Ο νέος ΚΟΚ μιλά για μείωση του ορίου ταχύτητας εντός πόλης στα 30km/h.
Το 2023 είχαμε 1091 συμβάντα με εμπλοκή πεζού στην Αττική: 44 νεκροί, 38 σοβαρά τραυματίες, 1009 επιπόλαιοι τραυματισμοί.
Χτες το βράδυ στις 20:00 στην οδό Πελοποννήσου στη διασταύρωση με την Καλαβρύτων στην Αγ. Παρασκευή, μηχανή παρέσυρε και σκότωσε 85χρονο.
Ο ηλικιωμένος άντρας που είχε βγάλει βόλτα το σκύλο προσπαθούσε να διασχίσει το οδόστρωμα κάθετα σε σημείο που δεν υπήρχε διάβαση.
Το όριο ταχύτητας στην οδό Πελοποννήσου είναι 50km/h. Όταν τέθηκε πριν από δεκαετίες αυτό το όριο οι κυκλοφοριακές συνθήκες στην οδό Πελοποννήσου ήταν διαφορετικές.
Η κίνηση ήταν αραιή, οι δυνατότητες των οχημάτων περιορισμένες, o θόρυβος που παρήγαγαν υψηλός και τα εμπόδια – παρκαρισμένα οχήματα, ψηλά δέντρα – ελάχιστα. Συν τω χρόνο όλα αυτά άλλαξαν με αποτέλεσμα η ταχύτητα των 50km/h να είναι υπερβολική για τη σημερινή κινητικότητα. Πόσο μάλλον για ευάλωτους χρήστες της οδού όπως οι πεζοί και δη οι ηλικιωμένοι. Το δυστύχημα έγινε βράδυ σε σημείο που ο δρόμος είναι κακοφωτισμένος, χωρίς ορατότητα. Η μηχανή είχε κατεύθυνση προς Χολαργό. Δεν ξέρω με τι ταχύτητα κινούνταν. Ας δούμε αυτά που ξέρουμε ως δεδομένα:
- Ένας πεζός με σκούρα ρούχα τη νύχτα, γίνεται ορατός στα 30m.
- Αν ένα όχημα κινείται με 50km/h διανύει 14m προτού αντιδράσει ο οδηγός (1 sec) υπό την προϋπόθεση ότι είναι επικεντρωμένος στην οδήγηση.
- Από τη στιγμή που θα φρενάρει από 50km/h χρειάζεται 25m για να ακινητοποιήσει το όχημα.
Προφανώς δεν προλαβαίνεις να φρενάρεις στα 30m αν κινείσαι με 50km/h. Δεν γνωρίζω αν ο νεαρός αναβάτης κινούνταν με ακατάλληλη ταχύτητα. Γνωρίζω πως αν κινούνταν με το όριο ταχύτητας των 50km/h και ο άτυχος ηλικιωμένος φορούσε σκουρόχρωμα ρούχα τότε δεν προλάβαινε να φρενάρει έγκαιρα.
Ειπώθηκε ότι ο αναβάτης κινούνταν με 100km/h. Πολύ δύσκολα θα επιβίωνε αρτιμελής από μια τέτοια σύγκρουση. To ότι οδηγούσε χωρίς δίπλωμα, μια μηχανή χωρίς τεχνική ενημερότητα (ΚΤΕΟ) είναι θέμα ποινικής διαδικασίας. Συλλυπητήρια στην οικογένεια του άτυχου ηλικιωμένου. Προσοχή όταν περπατάμε νύχτα στο δρόμο, πρέπει να φοράμε ανακλαστικό γιλέκο (φαινόμαστε από τα 100m) ή λευκό χρώμα (φαινόμαστε από τα 70m) ώστε να είμαστε ορατοί.
Διαβάστε επίσης:
Ταλαιπωρία και κλιμάκωση ποινών: Να τι πρέπει να γίνει με το κράνος!
Νέος ΚΟΚ: Πώς αντιδρούν οι συγκοινωνιολόγοι στα μέτρα που εφαρμόζονται