Η επενδυτική τράπεζα ΑΧΙΑ και οι αναλυτές Κωνσταντίνος Ζούζουλας και Χριστιάνα Τσουκαλά εκτιμούν τη συνολική αξία των ιδίων κεφαλαίων της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στα 2,8 δισ. ευρώ.

Το χαρτοφυλάκιο παραχωρήσεων αντιπροσωπεύει περίπου το 75% του συνόλου, ενώ οι κατασκευές και η συμβατική ηλεκτρική ενέργεια συνεισφέρουν το υπόλοιπο της αξίας. Η τιμή στόχος τοποθετείται στα €27,40 με περίπου 48% περιθώριο ανόδου από τα τρέχοντα επίπεδα και η σύσταση είναι αγορά (buy).

1

«Η εταιρεία διαπραγματεύεται σήμερα κοντά σε επίπεδα ρεκόρ (+ 40,7% από τον Ιανουάριο πέρυσι), αλλά θεωρούμε ότι η επίδοση αυτή είναι κυρίως αποτέλεσμα της κεφαλαιοποίησης της συμμετοχής στη θυγατρική Τέρνα Ενεργειακή και ότι δεν έχει ακόμη ενσωματώσει την εξασφαλισμένη αύξηση της κερδοφορίας και την υψηλή ορατότητα και ποιότητα του χαρτοφυλακίου παραχωρήσεων που αντιπροσωπεύουν το 75% της αποτίμησής μας», επισημαίνουν οι αναλυτές της ΑΧΙΑ.

Το 2024 ήταν η πιο παραγωγική χρονιά για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, καθώς η εταιρεία, αφενός προχώρησε στην πώληση της θυγατρικής της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή, αφετέρου ολοκλήρωσε το onboarding της Αττικής Οδού, μια από τις πιο προσοδοφόρες παραχωρήσεις αυτοκινητοδρόμων στην Ευρώπη.

Προχωρώντας προς το 2025, οι εξελίξεις αφορούν τις μεγάλες παραχωρήσεις της Εγνατίας Οδού (οριστικοποίηση της μεταβίβασης στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ) και του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ). Ταυτόχρονα, καθώς το περιβάλλον παραμένει υποστηρικτικό στην Ελλάδα, θα πρέπει να αναμένουμε τη συμμετοχή της εταιρείας σε νέους διαγωνισμούς σε διάφορα έργα.

Λαμβάνοντας υπόψη κυρίως το χρονοδιάγραμμα ένταξης των μεγάλων συμβάσεων παραχώρησης (η εμπορική λειτουργία της Αττικής Οδού ξεκίνησε τον Οκτώβριο πέρυσι και η Εγνατία αναμένεται το α’ εξάμηνο φέτος), η ΑΧΙΑ διατηρεί τις θετικές προοπτικές για την κερδοφορία των κατασκευαστικών και συμβατικών ενεργειακών κλάδων.

Το pro-forma adj. EBITDA για πέρυσι (χωρίς την ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή) εκτιμάται σε 434,4 εκατ. ευρώ, αυξανόμενο σε 612,6 εκατ. ευρώ το 2025 λόγω της λειτουργίας της Αττικής Οδού και με την ενσωμάτωση της Εγνατίας το α’ εξάμηνο. Τα καθαρά κέρδη εκτιμάται ότι θα φθάσουν τα 218 εκατ. ευρώ έως το 2028.

Με την προϋπόθεση ότι η Εγνατία Οδός θα ενταχθεί στα μέσα του 2025, τα EBITDA από παραχωρήσεις από 165 εκατ. ευρώ το 2023 θα αυξηθούν σε 386 εκατ. ευρώ το 2025 και τελικά σε 500 εκατ. ευρώ το 2027, αντιπροσωπεύοντας το 70% των EBITDA του ομίλου εκείνο το έτος.

Τα έσοδα από την πώληση της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακής διατηρούν μια πολύ χαμηλή μόχλευση (ο καθαρός δανεισμός στο τέλος του 2024 αναμένεται στα 100 εκατ. ευρώ περίπου έναντι 300 εκατ. ευρώ στο α’ εξάμηνο πέρυσι) και μια ισχυρή ταμειακή θέση (μετρητά 900 εκατ. ευρώ περίπου).

Όσον αφορά τη μόχλευση σε ενοποιημένο επίπεδο, ο καθαρός δανεισμός αναμένεται να κορυφωθεί στα 4,5 δισ. ευρώ το 2025 ως αποτέλεσμα της εξαγοράς της Αττικής Οδού (πρόσθετο χρέος 2,6 δισ. ευρώ) και της Εγνατίας Οδού (πρόσθετο χρέος περίπου 1 δισ. ευρώ). Οι δύο διευκολύνσεις θα προέλθουν από χρηματοδότηση έργων χωρίς δικαίωμα αναγωγής και θα εξυπηρετούνται απευθείας σε επίπεδο έργου με διάρκειες που αντιστοιχούν στη διάρκεια ζωής των έργων.

Διαβάστε επίσης

NBG Securities για Σαράντης: Ο νέος μετασχηματισμός οδηγεί σε νέα επίπεδα κερδοφορίας και αποτίμησης

Alter Ego Media: Υπερκάλυψη 6,1 φορές και 350 εκατ. ευρώ η μέχρι τώρα ζήτηση στη δημόσια προσφορά

Optima Bank για AVAX: Μαζικές αναβαθμίσεις κερδών από τις κατασκευές αυξάνουν την τιμή στόχο στα €3,03