Μίνι μάρκετ, παντοπωλεία, καταστήματα ψιλικών, περίπτερα, η αγορά της μικρής λιανικής είναι δύσκολο να μετρηθεί. Μια αγορά κατακερματισμένη με τον ετήσιο τζίρο να υπολογίζεται κοντά στα 3 δις ευρώ και με τα μικρά σημεία πώλησης, τα λεγόμενα convenience stores, να έχουν αποκτήσει τη δική τους δυναμική με πλεονέκτημα το διευρυμένο ωράριο λειτουργίας και τη χωροθέτησή τους σε πυκνοκατοικημένες περιοχές.
Σε αυτήν την αγορά, που «διαγκωνίζονται» οι μεγάλοι παίκτες του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων μπαίνει η Motor Oil μέσω της Twenty 4 Shopen μετά την εξαγορά την οποία ανακοίνωσε χθες.
Η εξαγορά, που έγινε από τη θυγατρική της Core Innovations, αποτελεί βασικό βήμα στη στρατηγική της Motor Oil για τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου οικοσυστήματος καταστημάτων ευκολίας (convenience retail ecosystem), σε ένα ιδιαίτερα απαιτητικό και εξελισσόμενο περιβάλλον – κάτω από την ομπρέλα του Brand Smartshop.
Ήδη, περισσότερα από 80 σημεία φέρουν το σήμα του Smartshop με την πλειοψηφία να φιλοξενούνται στα πρατήρια με το σήμα Shell που ανήκουν επίσης στον Όμιλο Motor Oil.
Ποια είναι η Twenty 4 Shopen
Η Twenty 4 Shopen, συμφερόντων του επιχειρηματία Γιώργου Ισηγόνη, ιδρύθηκε το 2010 και πλέον λειτουργεί περισσότερα από 25 καταστήματα, προσφέροντας προϊόντα παντοπωλείου, καφέ, αρτοσκευάσματα και είδη περιπτέρου. Λειτουργεί με ένα διαφορετικό επιχειρηματικό μοντέλο με τα καταστήματά της να είναι ανοιχτά όλο το 24ωρο. Ο τζίρος της το 2023 ξεπέρασε τα 23,8 εκατ. ευρώ.
Ενδεικτικό πάντως της δυναμικής που έχουν τα μικρά καταστήματα ευκολίας είναι ο ρυθμός ανάπτυξής τους, όπως προκύπτει από τις εταιρείες μετρήσεων της αγοράς. Είναι χαρακτηριστικό ότι με βάση τα τελευταία στοιχεία της Circana που αφορούν στο 10μηνο του έτους, τα καταστήματα έως 400 τ.μ. εμφανίζουν ανάπτυξη κατά 6,2%. Όταν οι πωλήσεις στα υπερμάρκετ είναι στο +4,4%, στο 3,5% η ανάπτυξη των πωλήσεων στις σάλες από 1.000 τ.μ. έως 2.500 τ.μ. όπου σε αυτές γίνεται το 43,5% του συνολικού τζίρου των σούπερ μάρκετ, και στο 2,3% η ανάπτυξη στα σούπερ μάρκετ από 400 τ.μ. έως 1.000 τ.μ.
«Η στρατηγική ανάπτυξης και διαφοροποίησης του Ομίλου Motor Oil αντανακλά την παγκόσμια τάση των ενεργειακών ομίλων προς νέους κλάδους, με επίκεντρο τον τομέα της λιανικής και την πιο ολοκληρωμένη εξυπηρέτηση των καταναλωτών. Με αυτό τον τρόπο, παραμένει προσηλωμένος σε καινοτόμες λύσεις, επενδύοντας δυναμικά στη λιανική αγορά και προσφέροντας προστιθέμενη αξία στο καταναλωτικό κοινό» αναφέρεται χαρακτηριστικά στην ανακοίνωση που εξέδωσε η Motor Oil σχετικά με τη στόχευση πίσω από την εξαγορά της Twenty 4 Shopen και τη δραστηριοποίησή της στη μικρή λιανική.
Ορατή ήδη η παρουσία στο λιανεμπόριο της Core Innovations Αλλωστε ήδη το ολοκληρωμένο οικοσύστημα της Core Innovations συνδυάζει προϊόντα παντοπωλείου, καφέ, είδη καθημερινής ανάγκης και ηλεκτρονικό εμπόριο, στοχεύοντας στην πλήρη κάλυψη των αναγκών του σύγχρονου καταναλωτή.
Παράλληλα, διαχειρίζεται το ηλεκτρονικό κατάστημα allSmart.gr, το οποίο διαθέτει περισσότερα από 55.000 προϊόντα.
Πρόσφατα, στο πλαίσιο της ανάπτυξης των mobility centers υπό το Brand Plinto, εγκαινίασε το πρώτο self-service πλυντήριο του Ομίλου. Το πλυντήριο αυτό προσφέρει ολοκληρωμένες υπηρεσίες εξωτερικού και εσωτερικού καθαρισμού οχημάτων, ηλεκτροφόρτιση, καθώς και αποστολή και παραλαβή μικρών ταχυδρομικών δεμάτων.
Επιπλέον, η Core Innovations ενισχύει τη δραστηριότητά της στον τομέα των B2B υπηρεσιών, αντιπροσωπεύοντας κορυφαίους ξένους οίκους στην ευρωπαϊκή αγορά. Τέλος, εξειδικεύεται στη διανομή και τα logistics των προϊόντων που εμπορεύεται και αντιπροσωπεύει, εξασφαλίζοντας την έγκαιρη και αποτελεσματική παράδοσή τους σε όλη την ελληνική επικράτεια.
Διαβάστε επίσης
Motor Oil: Διεκδικεί μερίδιο από την «πίτα» από το λιανεμπόριο με την εξαγορά της Twenty 4 Shopen
Metlen: Γιατί επενδύει στη μεταλλουργία-Προνομιακή επιδότηση- Από το 2027 παραγωγός γαλλίου
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- ΤΖΟΚΕΡ: Αντίστροφη μέτρηση για το mega τζακ ποτ των 12,8 εκατ. ευρώ
- Κατερίνα Καινούργιου: Ο on air διάλογος με τον Παναγιώτη Κουτσουμπή (video)
- Η τελευταία ομιλία Τασούλα στη Βουλή: «Φυλάξτε προστατεύστε και αναδείξτε το αόρατο νήμα που μας ενώνει»
- ΡΑΑΕΥ: Σε λειτουργία δύο νέα ψηφιακά εργαλεία για την Ευρωπαϊκή Χονδρική Αγορά Φυσικού Αερίου