Εφοπλιστής

Γόνος μιας ιστορικής ναυτιλιακής οικογένειας από τις Οινούσσες, ο Νικόλας Πατέρας αποτελεί ένα λαμπρό παράδειγμα εφοπλιστή, που συνδυάζει την επιτυχημένη επιχειρηματική του πορεία με μία βαθιά αίσθηση κοινωνικής ευθύνης.

Είναι γνωστός για το πλούσιο φιλανθρωπικό του έργο, μέσω του οποίου υποστηρίζει μια πληθώρα δράσεων σε τομείς όπως η παιδεία, ο πολιτισμός, ο αθλητισμός και η υγεία. Η προσφορά του στην κοινωνία είναι αναγνωρισμένη, καθώς έχει λάβει πολλές διακρίσεις.

Πέρυσι το καλοκαίρι, ο έβδομης γενιάς πλοιοκτήτης Νικόλας Πατέρας τιμήθηκε με το βραβείο Ευκράντη ως αναγνώριση του πολυεπίπεδου έργου του και της αμέριστης αφοσίωσής του στην κοινωνία. Τόσο σε προσωπικό επίπεδο όσο και μέσω του Κοινωφελούς Ιδρύματος «Νικόλας Δ. Πατέρας».

Συνεχίζοντας την πλούσια πνευματική παράδοση της οικογένειάς του, ο Νικόλας Πατέρας διατηρεί στενούς δεσμούς με την Εκκλησία, στηρίζοντας πρωτοβουλίες που έχουν στόχο τη διαφύλαξη, προστασία και συντήρηση χριστιανικών μνημείων και ιερών ναών.

Σε μία αναγνώριση της προσφοράς του, ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος τον χειροθέτησε πέρυσι σε Άρχοντα Οφφικιάλιο «Ευταξία» της Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας.

Στο πλαίσιο της σταθερής στήριξής του στα Σώματα Ασφαλείας της χώρας, τα τελευταία 25 χρόνια, ο εφοπλιστής προχώρησε το 2024 στη δωρεά 10 νέων περιπολικών στην ΕΛ.ΑΣ.

Άνθρωπος που μετατρέπει τις πεποιθήσεις του σε πράξεις, ο Νικόλας Πατέρας ήταν ο πρώτος που ανέλαβε πρωτοβουλία για τη διαφύλαξη του «πράσινου πνεύμονα» της Αθήνας κατά την κατασκευή του μετρό στη Ρηγίλλης. Προσφεύγοντας στο ΣτΕ πριν από περίπου 2,5 χρόνια προκειμένου να σωθούν τα 230 δέντρα του Πάρκου Ριζάρη. Θέμα που ακόμη εκκρεμεί, αλλά ο ίδιος συνεχίζει να μάχεται με σθένος.

Σημαντική όμως είναι και η πορεία του Νικόλα Πατέρα στη ναυτιλία, τα μυστικά της οποίας έμαθε από νεαρή ηλικία, δίπλα στον πατέρα του Διαμαντή.

Με σπουδές στο London School of Foreign Trade και το City of London Polytechnic, ο Νικόλας Πατέρας εργάστηκε επί σειρά ετών στις οικογενειακές επιχειρήσεις.

Την τελευταία δεκαετία είναι επικεφαλής της ναυτιλιακής Contships, την οποία ίδρυσε το 2015 και ανέπτυξε ραγδαία. Σήμερα έχει στόλο με 46 πλοία container feeder, αποτελώντας τη μεγαλύτερη ανεξάρτητη εταιρεία διαχείρισης containerships της συγκεκριμένης κατηγορίας, παγκοσμίως.

Το 2024 ο 61 ετών εφοπλιστής, που είναι ιδιαίτερα δραστήριος στις αγοραπωλησίες πλοίων, πραγματοποίησε αρκετές κινήσεις στο πλαίσιο της ανανέωσης του στόλου του. Πουλώντας παλαιότερης κατασκευής containerships και αγοράζοντας νεότερης ηλικίας.

«Η εταιρεία μας δεσμεύεται σε υψηλά πρότυπα ESG. Επενδύουμε σε πλοία με χαμηλότερες εκπομπές, διασφαλίζουμε την καλή διαχείριση και τις ηθικές πρακτικές», τονίζει ο ίδιος.