου, δύο ναυτιλιακά στελέχη με πολυετή εμπειρία σε ναυτιλιακές, ναυλομεσιτικές και εισηγμένες στο χρηματιστήριο εταιρείες, ξεκίνησαν στην εταιρεία το 2013 και 2014 αντίστοιχα.
Στελέχωσαν την εταιρεία ο μεν Δημήτρης Παπούλης ως επικεφαλής του τμήματος Ναυλώσεων και Αγοραπωλησιών και η δε Κορίννα Ταπακτσόγλου ως επικεφαλής του τμήματος Οικονομικών στο γραφείο της Αθήνας.
Από την στιγμή που ο Δημήτρης Παπούλης και η Κορίννα Ταπακτσόγλου ανέλαβαν το management ως CEO και CFO, η εταιρεία ολοκλήρωσε με επιτυχία την αναδιάρθρωση των λειτουργιών της το 2017.
Tο έτος 2021, μετά την επιτυχημένη ολοκλήρωση της εξαγοράς από την προηγούμενη διοίκηση, έγιναν από τους βασικούς μετόχους της Pioneer Marine Group.
Κατά τη διάρκεια του 2021, σταδιακά έκλεισαν όλες οι συμφωνίες για την πώληση του στόλου της εταιρείας (Pioneer Marine Inc.), με την τελευταία πώληση να λαμβάνει χώρα τον Φεβρουάριο του 2022.
Παράλληλα, οι διαχειρίστριες εταιρείες είχαν ήδη αποσχιστεί από το παλαιό σχήμα και, υπό νέα οργανωτική δομή και μετοχική σύνθεση, Δημήτρης Παπούλης, Κορίννα Ταπακτσόγλου και άλλοι μέτοχοι εξασφάλισαν την διαχείριση μέρους του παλιού στόλου.
Έτσι, αφού μοιράστηκαν στους μετόχους όλα τα κέρδη από τις πωλήσεις των πλοίων, η παλιά εταιρεία η οποία ήταν εισηγμένη στη Νορβηγία στο Over the Counter, μετατράπηκε σε μια αδρανή εταιρεία, ένα άδειο κέλυφος, για το οποίο όμως τα ετήσια κόστη για την διατήρηση στο χρηματιστήριο παρέμεναν υψηλά.
Η Γενική Συνέλευση των μετόχων είχε αποφασίσει ήδη πριν από το buyout να κλείσει η Pioneer Marine Inc εφόσον οι νέοι μεγαλομέτοχοι δεν ήθελαν να την χρησιμοποιήσουν.
Η εταιρεία όμως, πέρα από τα κόστη διατήρησης έφερε και μια ιστορία από την προηγούμενη διοίκηση την οποία δεν ήθελαν να μεταφέρουν σε νέο επενδυτικό σχήμα.
Έτσι ελήφθη η απόφαση για την έξοδο από την δευτερογενή αγορά της Νορβηγίας και εν συνεχεία η λύση της εταιρείας. Στα τέλη του 2024 δόθηκε notice στο χρηματιστήριο, δεδομένου ότι ήταν σύμφωνοι και οι μέτοχοι. Η εταιρεία αποχώρησε από το Over the Counter τον Ιανουάριο του 2025.
Στο ερώτημα, “αν αυτή η απόφαση επηρεάζει το υπόλοιπο γκρουπ των εταιρειών, η κυρία Κορίννα Ταπακτσόγλου και ο κ. Δημήτρης Παπούλης, διευκρινίζουν:
“Η απόφαση αυτή δεν επηρεάζει καθόλου το νέο γκρουπ εταιρειών, γιατί αυτή τη στιγμή κάτω από την καινούργια οργανωτική δομή και μετοχική σύνθεση στην οποία βασικοί μέτοχοι είμαστε εμείς οι δύο και κάποιοι άλλοι επενδυτές, έχει τις διαχειρίστριες εταιρείες, οι οποίες διαχειρίζονται 15 πλοία. Τα 7 εκ των οποίων, είναι ιδιόκτητα. Έχουμε επίσης 33 άτομα προσωπικό.
Από τότε που κάναμε το Management Buyout το 2021, διευρύναμε την γκάμα των παρεχόμενων υπηρεσιών, καθώς μέχρι το 2021 το Technical Management των πλοίων γινόταν με εξωτερικούς συνεργάτες. Ως εκ τούτου, αποφασίσαμε να χτίσουμε δικό μας Technical Department. Έτσι στελεχώσαμε ένα πολύ καλό τμήμα που προσφέρει τεχνική υποστήριξη τόσο σε δικά μας πλοία οσο και σε τρίτων. Με αυτόν τον τρόπο καταφέραμε να ρίξουμε τα λειτουργικά έξοδα των πλοίων και να είμαστε πάρα πολύ ανταγωνιστικοί παραμένοντας ανθεκτικοί σε όλα τα σκαμπανεβάσματα της αγοράς διατηρώντας παράλληλα την ποιότητα και τα κόστη χαμηλά.
Παρά το γεγονός ότι είμαστε μια private εταιρεία, κρατήσαμε το προφίλ της εισηγμένης με όλο το σχεδιασμό και τις διαδικασίες που απαιτούνται. Έχοντας πάντα μια πολύ καλή σχέση με τους τραπεζίτες, εξασφαλίσαμε προσβαση σε καλό δανεισμό για να προβούμε στην αγορά πλοίων για λογαριασμό μας αλλά και για τρίτων. Ετσι άρχισε να ανεβαίνει και να αναπτύσσεται ο νέος όμιλος, παρέχοντας πλέον μια ευρεία γκάμα υπηρεσιών.
Παράλληλα, εστιάσαμε στο κομμάτι του sustainability, και μάλιστα τα τελευταία 2 χρόνια έχουμε βραβευτεί σαν εταιρεία για την Εταιρική Διακυβέρνηση. Κάτι αξιοσημείωτο δεδομένου του μεγέθους της εταιρείας, το οποίο παίζει σημαντικό ρόλο στις συνεργασίες μας με επενδυτές και τράπεζες”.
Διαβάστε επίσης
Seanergy Maritime: Επεκτείνει το Στόλο της με δύο ακόμα Ιαπωνικά Πλοία Newcastlemax και Capesize