Εφοπλιστής
Ναυτιλιακή εταιρεία της χρονιάς στον τομέα του Ξηρού Φορτίου αναδείχθηκε για το 2024, από τα Lloyd’s List Greek Shipping Awards, η DryDel του εφοπλιστή Κώστα Δελαπόρτα.
Μια διάκριση που αποτελεί ορόσημο στην πορεία της οικογενειακής ναυτιλιακής, η οποία ιδρύθηκε το 1988, διαμοιράστηκε στη συνέχεια, μπήκε σε νέα φάση ανάπτυξης από το 2021, ενώ μετονομάστηκε πέρυσι.
Γενάρχης της εταιρείας, που αρχικά λεγόταν Meadway Shipping, ήταν ο Διονύσης Δελαπόρτας. Όταν εκείνος έφυγε από τη ζωή, οι δύο γιοι του, Κώστας και Γιώργος, αποφάσισαν να ακολουθήσουν ξεχωριστούς επαγγελματικούς δρόμους, προχωρώντας στον διαχωρισμό του στόλου της.
Τα ηνία της ναυτιλιακής πέρασαν προ τριετίας στα χέρια του πρωτότοκου Κώστα Δελαπόρτα, ο οποίος και την μετονόμασε πέρυσι σε DryDel Shipping.
Ο εφοπλιστής φρόντισε να δώσει ευθύς εξαρχής τα διαπιστευτήρια της στρατηγικής του. Με όραμα και στόχο να αναβαθμίσει την παρουσία της ναυτιλιακής στην αγορά του ξηρού χύδην φορτίου.
Υπό την ηγεσία του, η DryDel Shipping επενδύει συνεχώς στην ανανέωση και στην επέκταση του στόλου της, δίνοντας έμφαση στα νεότευκτα πλοία. Παράλληλα, πραγματοποιεί επιλεκτικές κινήσεις στην αγορά μεταχειρισμένων, ενώ το 2024 προχώρησε και σε πωλήσεις παλαιότερων πλοίων της, εκμεταλλευόμενη τις υψηλές τιμές στη second hand αγορά και εξασφαλίζοντας σημαντικά κέρδη.
Συνδυάζει την παράδοση με την καινοτομία, επιλέγοντας πλοία με συμβατικά καύσιμα, αλλά με τεχνολογίες αιχμής, που συμβάλλουν στη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης και τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος.
Η πολλά υποσχόμενη εταιρεία διαθέτει γραφεία στην Αθήνα, τη Σιγκαπούρη, το Ντουμπάι και τη Βραζιλία, παρέχοντας αξιόπιστες και εξειδικευμένες υπηρεσίες στους πελάτες της σε όλο τον κόσμο.
Τον Δεκέμβριο η DryDel ανακοίνωσε την είσοδό της στην αγορά των πολύ μεγάλων φορτηγών πλοίων, με την παραγγελία δύο capesizes στο ιαπωνικό ναυπηγείο Namura Shipbuilding. Τα οποία θα παραλάβει το 2028 και θα διαχειρίζεται η ίδια τόσο εμπορικά όσο και τεχνικά.
Παράλληλα, πέρυσι παρέλαβε, από το ίδιο ναυπηγείο, τέσσερα νεότευκτα bulkers. Αυξάνοντας τον αριθμό των πλοίων του στόλου στα 13, με μέσο όρο ηλικίας τα 4 έτη.
Την ίδια στιγμή, σε εξέλιξη βρίσκεται το φιλόδοξο ναυπηγικό πρόγραμμα. Έχοντας υπό κατασκευή 10 ακόμη bulkers, η παράδοση των οποίων θα ξεκινήσει εντός του νέου έτους και θα ολοκληρωθεί το 2028.
Αν μη τι άλλο, ο Κώστας Δελαπόρτας έχει τα φόντα να κινηθεί ακόμη ψηλότερα στη διάρκεια της νέας χρονιάς.