ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
“Εξακολουθούμε να προτρέπουμε την ελληνική κυβέρνηση να κάνει περισσότερα για τη ναυτική εκπαίδευση, να αναβαθμίσει τις υποδομές, το εκπαιδευτικό προσωπικό και αν και αναγνωρίζουμε την πρόοδο που επιτεύχθηκε, η ελληνική σημαία πρέπει να γίνει λιγότερο γραφειοκρατική για να προσελκύσει τους πλοιοκτήτες για να χρησιμοποιούν το εθνικό νηολόγιο.
Έχουμε διατυπώσει αρκετές προτάσεις τα τελευταία χρόνια. Είμαστε ηγετική θαλάσσια δύναμη της Ευρώπης και χρειαζόμαστε περισσότερη μόνιμη εκπροσώπηση στον Ι.Μ.Ο και στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Το Λιμενικό Σώμα, θα πρέπει να παραμείνει ένα πολύ σημαντικό στοιχείο του, για την ελληνική ναυτιλία, το ελληνικό σύστημα θαλάσσιας ασφάλειας και πρόληψης της θαλάσσιας ρύπανσης και πρέπει επίσης να ενισχυθεί σημαντικά ”.
Ο πρόεδρος της Ελληνικής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου, Χαράλαμπος Φαφαλιός, κατά την εκδήλωση που έγινε στα γραφεία του “Κομίτι” και για την κοπή της πίτας, αναφέρθηκε στο σύνολο των θεμάτων που απασχολεί το ελληνικό πλοίο και οι ελληνόκτητες ναυτιλιακές εταιρείες.
Επίσης, ο Χαράλαμπος Φαφαλιός εξέφρασε την ευγνωμοσύνη του προς όλους τους ναυτικούς, οι οποίοι υπομένουν σημαντικές προκλήσεις καθημερινά και αποτελούν τον ακρογωνιαίο λίθο του θαλάσσιου εμπορίου.
Στην αρχή της ομιλίας του, ο Χαράλαμπος Φαφαλιός, τόνισε: “Είμαστε υπερήφανοι που συμπληρώσαμε το 90ο έτος από την ίδρυση του οργανισμού μας” και πρόσθεσε:
“Ευτυχώς, οι δύο μεγάλες συγκρούσεις που μας απασχόλησαν πολύ από το 2022 και
Το 2023, δηλαδή η Γάζα και η Ουκρανία, μπορεί τελικά να αποκλιμακωθούν και ως εκ τούτου να είναι μικρότερος ο κίνδυνος τόσο για τους ναυτικούς όσο και για τα πλοία.
Είμαστε επίσης πολύ χαρούμενοι που ακούσαμε ότι το πλήρωμα του “Galaxy Leader” απελευθερώθηκε μετά από περισσότερο από ένα χρόνο αιχμαλωσίας”.
Ωστόσο, συμπλήρωσε θα εξακολουθήσουν να υπάρχουν κίνδυνοι στη ναυσιπλοΐα στην Ερυθρά και στη Μαύρη Θάλασσα.
Ο Χαράλαμπος Φαφαλιός επισήμανε τις εύθραυστες γεωπολιτικές ισορροπίες, οι οποίες έχουν προκαλέσει προβλήματα στη ναυσιπλοΐα, αναδιαμορφώνοντας τον παγκόσμιο χάρτη των θαλάσσιων μεταφορών, όμως ακόμα σημαντικότερο αντίκτυπο έχουν στην ασφάλεια πληρωμάτων και πλοίων.
Ο πρόεδρος του GSCC αναφέρθηκε στην εκλογή του Ντόναλντ Τραμπ, υπογραμμίζοντας ότι η στρατηγική που θα υιοθετήσει η Ουάσιγκτον εφεξής θα έχει σημαντικό αντίκτυπο στο παγκόσμιο εμπόριο, ωστόσο, συμπλήρωσε: «Είναι ακόμη νωρίς για να δούμε κατά πόσο και πότε θα επιβληθούν οι δασμοί, αλλά σε κάθε περίπτωση, οι δασμοί αν επιβληθούν, θα επηρεάσουν κυρίως τα containerships και τα δεξαμενόπλοια και λιγότερο τα bulk carriers.
Ο Χαράλαμπος Φαφαλιός αναφέρθηκε στο ρόλο της Κίνας για τα φορτηγά πλοία και τόνισε ότι επικρατεί προβληματισμός σχετικά με τις προοπτικές της κινεζικής οικονομίας, δεδομένου ότι οι εισαγωγικές ανάγκες της Κίνας παραμένουν τεράστιες.
“Οι ναυλαγορές, τόνισε ο πρόεδρος του “Κομίτι”, κινούνται σε αντίθετες κατευθύνσεις αναλόγως του τύπου πλοίου” και συμπλήρωσε: ‘Οι ναύλοι στις τακτικές γραμμές παρέμειναν σε υψηλά επίπεδα, δεδομένου του orderbook και των παραδόσεων πλοίων. Όσον αφορά λοιπούς τύπους της liner ναυτιλίας, όπως τα car carrier και τα RoRo, η πορεία των ναυλαγορών ήταν επίσης θετική’.
Αναφερόμενος στα δεξαμενόπλοια, τόνισε ότι ξεκίνησαν δυναμικά το έτος, όμως προς το τέλος του έτους σημείωσαν σημαντική πτώση, ενώ τα bulk carriers είχαν ένα αποδυναμωμένο δεύτερο εξάμηνο και προς το τέλος του έτους οι ναύλοι υποχώρησαν σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα και πρόσθεσε:
“Την ίδια ώρα, τα LNG carriers είχαν ένα δύσκολο έτος, γεγονός που οδήγησε σε διαλύσεις ορισμένων πλοίων. Ακόμη, μπορεί η ναυλαγορά των LPG carriers να μην κινείται σε ιστορικά υψηλά επίπεδα, εντούτοις τα συγκεκριμένα πλοία εξακολουθούν να αποτελούν μια ελκυστική επενδυτική επιλογή.
Ο παγκόσμιος στόλος αναπτύσσεται με δυναμικούς ρυθμούς. Ο αριθμός των υπό ναυπήγηση containerships, car carriers, tankers, bulk carriers και gas carriers είναι πολύ μεγάλος και τα orderbooks των κινεζικών, νοτιοκορεατικών και ιαπωνικών ναυπηγείων παραμένουν πλήρη ακόμη και μετά το 2028. Ένας σημαντικός αριθμός των υπό ναυπήγηση πλοίων είναι διπλού καυσίμου, παρότι επί του παρόντος δεν είναι ξεκάθαρο ποιο θα είναι το αποδοτικό και ασφαλές καύσιμο χαμηλού ανθρακικού αποτυπώματος που θα επικρατήσει.
Χρησιμοποιώ τη λέξη ασφαλές, διότι όσοι τοποθετούν παραγγελίες για πλοία κατανάλωσης αμμωνίας δεν έχουν αντιληφθεί πλήρως το τεράστιο κίνδυνο για την ασφάλεια των πληρωμάτων. Η μεθανόλη φαίνεται να αποτελεί μια ασφαλέστερη επιλογή, όμως οι ποσότητές της δεν επαρκούν για να καλύψουν τις τεράστιες ανάγκες του παγκόσμιου στόλου. Τέλος, δεν έχει αποφασιστεί κατά πόσο το LNG είναι πράσινο καύσιμο ή όχι, ενώ οι περισσότεροι το θεωρούν ορυκτό καύσιμο.
Με βάση τα παραπάνω, η παγκόσμια ναυτιλία καλείται να λάβει αποφάσεις που θα την επηρεάσουν για τα επόμενα 20 με 30 έτη. Η επιλογή ενός πλοίου διπλού καυσίμου δεν θα φέρει έναν κόσμο δίχως άνθρακα.
Τα περισσότερα από αυτά τα εναλλακτικά καύσιμα ενέχουν κινδύνους σε επίπεδο ασφάλειας και διαθεσιμότητας αλλά ταυτόχρονα δεν είναι και μηδενικού άνθρακα. H τεχνολογική πρόοδος που χρειαζόμαστε στα αλήθεια δεν είναι ακόμη εδώ και ίσως να μην έρθει για πολλά έτη. Στο ίδιο μήκος κύματος, κινείται το EU ETS, το Fuel EU Maritime, ο CII και λοιποί φόροι δεν θα οδηγήσουν από μόνοι τους σε έναν κόσμο δίχως εκπομπές άνθρακα. Όλοι οι επιπλέον φόροι θα αποτελέσουν πλήγμα για τον τελικό καταναλωτή των εμπορευμάτων που μεταφέρονται δίχως να δώσουν κίνητρα σε ναυπηγεία και κατασκευαστές μηχανών να βοηθήσουν τη ναυτιλία στην ενεργειακή της μετάβαση”.
Διαβάστε επίσης
Icon Energy (Ισμήνη Παναγιωτίδη): Συγκέντρωσε 12 εκατ. δολάρια
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Τέμπη: Αστυνομικοί καταγγέλλουν ότι «τους ασκήθηκαν πιέσεις» για το «μπάζωμα», λέει δημοσίευμα
- Πετρέλαιο: Μικρή ανάκαμψη για το WTI μετά τα χαμηλά έτους
- ΝΥΤ: Τι λέει το πόρισμα της Αεροπορίας για την αεροπορική τραγωδία
- Κρήτη: Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης κηρύχθηκε ο Δήμος Ιεράπετρας από την Πολιτική Προστασία