ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η κυβέρνηση του Βιετνάμ ενέκρινε οριστικά τον επενδυτικό σχεδιασμό για την κατασκευή του νέου λιμανιού στην περιοχή Can Gio στην πόλη Χο Τσι Μινχ.
Η υποδομή μεταφόρτωσης θεωρείται ακρογωνιαίος λίθος στη στρατηγική οικονομικής και θαλάσσιας ανάπτυξης του Βιετνάμ.
Το σχέδιο βασίζεται στην πρόταση που παρουσίασε η κοινοπραξία που αποτελείται από τη Saigon Port JSC (Vietnam National Shipping Lines) και την Terminal Investment Limited Holding SA, εταιρεία που ελέγχεται από την MSC , η οποία συνεχίζει έτσι τη διαδικασία επέκτασής της σε παγκόσμιο επίπεδο.
Με βάση την πρόταση που επισημοποιήθηκε το 2022, το Til και το λιμάνι της Σαϊγκόν προτείνουν τη δημιουργία ενός διεθνούς διαμετακομιστικού κόμβου, εξοπλισμένου με αποβάθρες που θα εκτείνονται συνολικά σε 6,8 χιλιόμετρα .
Το λιμάνι θα βρίσκεται στο νησί Gò Con Chó, θα καλύπτει έκταση 570 εκταρίων και θα απαιτήσει μια αρχική επένδυση 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων, η οποία θα φτάσει τα 4,5 δισεκατομμύρια το 2045, όταν το Υπουργείο Μεταφορών της Πόλης του Η Hcm σκοπεύει να φτάσει μετά την ολοκλήρωση των εργασιών σταδιακά.
Στόχος είναι η διακίνηση 4,8 εκατομμυρίων εμπορευματοκιβωτίων το 2030, που θα αυξηθεί σε 16,9 εκατομμύρια έως το 2047 . Οι άμεσες θέσεις εργασίας υπολογίζονται μεταξύ 6.000 και 8.000.
Η διαδικασία περιλαμβάνει πλέον μια φάση πολιτικών και διοικητικών βημάτων, μια δημόσια διαδικασία επιλογής ιδιωτικών φορέων, την αλλαγή χρήσης γης και περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις για έργα σκοπιμότητας. Η μετατροπή σχεδόν 83 εκταρίων δασικής γης έχει ήδη εγκριθεί από την κυβέρνηση .
Για την MSC, η επέκταση στους τερματικούς σταθμούς ενισχύει την ισχύ του πρώτου πλοιοκτήτη διακίνησης φορτίου στον κόσμο, με ετήσια χωρητικότητα 23 εκατομμυρίων TEU, γεγονός που επιτρέπει στην ελβετική εταιρεία να καλύπτει το 18% των μεταφερόμενων όγκων παγκοσμίως.
Οι προβλήτες και οι χερσαίοι τερματικοί σταθμοί είναι θεμελιώδεις για τον διαρκώς αυξανόμενο έλεγχο ολόκληρης της εφοδιαστικής αλυσίδας και η Til διαχειρίζεται σήμερα 70 τερματικούς σταθμούς στον κόσμο, συχνά σε λιμάνια με πολύ υψηλή ένταση κυκλοφορίας, όπως η Σιγκαπούρη, το Ningbo, το Busan, το Λος Άντζελες, το Long Beach, Ρότερνταμ, Αμβέρσα, Νέα Υόρκη και Βαλένθια.
Συνολικά, η θυγατρική MSC διαθέτει χωρητικότητα 65 εκατομμυρίων εμπορευματοκιβωτίων και απασχολεί 30.000 άτομα σε πέντε ηπείρους.
Μέσω της τερματικής εταιρείας Til , της οποίας το αμερικανικό fund Gip (BlackRock) ελέγχει επί του παρόντος περίπου το ένα τρίτο των μετοχών, η MSC θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στο Βιετνάμ, όπου η πλειονότητα των εισαγωγών-εξαγωγών μεταφέρεται δια θαλάσσης.
Το 2023 το λιμενικό σύστημα του Βιετνάμ έφτασε τους 756 εκατομμύρια τόνους εμπορευμάτων, επίσης χάρη στα 24,7 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια που διακινήθηκαν, με αύξηση +5% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Η ανάπτυξη του εμπορίου και των εξαγωγών της χώρας υπόσχεται σημαντικούς όγκους αγαθών για τα επόμενα χρόνια. Οι σχέσεις της MSC με το Βιετνάμ είναι σταθερές, που στηρίζονται στη συνεργασία της με τις Εθνικές Ναυτιλιακές Γραμμές του Βιετνάμ.
Ο όμιλος του Τζιανλουίτζι Απόντε, έχει ήδη υπογράψει συμφωνία κοινής επιχείρησης για τη διαχείριση δύο διεθνών τερματικών εμπορευματοκιβωτίων του έργου International Gateway Port Hai Phong στο Lach Huyen.
Επιπλέον, η συνάντηση στη Γενεύη μεταξύ της ανώτατης διοίκησης της εταιρείας και της βιετναμέζικης αντιπροσωπείας της State Enterprise Capital Management Committee (CMSC) χρονολογείται από τον περασμένο Οκτώβριο.
Ήταν μια συνάντηση αφιερωμένη στις ευκαιρίες συνεργασίας στα λιμάνια της χώρας και τα logistics στη Νοτιοανατολική Ασία.
Για τους εκπροσώπους της CMSC, «η μεγάλη παρουσία της MSC στο Βιετνάμ όχι μόνο φέρνει κεφάλαια, αλλά και ευκαιρίες πρόσβασης στην προηγμένη τεχνολογία και τη διεθνή εμπειρία διαχείρισης στους τομείς της ναυτιλίας και της εφοδιαστικής ».
Η πρόταση που έγινε από την αντιπροσωπεία του ιταλοελβετικού κολοσσού ήταν να επενδύσει όχι μόνο στο Can Gio, αλλά και στο λιμενικό έργο Lien Chieu στο Da Nang, σε μικρότερο σε μέγεθος αλλά να μπορεί να διαχειριστεί 5,8 εκατομμύρια TEU σε ένα χρόνο.
Ο Ντιέγκο Απόντε δήλωσε με την ευκαιρία ότι «ο όμιλος εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο να επεκτείνει τις επενδύσεις του στο Βιετνάμ. Μαζί με την πρόταση της CMSC για το λιμενικό έργο Lien Chieu, η MSC διερευνά επενδυτικές ευκαιρίες σε άλλα λιμάνια στη νότια περιοχή και αναπτύσσει σύγχρονα κέντρα logistics».
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- ΗΠΑ: Ορκίζεται ο 47ος Πρόεδρος, Ντόναλντ Τραμπ – Αυτή την ώρα η συνάντηση με Μπάιντεν (live)
- Εταιρεία Ελληνικών Ξενοδοχείων ΛΑΜΨΑ Α.Ε.»: Στην Emblems Collection του Ομίλου Accor το management του Elatos Resort
- Στουρνάρας: Ο πληθωρισμός αποκλιμακώνεται, οι δημοσιονομικές εξελίξεις είναι καλύτερες των προβλέψεων
- Στυλιανίδης από Σύρο: Ευρωπαϊκή χρηματοδότηση έως 400 εκατομμύρια και 12ετείς συμβάσεις για τις άγονες γραμμές