ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η Adidas ανακοίνωσε καλύτερα από τα αναμενόμενα τριμηνιαία αποτελέσματα, οδηγώντας στα ύψη την μετοχή της, εν μέσω της έκρηξης της ζήτησης για ρετρό αθλητικά παπούτσια όπως τα Samba.
Η γερμανική εταιρεία αθλητικών ειδών εμφάνισε λειτουργικά κέρδη ύψους 57 εκατ. ευρώ (59 εκατ. δολάρια) στο τέταρτο τρίμηνο, έναντι ζημιών ένα χρόνο νωρίτερα, ανέφερε σε ανακοίνωσή της. Αυτό οδήγησε τα λειτουργικά κέρδη για το σύνολο του έτους σε 1,3 δισ. ευρώ, υψηλότερα από τις προβλέψεις της τον Οκτώβριο, με βάση τα πρώτα στοιχεία.
Η μετοχή σημείωσε άλμα έως και 6,4% στις πρωινές συναλλαγές στη Φρανκφούρτη, την μεγαλύτερη άνοδο των τελευταίων εννέα μηνών. Τον τελευταίο χρόνο ο τίτλος έχει καταγράψει κέρδη περίπου 50%.
Ο διευθύνων σύμβουλος Bjorn Gulden έχει κερδίσει τους επενδυτές με την επιστροφή στα κλασικά μοντέλα, με έμφαση στον αθλητισμό και την ανάπτυξη νέων υποδημάτων και ενδυμάτων. Ελπίζει να καλύψει το χάσμα με την ηγέτιδα εταιρεία του κλάδου, την Nike.
Η Adidas δήλωσε ότι στοχεύει σε διψήφια αύξηση των πωλήσεων και αύξηση των λειτουργικών κερδών τα επόμενα χρόνια, παρά τη μακροοικονομική αβεβαιότητα. Η εταιρεία θα δημοσιεύσει τα οριστικά αποτελέσματα στις 5 Μαρτίου, μαζί με προβλέψεις (guidance) για το 2025.
Τα πρώτα στοιχεία δείχνουν ότι η Adidas βιώνει μια «αξιοσημείωτη επιτάχυνση» στη Βόρεια Αμερική, ανέφερε σε σημείωμά του ο αναλυτής της Jefferies, James Grzinic.
Η εταιρεία δίνει μάχη τα τελευταία χρόνια στις ΗΠΑ, τη μεγαλύτερη αγορά αθλητικών ειδών παγκοσμίως. Έχει σημειώσει πρόοδο τον τελευταίο καιρό με προϊόντα lifestyle και τα νέα της αθλητικά παπούτσια μπάσκετ.
Τα έσοδα, εξαιρουμένων των συναλλαγματικών διαφορών, έφτασαν τα 6 δισεκατομμύρια ευρώ για το τρίμηνο, ξεπερνώντας τον μέσο όρο των εκτιμήσεων των αναλυτών που ήταν 5,3 δισεκατομμύρια ευρώ.
Οι δυσκολίες με τα Yeezy
Η εταιρεία είχε δεσμευτεί να επιστρέψει στην ανάπτυξη το 2024 μετά από ένα απογοητευτικό 2023, κατά την διάρκεια του οποίου επλήγη από την ακύρωση της συνεργασίας της με τον ράπερ και σχεδιαστή Ye, πρώην Kanye West, για την σειρά προϊόντων Yeezy.
Η Adidas εκτιμάται ότι πραγματοποίησε πωλήσεις ύψους περίπου 50 εκατ. ευρώ από τα εναπομείναντα προϊόντα Yeezy, οι οποίες δεν είχαν αντίκτυπο στην κερδοφορία, ανέφερε σε σημείωμά της η Cristina Fernandez, αναλύτρια της Tesley Group.
Το ισχυρό τρίμηνο υποδηλώνει ότι η δυναμική της Adidas θα συνεχιστεί το 2025 και μετά, σύμφωνα με την Fernandez. Η αναλύτρια αύξησε την τιμή-στόχο της για τη μετοχή στα 290 ευρώ.
Η Adidas αναπτύσσεται σε όλες τις περιοχές και τα τμήματά της, με μεγαλύτερο ενδιαφέρον από τους καταναλωτές και τους λιανοπωλητές τόσο για τα αθλητικά όσο και για τα lifestyle προϊόντα, ανέφερε. «Βλέπουμε δυνατότητες να αυξήσουμε το μερίδιο αγοράς μας σε όλες τις αγορές», δήλωσε ο Gulden.
Η ζήτηση για τα κλασικά μοντέλα αθλητικών παπουτσιών, συμπεριλαμβανομένων των Samba, Spezial και Campus, βοήθησε την Adidas να κερδίσει ξανά την εμπιστοσύνη των συνεργατών των καταστημάτων λιανικής πώλησης.
Τα τελευταία χρόνια, προωθούσαν νεότερα brands, όπως η On Holding AG και η Hoka της Deckers Outdoor Corp. ενώ η Adidas και η Nike δημιούργησαν τα δικά τους κανάλια ηλεκτρονικού εμπορίου.
Διαβάστε ακόμη:
Intracom Defense: Νέος πρόεδρος ο Μιχάλης Τσαμάζ
ΟΛΠ: Στο Υπερταμείο το 7,14% που κατείχε το ΤΑΙΠΕΔ