Τροπολογία με την οποία θα δοθεί η νομική κάλυψη στους πρατηριούχους προκειμένου να μην διαθέτουν καύσιμα σε μοτοσυκλετιστές που δεν φορούν κράνος, καταθέτει το Υπουργείο Ανάπτυξης.

Στις 16 Δεκεμβρίου, ο Υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης, ανέλαβε την πρωτοβουλία και κατέθεσε την πρόταση να μην πωλούνται καύσιμα σε δικυκλιστές χωρίς κράνος. Ο υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος, όπως και η ομοσπονδία βενζινοπωλών, συμφώνησαν με την πρόταση και το Υπουργείο Ανάπτυξης συνέταξε την σχετική τροπολογία, η οποία θα κατατεθεί μόλις το Υπουργείο Μεταφορών καταθέσει τον νέο Κ.Ο.Κ. στη Βουλή.

1

Μιλώντας σήμερα στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, ο κ. Θεοδωρικάκος, τόνισε πως «επιτελείται πολύ σημαντικό κοινωνικό έργο σε αυτή την επιτροπή. Θέλω μάλιστα να ευχαριστήσω για την σκέψη και την πρωτοβουλία τον υπουργό Υγείας, Άδωνι Γεωργιάδη. Γιατί δεν υπάρχει τίποτα σπουδαιότερο από την ανθρώπινη ζωή και την υγεία, από το να προστατεύουμε τους νέους ανθρώπους. Γιατί οι περισσότεροι που οδηγούν, είναι κυρίως νέα παιδιά που βρίσκονται σε ηλικία που αισθάνονται άτρωτοι. Πρέπει να κάνουμε τα πάντα για να σώσουμε τις ανθρώπινες ζωές, γι’ αυτό και ανταποκριθήκαμε αμέσως».

Ο υπουργός Ανάπτυξης συνέχισε πως «αυτή η πρωτοβουλία αξίζει να αγκαλιαστεί από όλους. Είναι μια καλή ευκαιρία για μια πανεθνική καμπάνια, να προσελκύσουμε το ενδιαφέρον των πάντων, να συνδράμουν όλοι, για την αυτονόητη συνήθεια ότι φοράμε κράνος όταν είμαστε πάνω στο μηχανάκι. Ώστε να μην ξαναχάσουμε ούτε έναν συνάνθρωπό μας και πρέπει να συνδράμουμε όλοι».

Επίσης, ανέφερε πως είναι μια πρωτοβουλία που είχε τη θετική ανταπόκριση από τους πρατηριούχους και «είναι μια πράξη που συνδυάζει μια κοινωνικά χρήσιμη ανθρώπινη ιδέα και παράλληλα δίνουμε και τη νομική κάλυψη στους πρατηριούχους για να μπορούν να την εφαρμόσουν».

Στην επικείμενη νομοθετική πρωτοβουλία, θα προβλέπονται υψηλά πρόστιμα σε όσους πρατηριούχους δεν συμμορφωθούν με την απαγόρευση, ενώ η Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς- ΔΙΜΕΑ μαζί με άλλες υπηρεσίες ελέγχου του υπουργείου και την ΕΛΑΣ θα ελέγχουν την εφαρμογή του νόμου.

«Έχουμε ετοιμάσει την τροπολογία, με την οποία απαγορεύεται η πώληση καυσίμων, από τα πρατήρια υγρών καυσίμων σε οδηγούς μοτοσικλετών και μοτοποδηλάτων, οχημάτων που δεν έχουν καμπίνα-αυτή είναι η περιγραφή που πρέπει να κάνουμε- και προβλέπονται μια σειρά πρόστιμα, στην περίπτωση που δεν υπάρχει προσαρμογή σε αυτή την απαγόρευση και διάφορες προβλέψεις για περιπτώσεις υποτροπής. Προφανώς καθίσταται αρμόδια ελεγκτική αρχή, η Διυπηρεσιακή Μονάδα του υπουργείου Ανάπτυξης, η ΔΙΜΕΑ, άλλες υπηρεσίες ελέγχου της ΓΓ Εμπορίου καθώς και οι αντίστοιχες περιφερειακές υπηρεσίες και προφανώς και η ΕΛΑΣ, η οποία έχει τη δυνατότητα να ελέγχει τέτοιες περιπτώσεις», είπε ο υπουργός Ανάπτυξης.

Τι γίνεται με τα αυτοκίνητα;

Ο κ. Θεοδωρικάκος ρωτήθηκε αν το υπουργείο σκέπτεται να επεκτείνει το συγκεκριμένο μέτρο και για τους οδηγούς αυτοκινήτων που δεν φορούν τη ζώνη τους. Ρωτήθηκε επίσης αν υπάρχει η δυνατότητα να ειδοποιούν οι πρατηριούχοι τις αρμόδιες αρχές, όταν διαπιστώνουν ότι κάποιος είναι υπό την επήρεια αλκοόλ ή ουσιών.

Σε σχέση με τη ζώνη, ο υπουργός Ανάπτυξης εξήγησε ότι το αν φέρει κάποιος κράνος είναι φανερό, αλλά δεν είναι το ίδιο το θέμα της ζώνης, πολύ περισσότερο που ο οδηγός, αν σταματήσει να βάλει καύσιμο, βγαίνει συχνά από το αυτοκίνητο. Σε σχέση με την ενημέρωση για τις περιπτώσεις μη ασφαλούς οδήγησης, ο κ. Θεοδωρικάκος είπε πως είναι αυτονόητο ότι αν οποιοσδήποτε συνειδητοποιεί ότι κάποιος οδηγεί με μη ασφαλή οδήγηση ή είναι μεθυσμένος, «είναι υποχρέωση να ειδοποιεί την αστυνομία να επέμβει».

«Η Βουλή πρέπει να μπει μπροστά πρωταγωνιστικά σε αυτή την προσπάθεια, για να ευαισθητοποιήσουμε τους ανθρώπους να φοράνε το κράνος. Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία ξεκίνησε από εμένα, όταν συνειδητοποίησα ότι στο γραφείο μου, τα αιτήματα που δεχόμουνα από οικογένειες νέων ανθρώπων, για εξεύρεση επειγόντως μονάδων εντατικής θεραπείας, ήταν 8 στα 10, για μοτοσικλετιστές χωρίς κράνος», ανέφερε ο υπουργός Υγείας ‘Αδωνις Γεωργιάδης και επισήμανε ότι είναι πολύ περισσότερες οι ιστορίες ανθρώπων που είτε βρήκαν ΜΕΘ και αποβίωσαν, είτε έχασαν τη ζωή τους επιτόπου.

Nοσοκομεία και τροχαία

Ο διοικητής του νοσοκομείου ΚΑΤ Γιάννης Ηλιόπουλος ανέφερε ότι το νοσοκομείο ετησίως δέχεται 87.000 περιστατικά στο ΤΕΠ, εκ των οποίων ο μέσος όρος τραυματιών, από τροχαία, ανέρχεται σε 3.200. Από τα 3.200 περιστατικά, το 7% έως 10%, είναι σοβαρά πολυτραυματίες. Από αυτούς το 60% απαιτείται να νοσηλευτεί σε ΜΕΘ. Στην κλινική αποκατάστασης ο μέσος όρος νοσηλείας είναι περίπου 5,5 μήνες και στη συνέχεια όταν έρθει η στιγμή οι νοσηλευόμενοι να μπορούν να αυτοσυντηρηθούν και να φύγουν από την πολυκλινική, αρκετοί θα έχουν προβλήματα που θα τους συνοδεύουν όλη τους τη ζωή.

Ο Σταμάτης Παπαδάκης γιατρός στο ΚΑΤ είπε πως η συζήτηση που αναφέρεται σε βαρύτατους τραυματισμούς, σχετίζεται σε ποσοστό 10% με τροχαία ατυχήματα, είναι κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις που δημιουργούν μόνιμη αναπηρία και σε ποσοστό 50% δεν περνάνε και ποτέ, συνεπώς η χρήση κράνους είναι πολύ σημαντική.

Ο Σπύρος Παπανικολάου εντατικολόγος, μέλος του ΔΣ του ΕΚΑΒ, ανέφερε ότι καθημερινά το ΕΚΑΒ δέχεται με 1000 με 1100 κλίσεις, εκ των οποίων περίπου οι 250 με 300 αφορούν τροχαία ατυχήματα. Από αυτά 5% είναι βαριά ατυχήματα, είναι κυρίως κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις και οι τραυματίες, αν επιβιώσουν, σε ποσοστό άνω του 70% έχουν έλλειμμα λειτουργίας άνω του 80%. Επισήμανε επίσης το μεγάλο πρόβλημα μη ασφαλούς οδήγησης στα νησιά. «Οδηγός χωρίς τη χρήση του κράνους είναι αυτοκτονία», είπε ο κ. Παπανικολάου.

Ο πρόεδρος της επιτροπής Οδικής Ασφάλειας Μακάριος Λαζαρίδης ανέφερε ότι απαιτηθεί η συνδρομή των υπηρεσιών του υπουργείου Ανάπτυξης για την υιοθέτηση επιπλέον προτάσεων της επιτροπής, όπως είναι η υποχρεωτική πώληση των μηχανών με κράτος. «Όπως δεν πωλείται αυτοκίνητο χωρίς ζώνη, να συμβαίνει το ίδιο και με το κράνος, και αν αυτό είναι δημοσιονομικά εφικτό, ίσως με μια μερική κρατική επιδότηση. Επίσης να βγαίνει η μοτοσικλέτα από το κατάστημα μαζί με την πινακίδα, όπως ακριβώς γίνεται με το αυτοκίνητο, γιατί αυτή η πρακτική αποτρέπει την παραβατικότητα», είπε ο κ. Λαζαρίδης.

 

Διαβάστε επίσης 

Σκυλακάκης: Τροπολογία για το νέο διζωνικό σύστημα μειωμένης τιμολόγησης ηλεκτρικής ενέργειας

Φλωρίδης προς Βελόπουλο: Χρησιμοποιείτε την αντίληψη Γκέμπελς, κάνετε εμπόριο φόβου – Έχετε θέμα με τους Τούρκους

Σταϊκούρας: Διετής παράταση της δωρεάν στάθμευσης ηλεκτρικών αυτοκινήτων – Επιβεβαίωση mononews