Με ρυθμό ανάπτυξης 236% μεγαλύτερο από τη μητρική της, τον γαλλικό πολυεθνικό κολοσσό BIC, έτρεξαν οι πωλήσεις την Bic Βιολέξ.
Η εν Ελλάδι θυγατρική, με καταλύτη τις διεθνείς αγορές όπου εξάγεται περισσότερο από το 90% της παραγωγής της, πέτυχε συνολική αύξηση πωλήσεων κατά 30,9% το 2023 την ώρα που o όμιλος BIC βελτίωσε στο ίδιο διάστημα κατά 9,2% τις πωλήσεις του ενώ στο φετινό εννεάμηνο είναι στα ίδια επίπεδα.
Η εταιρεία άλλωστε είναι η μεγαλύτερη κατ’ εξοχήν παραγωγός για τον κλάδο των ξυριστικών (του Ομίλου BIC και εξάγει τα προϊόντα της από το εργοστάσιο των Αθηνών. Ετσι, το 2023 το εργοστάσιο στην Ανοιξη τροφοδότησε τις αγορές του εξωτερικού με προϊόντα αξίας 216,4 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας ρεκόρ επιδόσεων στις εξαγωγές που αυξήθηκαν κατά 32,9%.
Όπως προκύπτει από τις οικονομικές καταστάσεις για το 2023, που κοινοποίησε χθες με καθυστέρηση η εταιρεία BIC ΒΙΟΛΕΞ Μ.Α.Ε, ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε στα 238,346 εκατ. ευρώ από 182,113 στην προηγούμενη οικονομική χρήση. Ο τζίρος από την εγχώρια αγορά είναι στα 21,94 εκατ. ευρώ (από 19,31 εκατ. ευρώ το 2022) σημειώνοντας μία αύξηση της τάξης του 13,4% ενώ οι πωλήσεις εξωτερικού έκαναν άλμα κατά 32,9% φτάνοντας στα 216,4 εκατ. ευρώ από 1628 εκατ. ευρώ το 2022.
Πέρασε σε κέρδη από ζημιές
Τα μικτά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 82,271εκατ. ευρώ από 27,930 εκατ. ευρώ ενώ η χρήση γύρισε σε κερδοφορία από ζημιές που είχαν καταγραφεί το 2022 λόγω επένδυσης που πραγματοποίησε η εταιρεία στον τομέα της ενέργειας, σχετικά με τις τιμές της ηλεκτρικής ενέργειας και στην αποτίμηση – περίπου 13 εκατ. ευρώ ζημιά – του παραγώγου που αποτελεί το προϊόν αυτής της επένδυσης. Ετσι, στη χρήση του 2023 τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 43,068 εκατ. ευρώ από ζημία 16,523 εκατ. ευρώ (+160,7%)
Η εταιρεία, με επικεφαλής την Ολγα Βαγενά, κατάφερε να διατηρήσει σημαντικά μερίδια αγοράς σχεδόν σε όλες τις κατηγορίες προϊόντων που δραστηριοποιείται γραφικά, αναπτήρες, ξυριστικά και διαφημιστικά προϊόντα. Η εταιρεία προμηθεύει την ελληνική καταναλωτική αγορά με τις κύριες κατηγορίες εμπορευμάτων του Ομίλου BIC που είναι τα γραφικά, οι αναπτήρες και τα ξυριστικά καθώς επίσης και άλλα εμπορεύματα όπως ενδεικτικά αφροί ξυρίσματος, καλσόν, κάλτσες.
Οι επενδύσεις για έρευνα και τεχνολογία
Για την χρήση του 2024 η διοίκηση της εταιρείας επικεντρώθηκε στη διατήρηση των χαμηλών λειτουργικών εξόδων, στην εμπορική εκμετάλλευση της ήδη εγκατεστημένης βάσης στην Ελλάδα και στη συνέχιση της κερδοφορίας. Σε επίπεδο επενδύσεων, (το 2023 οι επενδύσεις σε πάγιο εξοπλισμό ήταν 20 εκατ. ευρώ) εστιάζει στον πάγιο εξοπλισμό που αφορά κυρίως την παραγωγή νέων προηγμένων τεχνολογικά προϊόντων, ανταγωνιστικά σε αγορές υψηλών απαιτήσεων.
Ιδιαίτερα σημαντικό είναι το γεγονός ότι η εν Ελλάδι θυγατρική της Bic διεξάγει για τον Όμιλο την επιστημονική & τεχνολογική έρευνα καθώς και τον σχεδιασμό και ανάπτυξη των νέων ξυριστικών προϊόντων.
Τα έξοδα έρευνας και ανάπτυξης τη διετία 2022-2023 έφτασαν στα 30 εκατ. ευρώ ενώ οι Δαπάνες Επιστημονικής και Τεχνολογικής Έρευνας για το έτος 2024 είναι περίπου στα 11 εκατ. ευρώ ενώ τα ερευνητικά έργα που είναι σε εξέλιξη αφορούν:
α. Ανάπτυξη Λεπίδας,
β. Ανάπτυξη Μηχανών,
γ. Ανάπτυξη Νέων Προϊόντων,
δ. Διεργασίες Πλαστικών και Βιομηχανοποίηση.
Στην εταιρεία σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις το 2023 ο αριθμός των εργαζομένων μειώθηκε κατά 5% και διαμορφώθηκε στους 1424 από 1492. Οι 875 εργαζόμενοι ήταν ημερομίσθιοι και οι 659 μισθωτοί.
Σημειώνεται ότι η εταιρεία προκειμένου να αντιμετωπίσει το υψηλό ενεργειακό κόστος υπέγραψε τον Νοέμβριο του 2022 συμβόλαιο εικονικής αγοράς ενέργειας (VPPA) με τρίτο μέρος στα πλαίσια της στρατηγικής βιωσιμότητας για την επίτευξη των κλιματικών της στόχων. Σύμφωνα με τους όρους του συμβολαίου, η εταιρεία δεσμεύεται να αγοράσει ποσότητα 55GWh σε σταθερή τιμή για μία περίοδο 15 ετών από το 2024 έως το 2039 ενώ μειώνει σημαντικά την έκθεση της εταιρείας στις διακυμάνσεις των τιμών της ηλεκτρικής ενέργειας.
Διαβάστε επίσης
Έκλεισε το deal: Η Ideal εξαγοράζει την εταιρεία «Μπάρμπα Στάθης» – Στα 130 εκατ. ευρώ η συμφωνία
Ηλίας Κρασσάς: Σε… γλυκά κέρδη προσβλέπουν φέτος τα ζαχαροπλαστεία Fresh
Box Now: Με επενδύσεις 40 εκατ. ευρώ διεκδικεί ηγετική θέση στην αγορά παράδοσης δεμάτων