Ανανέωση για το Hyundai Bayon, το οποίο παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2021 με ονομασία εμπνευσμένη από τη γραφική πόλη Bayonne της Γαλλίας.
Η σχεδίασή του διαθέτει χαρακτηριστικά που το καθιστούν ιδιαίτερα ξεχωριστό. Ακολουθεί τη νέα ταυτότητα της κορεάτικης εταιρίας διατηρώντας το αρχικό σχήμα του.
Τα εμπρός φώτα ημέρας είναι πλέον μια συνεχόμενη λεπτή γραμμή που καλύπτει όλο το πλάτος στο πάνω μέρος του προφυλακτήρα.
Τα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας led έχουν τριγωνικό σχήμα ενώ η διάτρητη κυψελοειδής εισαγωγή αέρα έχει περιοριστεί στο πάνω μέρος του προφυλακτήρα. Στα άκρα υπάρχουν διαμορφωτές ροής αέρα που μειώνουν την αεροδυναμική αντίσταση της μετωπικής επιφάνειας. Το χαμηλότερο τμήμα του προφυλακτήρα σε γκρι απόχρωση, κάνει αντίθεση με το μπλε (Vibrant Blue Pearl) του αυτοκινήτου δοκιμής.
Στο πλάι έντονες ακμές στα φτερά και στις πόρτες δίνουν μια ακανόνιστη μορφή με τις σκιές και τις αντανακλάσεις που δημιουργούνται να ελκύουν τα βλέμματα. Καθρέπτες στο χρώμα του αυτοκινήτου, σκουρόχρωμα πίσω παράθυρα, λεπτομέρεια χρωμίου στα πλαίσια των παραθύρων, ζάντες αλουμινίου 17″ σε σχήμα που δίνουν την αίσθηση στροβιλισμού και μπάρες οροφής προσδίδουν δυναμική στη σχεδίαση.
Όπως στο εμπρός μέρος έτσι και στο πίσω μία κόκκινη μπάρα led ενώνει τα πίσω φανάρια επίσης τριγωνικού σχήματος. Η ιδιαιτερότητα που χαρακτηρίζει το Bayon είναι το μεγάλο τζάμι στην πόρτα του χώρου αποσκευών το οποίο συνεχίζει και φτάνει μέχρι τη μέση του ύψους του αυτοκινήτου. Ο προφυλακτήρας δεν κατεβαίνει χαμηλά, αφήνοντας ύψος από το έδαφος εκφράζοντας με αυτόν τον τρόπο τον SUV χαρακτήρα του.
Λιτό αλλά σύγχρονο το εσωτερικό του, διαθέτει μοντέρνα σχεδίαση και προηγμένη τεχνολογία. Το ταμπλό και η επένδυση στις πόρτες αποτελείται από σκληρό συμπαγές πλαστικό, ενώ κατά κύριο λόγο είναι μαύρου χρώματος. Οι κολώνες και η οροφή σε ανοιχτό γκρι χρώμα σπάζουν την μονοτονία και σε συνδυασμό με την ανοιγόμενη ηλιοροφή, δίνουν φως στην καμπίνα επιβατών. Μάλιστα διαθέτει και ατμοσφαιρικό φωτισμό με διάφορες επιλογές χρωμάτων. Φιλοξενεί τέσσερις ενήλικες, καθώς στο πίσω μέρος ο χώρος είναι ελαφρώς περιορισμένος με αποτέλεσμα το μεσαίο κάθισμα να μένει ανεκμετάλλευτο ώστε να χωρέσουν τα πόδια των πίσω επιβατών.
Υφασμάτινα, μαλακής αίσθησης, με χειροκίνητες ρυθμίσεις τα εμπρός καθίσματα, προσφέρουν άνεση με ελάχιστη πλευρική στήριξη. Οι επιβάτες κάθονται ψηλά με αποτέλεσμα να έχουν πλήρη ορατότητα. Πολυλειτουργικό τιμόνι, με κουμπιά για ρύθμιση του συστήματος διατήρησης ταχύτητας (cruise control), για το σύστημα πολυμέσων, καθώς και για τον χειρισμό του ψηφιακού πίνακα 10,25″ που εμφανίζει όλες τις πληροφορίες ταξιδιού. Ο πληθωρικός λεβιές ταχυτήτων του αυτόματου κιβωτίου και το μηχανικό χειρόφρενο θυμίζουν παλιότερες εποχές.
Ελαφρώς στραμμένη προς τον οδηγό, είναι η οθόνη αφής 10,25″ για το σύστημα πολυμέσων με δυνατότητα ενσύρματης συνδεσιμότητας με τη συσκευή του κινητού μας (Apple CarPlay & Android Auto). Ξεχωριστή οθόνη και χειριστήρια για τον αυτόματο κλιματισμό, χώρος με δυνατότητα ασύρματης φόρτισης εμπρός του λεβιέ ταχυτήτων, θύρες USB-A, USB-C, 12V, υποβραχιόνιο ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα, εξυπηρετούν τις ανάγκες για τις καθημερινές μετακινήσεις, ενώ ο χώρος αποσκευών στα 411 lt χωράει τις βαλίτσες μιας οικογένειας για Σαββατοκύριακο. Χώρεσε άνετα τον εξοπλισμό του σκι και μας μετέφερε ως το χιονοδρομικό κέντρο του Μαινάλου.
Ένας 3κύλινδρος υπερτροφοδούμενος βενζινοκινητήρας 1.0 lt, σε συνδυασμό με το 48V ήπιο υβριδικό σύστημα αποδίδει 100 PS και 200 Nm μέγιστη ροπή, δίνοντας κίνηση στους εμπρός τροχούς. Σε συνδυασμό με το μικρό βάρος στα 1.145 kgκαι το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7-DCT διατηρεί έναν «σπιρτόζικο» χαρακτήρα δίνοντας την αίσθηση πως ο κινητήρας είναι γραμμικός και δεν υστερεί σε τράβηγμα σε όλο το φάσμα στροφών, κυρίως στις χαμηλές στροφές. Η αμεσότητα στο πεντάλ του γκαζιού ποικίλει ανάλογα τα προγράμματα οδήγησης (drive modes) Normal, Sport, καθώς στο Eco υπάρχει μια μικρή καθυστέρηση προφανώς για λόγους οικονομίας καυσίμου.
Οι αλλαγές των σχέσεων του αυτόματου κιβωτίου δεν γίνονται αισθητές. Η κλιμάκωση επιτρέπει στον κινητήρα να περιστρέφεται στο ωφέλιμο φάσμα στροφών περιορίζοντας την κατανάλωση και το θόρυβο. Παράλληλα το υβριδικό σύστημα συντελεί στην αποδοτικότητα, σβήνοντας πολλές φορές τον κινητήρα όταν αφήνουμε το πεντάλ του γκαζιού. Έτσι η μέση κατανάλωση καυσίμου στα 6,7 lt/100km ήταν φυσιολογική εξέλιξη κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, όπου κινηθήκαμε αρκετά εντός πόλης, σε αυτοκινητόδρομο αλλά και σε επαρχιακό δίκτυο.
Στις άνετες και ξεκούραστες μετακινήσεις μεγάλος σύμμαχος είναι η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης. Γόνατα MacPherson εμπρός και ημιάκαμπτος άξονας με ενσωματωμένη ράβδο στρέψης πίσω έχουν ως αποτέλεσμα ελαφρές κλίσεις, όχι όμως σε υπερβολικό βαθμό, το σετάρισμα είναι ταιριαστό στον χαρακτήρα του Bayon. Οι ανωμαλίες του οδοστρώματος αποσβένονται επαρκώς, μεταφέροντας ήπιους ήχους στην καμπίνα. Η αμεσότητα και η στιβαρή αίσθηση που μεταφέρει το σύστημα διεύθυνσης μέσω του τιμονιού στον οδηγό, του δίνει τη δυνατότητα να νιώθει ασφαλής και να έχει πλήρη έλεγχο ανά πάσα στιγμή.
Οι επιβάτες απολαμβάνουν μετακινήσεις με ποιότητα κύλισης υψηλού επιπέδου με πολύ μικρής κλίμακας αεροδυναμικούς θορύβους. Το έργο του οδηγού μειώνεται καθώς το Bayon διαθέτει πληθώρα συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης. Το Hyundai SmartSense ενδεικτικά προσφέρει μεταξύ άλλων:
- Σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα,
- Σύστημα περιοριστή ταχύτητας,
- Σύστημα αυτόματης αναγνώρισης οδικών σημάτων ταχύτητας,
- Σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας,
- Σύστημα αυτόματης έκτακτης πέδησης.
Η παρεμβατικότητα των συστημάτων ελαττώνει τους κινδύνους και ο οδηγός παραμένει πιο ξεκούραστος ως την άφιξη του στον προορισμό. Αρκετά επεμβατικό το σύστημα διατήρησης λωρίδας, το οποίο εύκολα απενεργοποιείται από το τιμόνι. Το σύστημα αυτόματης ανάγνωσης οδικών σημάτων ταχύτητας σε βοηθά να συνειδητοποιήσεις τα νόμιμα όρια και να προσαρμοστείς μ’ αυτά.
Με μήκος στα 4.180 mm, ελαφρώς μικρότερο από το Kona (4355 mm) που ανήκει στην ίδια κατηγορία, δίνει τη δυνατότητα στο αγοραστικό κοινό να επιλέξει ένα μικρότερο B-SUV χωρίς να γίνεται θυσία στους χώρους και στην άνεση των επιβατών. Είναι ευέλικτο εντός πόλης, προσφέρει ευκολία στο παρκάρισμα, είναι σταθερό στον αυτοκινητόδρομο και αποπνέει εμπιστοσύνη στον οδηγό. Επιπλέον η απόσταση από το έδαφος στα 165 mm δίνει πλεονέκτημα σε περίπτωση που χρειαστεί να διαβούμε έναν χωματόδρομο ή μία διαδρομή με αρκετές ανομοιομορφίες.
Το νέο Hyundai Bayon δεν είναι απλώς μια ανανεωμένη έκδοση του προηγούμενου μοντέλου, αλλά μια ολοκληρωμένη πρόταση που ανταποκρίνεται στις ανάγκες της σύγχρονης ζωής. Με φρέσκια εμφάνιση, προηγμένες τεχνολογίες και βελτιωμένη απόδοση, το Bayon είναι έτοιμο να πρωταγωνιστήσει στην πιο δημοφιλή κατηγορία για τα ελληνικά δεδομένα. Μάλιστα με τιμή από 18.790 € έως και 23.490 € (αυτοκίνητο δοκιμής) αποτελεί πρόταση έχοντας απέναντί του τα: Toyota Yaris Cross, Peugeot 2008, Suzuki Vitara, Ford Puma, Nissan Juke, MG ZS, Dacia Duster, Citroen C3, VW T-Rroc, Opel Crossland, Kia Stonic, Jeep Avenger, Honda HR-V, Fiat 600, Alfa Romeo Junior. Διατίθεται και με turbo βενζινοκινητήρα χωρίς υβριδικό σύστημα, 1.0Τ 100 PS ή ατμοσφαιρικό 1.2lt/79 PS με επιλογή μηχανικού ή αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων, σε δύο εκδόσεις εξοπλισμού Premium και Distinctive.
Τεχνικά χαρακτηριστικά Hyundai Bayon DISTINCTIVE 1.0T 100ps 7-DCT 48V Hybrid
Κυβισμός: 998 cc
Ισχύς: 100 PS
Ροπή: 200 Nm
Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων 7-DCT
Μήκος/Πλάτος/Ύψος: 4.180 / 1.775 / 1.500 mm
Μεταξόνιο: 2.580 mm
Χώρος αποσκευών: 411 lt – 1.205 lt (σε διθέσια διαμόρφωση)
Βάρος: 1.145 kg
Επιτάχυνση 0-100km/h: 11,7 sec
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Μέση κατανάλωση δοκιμής: 7,6 lt/100km
Εκπομπές CO2: 115 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής: 23.490 ευρώ
Διαβάστε επίσης:
Οδηγούμε τo ανανεωμένο Hyundai i30
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Saudi Aramco: Γιατί επενδύει στην τεχνητή νοημοσύνη;
- ΕΛΑΣ: Έφοδος στις φυλακές Κορυδαλλού – Βρέθηκαν αυτοσχέδια μαχαίρια και κινητά τηλέφωνα
- Φον ντερ Λάιεν: Υπογράμμισε την ανάγκη να πέσουν οι υψηλές τιμές της ενέργειας στην Ευρώπη
- Kοζάνη: Ερευνάται σεξουαλική κακοποίηση 7χρονου αγοριού από 14χρονο στην Φλώρινα