Ηθοποιός

Έχει ερμηνεύσει όλους τους ρόλους που έχουν ονειρευθεί οι γυναίκες ηθοποιοί – κι ακόμη περισσότερους. Ωστόσο, ο σκοτεινός χαρακτήρας της Φραγκογιαννούς, του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη, και η μεταμόρφωσή της σε γριά φόνισσα του περασμένου αιώνα, ήταν, όπως λέει η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, ο πιο δύσκολος στην έως τώρα καριέρα της.

Αλλά μια φόνισσα πόσο ποθητή μπορεί να είναι από μία ηθοποιό; Όσο και μια Μήδεια ή μια Κλυταιμνήστρα, μπορεί να απαντήσει κάποιος. Ρόλους που επίσης έχει αποδώσει μοναδικά η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη στα αρχαία θέατρα.

Γιατί καθένας από αυτούς ήταν και μία μεγάλη πρόκληση. Και στην περίπτωση της ταινίας «Φόνισσα» της Εύας Νάθενα, την οδήγησε σε μία συγκλονιστική ερμηνεία, χάρη στην οποία το φιλμ επιλέχθηκε ως η ελληνική υποψηφιότητα για τα βραβεία Όσκαρ.

Μόνον ανασταλτικός παράγοντας δεν είναι άλλωστε οι προκλήσεις για τη σπουδαία ελληνίδα ηθοποιό, που τολμά να αναμετριέται με μεγάλα κείμενα της ελληνικής και παγκόσμιας δραματουργίας. Υπηρετώντας την τέχνη με προσήλωση και σκληρή δουλειά μέσα από αυστηρές αλλά καίριες επιλογές, που έχουν στόχο το άρτιο, υψηλής ποιότητας αποτέλεσμα.

Το κοινό της Επιδαύρου έχει γνωρίσει συνταρακτικές ερμηνείες της, είτε ως Αντιγόνη, είτε ως Ελένη, Ηλέκτρα, Ιοκάστη, Εκάβη, Άτοσσα. Ρόλους που έχουν αφήσει ανεξίτηλες μνήμες, καταγεγραμμένες στην ιστορία του θεάτρου, από μία ηθοποιό για την οποία η σκληρή δουλειά και η επιδίωξη της τελειότητας συνιστούν την απόλυτη προτεραιότητα.

Η αποδοχή του κόσμου είναι φυσική συνέπεια, το ίδιο και η ευγνωμοσύνη από την πλευρά της. «Έχουν γεμίσει τα μάτια μου δάκρυα πολλές φορές από την θερμή ανταπόκριση του κοινού, από το δυνατό του χειροκρότημα. Αυτή είναι η μεγάλη μας ανταμοιβή», όπως έχει πει.

Ταγμένη σταθερά στο avant-garde θέατρο και γενικότερα στην τέχνη που αναπτύσσει προβληματισμούς και επιχειρεί την υπέρβαση των κανόνων, έχει συνεργαστεί με τους σπουδαιότερους νέους Έλληνες σκηνοθέτες, αλλά και με ιερά τέρατα του παγκόσμιου πολιτιστικού γίγνεσθαι, όπως ο Γιούρι Λιουμπίμοφ και ο Ρόμπερτ Γουίλσον.

Κι αν στην κινηματογραφική «Φόνισσα» η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη εντόπισε όχι μόνον το προφανές, μια εγκληματική φυσιογνωμία, αλλά και μία ταλαιπωρημένη και κακοποιημένη γυναίκα, στην «Ευτυχία», που αναφέρεται στην μεγάλη δημιουργό Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου, βυθίσθηκε στον ψυχισμό ενός ανθρώπου που φέρει ένα τεράστιο τραύμα, αλλά και την αυτοκαταστροφή.

Πέρα από αυτά όμως, η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, που έγινε πριν από χρόνια γνωστή στο πανελλήνιο ως Μάρθα στα «Βαμμένα Κόκκινα Μαλλιά», αρνείται τον χαρακτηρισμό της σταρ. Δηλώνοντας απλώς μία «εργαζόμενη γυναίκα».