ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η βρετανική τράπεζα Barclays και ο αναλυτής Andrew Lobbenberg επισημαίνουν για την Aegean Airlines τη σταθερή κερδοφορία της και την πλήρη εξυπηρέτηση που προσφέρει ως ευρωπαϊκή αεροπορική εταιρεία μικρών αποστάσεων. Συστήνουν υπεραπόδοση έναντι της αγοράς με τιμή στόχο τα 12,50 ευρώ.
«Η Aegean Airlines είναι η κορυφαία αεροπορική εταιρεία που εξυπηρετεί την Ελλάδα. Ο εισερχόμενος τουρισμός είναι δυναμικός και η εγχώρια οικονομία ισχυρή. Χαρακτηρίζουμε την εταιρεία ως λογικά διοικούμενη επιχείρηση, με μετριοπαθή, αλλά συνεπή ανάπτυξη. Διαχειρίζεται καλά τα θέματα του κινητήρα GTF και ξεκινάμε την κάλυψη της με σύσταση overweight και τιμή στόχο τα €12,50», επισημαίνει ο Lobbenberg.
«Η Aegean Airlines είναι μια εξαιρετικά ασυνήθιστη εταιρεία. Οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες πλήρους εξυπηρέτησης συνήθως βγάζουν τα κέρδη τους στις μεγάλες αποστάσεις, ενώ στις κοντινές αποστάσεις είναι ισοσκελισμένες ή χάνουν χρήματα. Ωστόσο, η Aegean κερδίζει περιθώρια EBIT που είναι τα δεύτερα σε Ευρώπη πίσω μόνο από τη Ryanair, παρά το γεγονός ότι εκτελεί παραδοσιακές πτήσεις μικρών αποστάσεων δύο κατηγοριών σε ανταγωνισμό με σημαντική χωρητικότητα LCC από, προς και εντός της Ελλάδας. Διαθέτει στόλο 65 Airbus narrowbodies και 17 αεροσκάφη περιφερειακής χρήσης με έλικα, μεταφέροντας περίπου 16 εκατ. επιβάτες στο δίκτυό της. Με επίκεντρο την Αθήνα, αλλά περιλαμβάνει επίσης δρομολόγια από σημείο σε σημείο προς τη Θεσσαλονίκη και τα ελληνικά νησιά. Κατά τα πέντε έτη πριν από την πανδημία κέρδισε κατά μέσο όρο 8,4% περιθώριο EBIT. Αναδυόμενη από την πανδημία, επωφελήθηκε από την ισχυρή ελληνική ταξιδιωτική ζήτηση και το 2022 και το 2023 και κέρδισε κατά μέσο όρο 12,8% έναντι 6,6% του μέσου όρου των ομότιμων δικτύων και 4,8% του μέσου όρου των LCC», εξηγεί ο αναλυτής της Barclays.
«Ξεκινάμε με αξιολόγηση overweight και τιμή στόχο τα 12,50 ευρώ, καθώς η Aegean είναι μια εξαιρετική επιχείρηση, κατά την άποψή μας, η οποία διαχειρίζεται τις προκλήσεις των κινητήρων GTF καλύτερα από τις περισσότερες αεροπορικές εταιρείες παγκοσμίως. Το ισχυρό ιστορικό κερδοφορίας της αποδεικνύει συνεπή εκτέλεση, αξιοποιώντας την ευκαιρία εσόδων από το κόστος που προσφέρει η χώρα προορισμού. Επί του παρόντος, επωφελείται από μια ζωντανή αγορά εισερχομένων στην Ελλάδα και μια υγιή τοπική οικονομία. Τα βασικά σχέδια ανάπτυξής της παραμένουν προσεκτικά. Ωστόσο, έχει δημιουργήσει τη δική της πτητική εκπαίδευση και υπηρεσίες MRO, οι οποίες εξυπηρετούν και τρίτους. Τα σχέδια επέκτασής της για αεροσκάφη A321LR που θα εξυπηρετούν τη Νότια Ασία, τη Μέση Ανατολή και την Ανατολική Αφρική από το 2026 θα φέρουν νέες ευκαιρίες ανάπτυξης, αλλά και λειτουργικούς κινδύνους. Βλέπουμε τη μετοχή της να διαπραγματεύεται με παρόμοιο δείκτη P/E και EV/EBITDA με τους μέσους ευρωπαϊκούς ομολόγους της, παρά το ιστορικό της με σταθερά υψηλά περιθώρια κέρδους», καταλήγει ο Andrew Lobbenberg.
Διαβάστε επίσης
Morgan Stanley: Τι επιλέγει από τις ελληνικές τράπεζες το 2025
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Σίδερο, πέτρα, φωτιά – Αναδρομική έκθεση του σπουδαίου γλύπτη Θόδωρου
- Οι νέες business του Μυτιληναίου, ο Ιβάν, ο Μάρης και ο Γουόρχολ, το σκάνδαλο με τον δημοσιογράφο, ο μυστικός επισκέπτης του ΜΜ, τα 2 ρολόγια του Άδωνι, ο έρωτας της Ζαχαράκη και το κάλεσμα του εφοπλιστή στην Βίσση
- Τράπεζες Προσοχή: Δεν θα αντέξετε με αυτά που διαβάζετε
- Η επιλογή Τασούλα ως κίνηση ματ και η αντιπολίτευση στο χώμα