array(0) {
}
        
    
Menu
0.93%
Τζίρος: 103.75 εκατ.

Υπόθεση αστυνομικού της Βουλής: Ασκήθηκε ποινική δίωξη και στην μητέρα για βιασμό ανηλίκου

Media

Γιατί ο Ιβάν Σαββίδης δεν πουλάει το Open: Tο power game του επιχειρηματία, ο ΟΛΘ και το μήνυμα που έστειλε – Όλο το παρασκήνιο

Ιβάν Σαββίδης
Comments

Με μια λακωνική και αναπάντεχη μεταμεσονύχτια δήλωση-βόμβα, ο Ιβάν Σαββίδης αποφάσισε την περασμένη Τετάρτη να βάλει (οριστικό;) τέλος στα πολυσυζητημένα σενάρια πώλησης του Open, ξεκαθαρίζοντας κατηγορηματικά ότι το κανάλι παραμένει ακλόνητα στα χέρια του.

Αφού άφησε αναπάντητες επί δύο ολόκληρα χρόνια φήμες και πληροφορίες περί πώλησης του καναλιού σε εγχώριους μνηστήρες που δραστηριοποιούνται ήδη στα media (ή και όχι), ο Ρωσοπόντιος επιχειρηματίας διάλεξε να απαντήσει με αιχμηρό τρόπο που δεν αφήνει περιθώρια αμφιβολιών.

1

Message Received;

Η ανακοίνωση καίτοι ολιγόλογη, είναι εμποτισμένη στο πνεύμα ενός επιχειρηματία που πρωταγωνιστεί και παίζει στα δάχτυλα το power game που ξεπερνά το στενό όριο της μηντιακής αγοράς και σίγουρα κάνει delivery ενός ηχηρού μηνύματος προς κάθε κατεύθυνση, κυβέρνηση, αγορά, επιχειρηματίες, διαφημιστές και ανταγωνιστές, καθιστώντας σαφές ότι ο Σαββίδης παραμένει ακλόνητος, παρά τις οικονομικές θύελλες που μαστίζουν τη Ραδιοτηλεοπτική Α.Ε. Η φράση «το κανάλι δεν πωλείται» γίνεται πια σύνθημα αντίστασης απέναντι στις πιέσεις και τις φήμες που τον ήθελαν να συνομιλεί με τον Δημήτρη Μάρη ή να διαπραγματεύεται με γνωστά ονόματα όπως ο Μάριος Ηλιόπουλος και ο Βίκτωρ Ρέστης.

Το μήνυμα ήταν πράγματι ηχηρό. Το ερώτημα είναι: ακούστηκε;

Σε επίσημη ανακοίνωση τονίζεται:

Επειδή πολλά ευφάνταστα σενάρια διακινούνται και αναπαράγονται στην αγορά, παρά τις διαψεύσεις που δίνει η ίδια η ζωή, κρίνουμε αναγκαίο να διευκρινίσουμε ότι το Open ΔΕΝ πωλείται. Θα συνεχίσει να αφήνει καθημερινά το ανεξάρτητο και έγκυρο αποτύπωμά του στην κοινωνία, διευρύνοντας τη σχέση εμπιστοσύνης που έχει χτίσει με εκατοντάδες χιλιάδες τηλεθεατές.

Τι προηγήθηκε;

Νωρίτερα ο Ιβάν Σαββίδης «έδειξε» στους Ελβετούς billionaires (LeonidsPort) ότι η τιμή των 27 ευρώ με την οποία θέλουν να αποκτήσουν το 21% του ΟΛΘ από τη διασπορά των μετοχών, είναι χαμηλή και πρέπει να ανέβει. Δύο ημέρες πριν (13-14/1) η Balterra, συμφερόντων του Ιβάν Σαββίδη είχε αποκτήσει 8.700 μετοχές του ΟΛΘ σε τιμή άνω των 27 ευρώ, που αποτελεί την προτεινόμενη από αυτή της προαιρετικής δημόσιας πρότασης της LeonidsPort.
Ωστόσο, η σύνδεση της ανακοίνωσης για το Open με την υπόθεση του ΟΛΘ δεν είναι τόσο άμεση. Το παρασκήνιο είναι πολύπλοκο, με γεωπολιτικούς, οικονομικούς, και πολιτικούς παράγοντες να εμπλέκονται.

Σχετίζεται με τον πόλεμο στην Ουκρανία, το τέλος του οποίου θα σηματοδοτούσε το ξεμπλοκάρισμα των τραπεζικών λογαριασμών του Ιβάν Σαββίδη και την επανακατεύθυνση του «καναλιού» ρευστότητας του καναλάρχη.

Επηρεάζεται προφανώς και από την ανάληψη της εξουσίας από τον Ντ. Τραμπ στις ΗΠΑ και τη συμφωνία για τη Γάζα και φυσικά την υπόθεση περιπλέκει η πίεση την οποία υφίσταται ο Ιβάν Σαββίδης να πουλήσει «χθες» το κανάλι, και συγκεκριμένα πριν την εκπνοή του προηγούμενου έτους. Πράγμα που δεν έγινε καθώς ο τελευταίος ενδιαφερόμενος ο Δημήτρης Μάρης – μόνιμος κάτοικος ΗΠΑ – δεν φαίνεται να ήταν διατεθειμένος να δώσει 37 εκατ. ευρώ για να αποκτήσει ένα κανάλι με μαύρες τρύπες και ζημίες το 2023 μετά φόρων ύψους 26.830.000 ευρώ περίπου, έναντι ζημιών αξίας 21.655.000 ευρώ περίπου τη χρήση 2022.

Δηλαδή περισσότερες ζημίες κατά 5 εκατ. ευρώ από χρόνο σε χρόνο! Ο κύκλος εργασιών της εταιρείας αυξήθηκε κατά 1.283.000 ευρώ περίπου. Συγκεκριμένα, ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 22.248.000 ευρώ έναντι 20.965.000 ευρώ την προηγούμενη χρήση, παρουσιάζοντας αύξηση 6,12%. Το τελευταίο διάστημα (από τις 24 Ιουλίου έως τις 30 Οκτωβρίου 2024), η Dimera Media Investments LTD, κάτοχος του 99,01% της εταιρείας Ραδιοτηλεοπτική, έχει χορηγήσει μέσω έκδοσης τεσσάρων συνολικά ομολογιακών δανείων ποσά ύψους 4.350.000 ευρώ.

Τελικά, η ανακοίνωση Σαββίδη δεν είναι απλώς δήλωση ιδιοκτησίας. Είναι μία στρατηγική υπενθύμιση ότι, στον κόσμο των μεγάλων παιχνιδιών, το Open παραμένει κομμάτι της μεγάλης εικόνας που εκείνος σχεδιάζει. Η φημολογία περί πώλησης ενδεχομένως να μην τον ευνόησε ωστόσο η ονοματολογία κατέδειξε ότι το κανάλι μπορεί να ανήκει σε ισχυρούς επιχειρηματίες.

Παρέλαση ονομάτων

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΕΛΙΣΣΑΝΙΔΗΣ

Ο πρώην ιδιοκτήτης της ΠΑΕ ΑΕΚ είχε διερευνήσει την απόκτηση τηλεοπτικών σταθμών, εστιάζοντας στο Epsilon του Φίλιππου Βρυώνη. Η προσπάθεια εντάχθηκε στη στρατηγική του για ενίσχυση της παρουσίας του στα media, αλλά τελικά δεν ολοκληρώθηκε.

UNITED GROUP

Ο όμιλος BC Partners/United Group είχε εκφράσει ενδιαφέρον για ελεύθερη τηλεοπτική συχνότητα και κατέληξε σε συνεργασία με τον όμιλο Βαρδινογιάννη. Με αυτή τη συνεργασία, ενίσχυσε τη θέση του στην ελληνική τηλεοπτική αγορά, χωρίς να αποκτήσει το Open.

ΜΠΑΚΟΣ-ΚΑΫΜΕΝΑΚΗΣ-ΕΞΑΡΧΟΥ

Οι επιχειρηματίες Μπάκος, Καϋμενάκης και Εξάρχου είχαν συζητήσει την απόκτηση του Open και των ιστοσελίδων Έθνος και Ημερησία. Οι διαπραγματεύσεις προχώρησαν, αλλά δεν κατέληξαν σε συμφωνία.

ΝΙΚΟΣ ΚΟΚΛΩΝΗΣ

Ο γνωστός παραγωγός και παρουσιαστής Νίκος Κοκλώνης είχε καταθέσει προτάσεις για την απόκτηση του Open. Παρότι απέκτησε ένα μικρό μερίδιο 0,99% μέσω της εταιρείας του, Barking Well, δεν προχώρησε σε μεγαλύτερη εξαγορά.

«ΣΥΜΜΑΧΙΑ» ΚΑΝΑΛΑΡΧΩΝ

Ονόματα όπως οι Βαγγέλης Μαρινάκης, Θοδωρής Κυριακού, Γιάννης Βαρδινογιάννης και Διονύσης Παναγιωτάκης είχαν συμμετάσχει σε συζητήσεις για την εξαγορά του Open. Παρά τις αρχικές διαπραγματεύσεις, καμία συμφωνία δεν επιτεύχθηκε.

ΒΙΚΤΩΡΑΣ ΡΕΣΤΗΣ

Ο Βίκτωρας Ρέστης είχε προχωρήσει σε διαπραγματεύσεις για την εξαγορά του Open. Παρότι είχε συνταχθεί προσύμφωνο, οι συζητήσεις δεν ολοκληρώθηκαν λόγω οικονομικών διαφορών.

ΜΑΡΙΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ

Μάριος Ηλιόπουλος, εφοπλιστής, ιδιοκτήτης της SeaJets και της ΠΑΕ ΑΕΚ

Ο Μάριος Ηλιόπουλος, νέος ιδιοκτήτης της ΠΑΕ ΑΕΚ, είχε εμπλακεί σε συζητήσεις για την απόκτηση του Open. Παρά το καλό κλίμα, οι οικονομικές διαφορές εμπόδισαν την ολοκλήρωση της συμφωνίας.

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΑΡΗΣ

Ο Δημήτρης Μάρης, ιδρυτής της 24Media, είχε συζητήσει την εξαγορά του Open από τον Ιβάν Σαββίδη. Το τίμημα των 37,5 εκατ. ευρώ δεν οδήγησε τελικά σε συμφωνία, καθώς υπήρχαν διαφορές στους όρους της μεταβίβασης.

Παρά τις ατελείωτες συζητήσεις, το Open παραμένει καθηλωμένο σε χαμηλή τηλεθέαση, με σφιχτό προϋπολογισμό και ελάχιστες δημιουργικές ανατροπές. Ο ενημερωτικός τομέας κρατά τον σταθμό «ζωντανό», όμως είναι ξεκάθαρο πως το κανάλι χρειάζεται είτε μια ριζοσπαστική στρατηγική είτε έναν δυναμικό νέο ιδιοκτήτη. Το τελευταίο σενάριο φαίνεται ότι απομακρύνεται καθώς o Ιβάν δηλώνει ως μηντιάρχης προς κάθε κατεύθυνση ότι είναι ακόμη ζωντανός… στη μηντιακή σκηνή….

Διαβάστε επίσης:

Αποκλειστικό: Έρχεται ο Κώστας Παπαβασιλείου στην κορυφή της ΕΡΤ;

Ιβάν Σαββίδης: Δεν πωλείται το Open

Μεγάλη συμμαχία στα Media: Στρατηγική συνεργασία Αλεξάνδρας Δασκαλοπούλου, Γιάννη Βαρδινογιάννη και Θεοχάρη Φιλιππόπουλου

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Υπόθεση αστυνομικού της Βουλής: Ασκήθηκε ποινική δίωξη και στην μητέρα για βιασμό ανηλίκου
ΠΑΣΟΚ: Η ΝΔ όχι μόνο οδήγησε τη χώρα στα πρόθυρα της χρεοκοπίας, αλλά ενέπαιζε τον ελληνικό λαό
Συμφωνία Ισραήλ – Χαμάς: Εγκρίθηκε η συμφωνία από το συμβούλιο ασφαλείας – Συνεδριάζει η κυβέρνηση
Lamda Development: Στο Ελληνικό ο Κώστας Καραγκούνης – «Είδα από κοντά τις εργασίες στο μεγαλύτερο εργοτάξιο της ΝΑ Ευρώπης»
Σολτς: Ο Έλον Μασκ αποτελεί κίνδυνο για την ευρωπαϊκή δημοκρατία
Αττική Οδός: Χώματα στο ύψος της Μεταμόρφωσης – Μεγάλες καθυστερήσεις στο ρεύμα προς Ελευσίνα
Μητσοτάκης – Στυλιανίδης για ακτοπλοϊκά: Θα καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια για να μην αυξηθούν οι τιμές από 1η Μαΐου
Γιάννης Κάρτσωνας (Breakwave Advisors): Τα futures στα ναύλα των VLCCs εκτοξεύονται
Πιο ακριβό το εορταστικό τραπέζι των Ελλήνων σε σχέση με πέρσι – Έρευνα ΚΕΕΕ
Ευρωκοινοβούλιο: Η Μέτσολα ενέκρινε σχέδιο για τα «άδεια» έδρανα – Πώς θα γίνονται οι συνεδριάσεις