ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Στην έγκριση του προϋπολογισμού του ΟΑΣΑ για το 2025 προχώρησε νωρίτερα την Πέμπτη 16 Ιανουαρίου, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που ήρθαν στο φως της δημοσιότητας, τα προβλεπόμενα έσοδα του εποπτευόμενους από το υπουργείο, για το 2025 θα ανέλθουν στα 364.321.479,00 €, ενώ οι δαπάνες θα αγγίξουν τα 364.162.686,00 €, με θετικό ισοζύγιο που θα αγγίξει τις 158.794€.
Ακολουθούν οι πίνακες με τον αναλυτικό προϋπολογισμό.
tap2ride: Η νέα υπηρεσία που φέρνει την τεχνολογική επανάσταση στον τρόπο αγοράς εισιτηρίων
Στον ψηφιακό του εκσυγχρονισμό προχώρησε από τις 15 Ιανουαρίου ο ΟΑΣΑ, με την υπηρεσία tap2ride.
Η νέα υπηρεσία tap2ride, που από τον περασμένο Απρίλιο λειτουργούσε πιλοτικά στις λεωφορειακές γραμμές με κατεύθυνση το αεροδρόμιο, τώρα επεκτείνεται σε όλα τα μέσα και για την ακρίβεια σε περισσότερα από 6.000 σημεία.
Πιο συγκεκριμένα, το επιβατικό κοινό -με εξαίρεση τις ειδικές κατηγορίες μειωμένου κομίστρου- πλέον θα μπορεί να χρησιμοποιεί τα ΜΜΜ και αντί για εισιτήριο σε φυσική μορφή ή προσωποποιημένη κάρτα, έχει τη δυνατότητα να πληρώνει τη διαδρομή ανέπαφα μέσω τραπεζικής κάρτας σε φυσική ή άυλη μορφή, περνώντας τη από τα ακυρωτικά μηχανήματα όπως θα περνούσε κάποιο εισιτήριο. Αυτό πρακτικά σημαίνει, ότι η ίδια η τραπεζική κάρτα γίνεται το μοναδικό εισιτήριο του επιβάτη. Σε αυτό το σημείο βεβαίως, επισημάνθηκε ότι ο κάθε επιβάτης πρέπει να έχει τη δική του κάρτα για να κάνει χρήση της υπηρεσίας.
Η νέα αυτή υπηρεσία ίσως να είναι η απάντηση στο επιβατικό κοινό που είτε δε βρίσκει σημεία πώλησης εισιτηρίων, είτε δεν αγοράζει εισιτήρια, με αποτέλεσμα να χρησιμοποιεί τα μέσα μαζικής μεταφοράς χωρίς την καταβολή του αντίστοιχου κομίστρου. Οπότε, ο ΟΑΣΑ ενδεχομένως να περιμένει μία αύξηση των εσόδων του με την επέκταση αυτή της υπηρεσίας.
Όπως εξήγησε ο κ. Σπηλιόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΑΣΑ, κατά τη διάρκεια της παρουσίασης της υπηρεσίας «Στην Αθήνα, στην Αττική, έχουμε ένα σύστημα πληρωμών και εισιτηρίων, το οποίο είναι πάρα πολύ καλό. Είναι ενιαίο και καλύπτει μία πληθώρα εισιτηρίων. Ξεκινήσαμε τον Απρίλιο σε αυτό το σύστημα, να εισάγουμε τη δυνατότητα των πληρωμών με πιστωτική και χρεωστική κάρτα. Σήμερα, μετά από οκτώ μήνες, έχουμε τη δυνατότητα να παραδώσουμε στον επιβάτη της Αθήνας, της Αττικής, ένα δίκτυο στο οποίο μπορεί να πληρώσει παντού με την πιστωτική και την χρεωστική του κάρτα, την τραπεζική του κάρτα, όπως λέει η ανακοίνωσή μας, είτε την έχει σε φυσική μορφή είτε σε ένα μικρό ψηφιακό πορτοφόλι είτε στο τηλέφωνό του είτε στο πορτοφόλι του είτε στο ρολόι του είτε σε οποιοδήποτε άλλο μέσο προβλεφθεί στη συνέχεια…»
Ακολούθως ο κ. Σπηλιόπουλος μίλησε και για τα επιπλέον οφέλη της υπηρεσίας «Το έργο αυτό καλύπτει 6.500 σημεία, με τα ακυρωτικά να έχουν μετατραπεί σε smart pos, όπου ο εισερχόμενος επιβάτης θα ακουμπήσει την κάρτα του και η κάρτα του θα μετατρέπεται για 90 λεπτά σε εισιτήριο. Αυτή η προσπάθεια δεν είναι απλώς μία διευκόλυνση που δίνεται στον επιβάτη ο οποίος δεν ξέρει ή δεν βρίσκει εισιτήριο και δε χρειάζεται να προβληματιστεί για να βρει εισιτήριο. Είναι και μία δυνατότητα να μειώσουμε το περιβαλλοντικό μας αποτύπωμα. Καθημερινά εκδίδονται 150 χιλιάδες χαρτάκια. Αυτά δεν είναι ένα απλό χαρτί, είναι πλαστικοποιημένα εισιτήρια και έχουν μέσα τους κι ένα τσιπάκι. Όπως καταλαβαίνετε δημιουργούν μία ρύπανση της τάξεως των 50 εκατομμυρίων τεμαχίων τον χρόνο. Δημιουργούν ένα κόστος των 5 εκατομμυρίων τον χρόνο.
Επίσης, να μην υποβαθμίσουμε το γεγονός, πόσες ώρες χρειάζεται για να το εκδώσει ο επιβάτης. Ο επιβάτης χρειάζεται να αφιερώσει περίπου μισή ημέρα τον χρόνο, για να εκδώσει αυτό το εισιτήριο. Είναι 120 χιλιάδες ανθρωποημέρες εργασίας από τους επιβάτες που περνούν την ώρα τους εκεί. Αντιλαμβάνεστε λοιπόν, ότι το όφελος εκτός από περιβαλλοντικό είναι άμεσα χειροπιαστά και οικονομικό, όσο και ευρύτερα οικονομικό για τον χρόνο τον οποίο καταναλώνει ο επιβάτης μπροστά στο μηχάνημα έκδοσης εισιτηρίων. Αυτό το σύστημα είναι η αρχή, διότι είναι ένα ‘’έξυπνο’’ σύστημα, στο οποίο θα δοθούν επιπλέον δυνατότητες, να μετατραπεί η ATH-ENA Card, η πλαστική κάρτα που έχουμε σήμερα σε άυλη μορφή».
Τέλος, μεταξύ άλλων ο κ. Σπηλιόπουλος ανακοίνωσε ότι μέχρι τα τέλη Απριλίου, οι κάτοχοι προσωποποιημένων καρτών θα μπορέσουν να τις ψηφιοποιήσουν. «Σήμερα υπάρχουν περίπου 2 εκατομμύρια πλαστικές κάρτες. Μέχρι το τέλος Απριλίου θα έχουν τη δυνατότητα οι επιβάτες που έχουν αυτές τις κάρτες να τις μετατρέψουν σε άυλη μορφή…».
Υπενθυμίζεται ότι τα έσοδα του ΟΑΣΑ για το 2024 παρουσίασαν αύξηση εισπράξεων 13,5% σε σχέση με το 2023, ενώ οι επικυρώσεις εισιτηρίων το 2024 αυξήθηκαν κατά 9%, σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Διαβάστε επίσης:
Νέος ΚΟΚ: Ζητήματα οδικής κουλτούρας και ασφάλειας στο νέο σχέδιο νόμου – Πώς αντιδρούν οι πολίτες
Πράσινα ταξί: Τα «αγκάθια» της δράσης και το «όχι» των οδηγών
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- ΗΠΑ: Με σηκωμένο φρύδι και αυστηρό ύφος, ο Ντόναλντ Τραμπ στο επίσημο πορτρέτο του ως 47ος Πρόεδρος των ΗΠΑ
- Ευρωαγορές: H Richemont απογείωσε τις μετοχές ειδών πολυτελείας και έστειλε στο +2% τον CAC 40
- Βρετανία: Ο Στάρμερ ξεκινά έρευνες για παλιές υποθέσεις βιασμών μετά τις επικρίσεις του Μασκ
- ΕΕ: Συνεχίζεται η έρευνα κατά των Apple, Google και Meta για την τήρηση του DMA