To Hyundai i30, πρωταγωνιστής στη μεσαία κατηγορία C (πρώτο με 16% σε πωλήσεις στο τέλος του 2024 και 1500 ταξινομήσεις) ανανεώθηκε ελαφρώς, αποτελώντας απόδειξη της δέσμευσης της εταιρίας για συνεχή εξέλιξη.
Συνδυάζει κομψότητα, αποδοτικότητα και προηγμένη τεχνολογία σε ένα ελκυστικό πακέτο που καλύπτει τις ανάγκες των σύγχρονων οδηγών. Με σχεδίαση που ξεχωρίζει και έχει πλέον την ταυτότητά του, το i30 δέχθηκε λεπτές αλλά ουσιαστικές αλλαγές.
Πιο επιθετική μάσκα με κυψελοειδή εισαγωγή αέρα για καλύτερη ψύξη του κινητήρα, νέας δυναμικής σχεδίασης led φωτιστικά σώματα και στρογγυλοί προβολείς ομίχλης συνθέτουν την εμπρός όψη.
Καθρέπτες στο χρώμα του αμαξώματος (Sailing Blue Pearl στο αυτοκίνητο δοκιμής), ζάντες αλουμινίου πολυάκτινες 17″ και χρωμιομένο πλαίσιο στα παράθυρα, προσδίδουν μια μοντέρνα ισορροπημένη αίσθηση με ήρεμες καμπύλες στις πόρτες και στα φτερά.
Στο πίσω μέρος, οι αλλαγές περιλαμβάνουν ανασχεδιασμένα διαιρούμενα φώτα και πιο έντονη αεροδυναμική διαμόρφωση με διακριτική αεροτομή που λειτουργεί ως προέκταση της οροφής, βελτιώνοντας τη συνολική εικόνα. Με μήκος στα 4.340 mm καλύπτει τις ανάγκες καθημερινής μετακίνησης εντός αστικού ιστού διευκολύνοντας την σπαζοκεφαλιά του παρκαρίσματος, είναι αρκετά ευέλικτο, ενώ ταξιδεύει άνετα σε αυτοκινητόδρομο και επαρχιακό οδικό δίκτυο.
Με γνώμονα την λειτουργικότητα και την άνεση, το εσωτερικό έχει ευρύχωρη διαρρύθμιση τόσο για τους εμπρός όσο και για τους πίσω επιβάτες. Κάθονται άνετα δύο ενήλικες και στη μέση ένας πιο μικρόσωμος στα πίσω καθίσματα ενώ το χαμηλό τούνελ στο μέσο αφήνει αρκετό χώρο για τα πόδια τους. Αρκετοί αποθηκευτικοί χώροι στις πόρτες, ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα και ντουλαπάκι συνοδηγού για όλα τα μικροαντικείμενα που καθημερινά χρησιμοποιούμε. Ο χώρος αποσκευών στα 357 lt, είναι ελαφρώς περιορισμένος καθ’ ύψος λόγω της μπαταρίας του 48V υβριδικού συστήματος, ο οποίος αναδιπλώνοντας τα πίσω καθίσματα φτάνει μέχρι τα 1.263 lt καλύπτοντας τις ανάγκες μετακίνησης.
Πολυλειτουργικό τριάκτινο τιμόνι με εργονομική στεφάνη και μια κάθετη γυαλιστερή γραμμή στο κάτω μέρος όπου σε συνδυασμό με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25″ με όλες τις πληροφορίες ταξιδιού, συνθέτουν τη θέση οδήγησης. Ο χρήστης μπορεί να διαμορφώσει όπως εκείνος επιθυμεί την οθόνη βλέποντας τις πληροφορίες που τον ενδιαφέρουν κάθε φορά. Άλλη μία έγχρωμη οθόνη αφής ίδιων διαστάσεων για τον χειρισμό των πολυμέσων, τη διασύνδεση του κινητού μας ασύρματα μέσω Apple CarPlay & Android Auto, δέχεται μέχρι και φωνητικές εντολές ρύθμισης του κλιματισμού και θέρμανσης. Για τον κλιματισμό υπάρχει ξεχωριστή οθόνη και φυσικά χειριστήρια, οπότε δεν χρειάζεται να ψαχουλεύουμε στο μενού της κύριας οθόνης.
Περιμετρικά του λεβιέ ταχυτήτων υπάρχουν τα κουμπιά για τα θερμαινόμενα-ψυχόμενα εμπρός καθίσματα, το θερμαινόμενο τιμόνι, την επιλογή προφίλ οδήγησης (drive mode), την ενεργοποίηση των αισθητήρων παρκαρίσματος και των καμερών περιμετρικά του αυτοκινήτου.
Εμπρός του υπάρχει αποθηκευτικός χώρος για το κινητό με μία θύρα USB-A και μία USB-C για φόρτιση των συσκευών μας. Μαλακά πλαστικά στο ταμπλό και στις πόρτες χωρίς τριγμούς, προσδίδουν στιβαρή αίσθηση και ποιότητα.
Η ανοιγόμενη πανοραμική οροφή που φτάνει μέχρι και τα πίσω καθίσματα προσθέτει μια πινελιά ελευθερίας όταν είναι ανοιχτή αλλά ακόμη και κλειστή γεμίζει φως την καμπίνα. Μαλακής αίσθησης καθίσματα, δερμάτινα μαύρου-γκρι χρώματος στην περίπτωση του αυτοκινήτου δοκιμής, άνετα με επαρκή πλευρική στήριξη και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα.
Έχει δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στη βελτίωση της ηχομόνωσης προσφέροντας ευχάριστα, ήσυχα και ξεκούραστα ταξίδια ακόμη και στις υψηλότερες ταχύτητες.
Το Hyundai i30 κινεί ένας υπερτροφοδοτούμενος 4κύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.5lt ήπιας υβριδικής τεχνολογίας 48V, απόδοσης 140 ίππων και με μέγιστη ροπή 253 Nm.
Στην περίπτωση του αυτοκινήτου δοκιμής συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων και τρία διαθέσιμα προφίλ οδήγησης (Sport, Normal, Eco). Στην λειτουργία Eco/Normal είναι διστακτικό και οι στροφές φτάνουν κοντά στις 3000 για να «ξυπνήσει» κυρίως σε ελαφρώς ανηφορικά κομμάτια.
Αυτό ίσως είναι και ο λόγος που δεν καταφέραμε να ρίξουμε την κατανάλωση χαμηλότερα από τα 7,5 lt/100km εντός αστικού ιστού με περιορισμένη χρήση αυτοκινητοδρόμου.
Στην λειτουργία Sport όμως η ροπή είναι διαθέσιμη από χαμηλότερες στροφές βελτιώνοντας αισθητά την απόκριση στο πεντάλ του γκαζιού, ενώ παράλληλα σκληραίνει το τιμόνι, καθιστώντας το ιδανική επιλογή για μια απόδραση σε ένα ανηφορικό επαρχιακό κομμάτι με συνεχείς αλλαγές πορείας.
Το ήπιο υβριδικό σύστημα 48V ουσιαστικά συμβάλλει στη μείωση των εκπομπών ρύπων και στην βελτίωση της κατανάλωσης καυσίμου καθώς το αυτοκίνητο δεν κινείται αμιγώς ηλεκτρικά. Ο ήχος του κινητήρα είναι ήπιος και δεν ενοχλεί τους επιβάτες ενώ το χειροκίνητο κιβώτιο σχέσεων είναι ακριβές. H κλιμάκωσή του είναι απρόσμενα μακριά. Έχει επιτευχθεί χαμηλό βάρος, για τα σύγχρονα δεδομένα, στα 1.280 kg κερδίζοντας σημαντικό πλεονέκτημα στην κατηγορία του.
Στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο ζητούμενο δεν είναι η απόδοση, αλλά η αποδοτικότητα και η ευκολία μετακίνησης. Τα καταφέρνει εξίσου καλά και στους δυο τομείς. Μάλιστα στον τομέα άνεσης υπάρχει ισορροπία, καθώς η ενδοτική ανάρτηση αποσβένει τις ανωμαλίες του οδοστρώματος χωρίς να «κοπανάει» ενώ παράλληλα δεν γέρνει στις απότομες αλλαγές πορείας.
Η ρύθμιση ανάρτησης σε συνδυασμό με το ακριβές τιμόνι, χαρίζει στον οδηγό σιγουριά και ασφάλεια καθώς το σύστημα διεύθυνσης αποκρίνεται άμεσα, δίνοντας τη δυνατότητα να σημαδέψουμε στην είσοδο της στροφής, να στρίψουμε και πατώντας τη σωστή χρονική στιγμή το πεντάλ του γκαζιού να έχουμε μια γρήγορη έξοδο με μια ελάχιστη αίσθηση ελεγχόμενης υποστροφής.
Το σίγουρο είναι πως οδηγός και επιβάτες φτάνουν ξεκούραστοι στον προορισμό τους. Το i30 ταξιδεύει αθόρυβα και άνετα, αυτό είναι το δυνατό του σημείο. Με την ποιοτική κύλιση και την βελτιωμένη ηχομόνωση να συντελούν θετικά σε κάθε περίπτωση. Το Hyundai i30 εξοπλίζεται με το σύστημα SmartSense, το οποίο περιλαμβάνει μια σειρά από προηγμένα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού.
Διαθέτει αυτοπροσαρμοζόμενο σύστημα διατήρησης ταχύτητας (adaptive cruise control), σύστημα διατήρησης λωρίδας, προειδοποίηση σύγκρουσης με αναγνώριση πεζών, ειδοποίηση τυφλού σημείου, σύστημα προειδοποίησης απόσπασης προσοχής οδηγού, σύστημα αυτόματης έκτακτης πέδησης και πολλά άλλα συστήματα που προσφέρουν ασφάλεια, μειώνουν τον κίνδυνο ατυχήματος και διευκολύνουν τον οδηγό. Η παρεμβατικότητά τους είναι από έντονη ως εκπαιδευτική!
Η εξατομίκευση, οι διαφορετικές εκδόσεις εξοπλισμού, η πλούσια χρωματική παλέτα, οι επιλογές σε κινητήρες βενζίνης, η αναβαθμισμένη αισθητική και η προηγμένη τεχνολογία σε συνδυασμό με την προσιτή τιμή ξεκινώντας από τα 20.590€ το καθιστούν επιλογή για εκείνον που ψάχνει ένα αυτοκίνητο μικρομεσαίας κατηγορίας χωρίς συμβιβασμούς σε άνεση και ποιότητα.
Στην πολυπληθή κατηγορία του καλείται να αντιμετωπίσει τα: Toyota Corolla, Citroen C4, Peugeot 308, VW Golf, Skoda Scala, Opel Astra, Cupra Leon, Ford Focus. H κυκλοφορία του i30 F/L έρχεται να επιβεβαιώσει ότι η Hyundai παραμένει στην κορυφή των προτιμήσεων για αυτοκίνητα που συνδυάζουν ποιότητα, αξιοπιστία, αποδοτικότητα και προσιτή τιμή.
Τεχνικά χαρακτηριστικά Hyundai i30 F/L DISTINCTIVE 1.5T 140hp 6MT 48V HYBRID
Κυβισμός: 1.482 cc
Ισχύς: 140 PS
Ροπή: 253 Nm
Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
Μήκος/Πλάτος/Ύψος: 4.340 / 1.795 / 1.455 mm
Μεταξόνιο: 2.650 mm
Χώρος αποσκευών: 357 lt – 1.263 lt (σε διθέσια διαμόρφωση)
Βάρος: 1.280 kg
Επιτάχυνση 0-100km/h: 9,6 sec
Τελική ταχύτητα: 197 km/h
Μέση κατανάλωση δοκιμής: 7,5 lt/100km
Εκπομπές CO2: 133 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 85 ευρώ
Τιμή: 24.790ευρώ (αυτοκίνητο δοκιμής)
Διαβάστε επίσης:
ΚΟΚ: Αυστηρή εφαρμογή χρειάζεται, όχι αυστηρότερες ποινές!
Χρηματιστήριο: Πάρτι στον ΟΛΘ με +3,30%, καλύτερο τίμημα θέλει η αγορά από τα 27 ευρώ
ΜΜΜ: Από σήμερα στις συγκοινωνίες το νέο σύστημα ανέπαφων πληρωμών «tap2ride» – Πώς θα λειτουργεί
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Τσουκαλάς για υποψηφιότητα Τασούλα: Ο πρωθυπουργός επέλεξε να πορευτεί αγκαλιά με την ακροδεξιά
- Lamda Development: Ένατη περίοδος εκτοκισμού ομολογιακού
- ΗΠΑ: Ο υποψήφιος ΥΠΕΞ του Τραμπ, Μαρκ Ρούμπιο, υπόσχεται ισχυρή εξωτερική πολιτική με επίκεντρο τα αμερικανικά συμφέροντα
- Μπάρκιν (Fed Ρίτσμοντ): Ο πληθωρισμός κινείται προς τον στόχο