«Το Υπουργικό Συμβούλιο της Κύπρου, ενέκρινε αναθεωρημένη σειρά πράσινων κινήτρων για την επιβράβευση των Κυπριακών πλοίων που επιδεικνύουν αποτελεσματικές μειώσεις εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου», τόνισε η υφυπουργός Ναυτιλίας της Κύπρου, Μαρίνα Χατζημανώλη, μιλώντας στην ημερίδα που διοργάνωσε ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, με τίτλο “Σύγχρονες Ακτοπλοϊκές Μεταφορές – Βιώσιμη Ανάπτυξη των Νησιών.
Η Μαρίνα Χατζημανώλη επισήμανε ότι από τον Ιανουάριο του 2024, ο ετήσιος φόρος χωρητικότητας των εγγεγραμμένων στο Κυπριακό νηολόγιο πλοίων έχει μειωθεί έως και 30% για κάθε πλοίο που επιδεικνύει μέτρα για τη μείωση των κλιματικών επιπτώσεων, διασφαλίζοντας ότι οι πλοιοκτήτες επιβραβεύονται για βιώσιμες ναυτιλιακές προσπάθειες και πρόσθεσε:
«Σε ό,τι αφορά τη ναυτική εκπαίδευση και την προώθηση του ναυτικού επαγγέλματος, σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας έχουμε εκπονήσει και βρίσκεται σε πορεία υλοποίησης, σχέδιο δράσης προβολής και προώθησης του ναυτικού επαγγέλματος σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.
Επιπρόσθετα, διοργανώνονται εκπαιδευτικές ημερίδες, σε συνεργασία με άλλους φορείς έτσι ώστε οι νέοι να γνωρίσουν τον κόσμο της ναυτιλίας και τις προοπτικές που παρέχονται. Επίσης, να αναφέρω ότι το θέμα αυτό έχει ενταχθεί στις συζητήσεις που πραγματοποιούνται στα πλαίσια της διακυβερνητικής συνεργασίας Κύπρου και Ελλάδας και μαζί με το φίλο Υπουργό Ναυτιλίας της Ελλάδας κ. Στυλιανίδη, έχουμε ήδη πραγματοποιήσει συγκεκριμένες δράσεις, οι οποίες βέβαια θα συνεχιστούν».
Στη συνέχεια, η υπουργός Ναυτιλίας της Κύπρου, αφού ευχαρίστησε τον Πρόεδρο κ. Διονύσιο Θεοδωράτο και το ΔΣ του Συνδέσμου για την πρόσκληση να συμμετέχω στην ημερίδα αυτή, είπε:
« Η επιβατηγός ναυτιλία, είναι χωρίς αμφιβολία, και ιδιαίτερα για την Ελλάδα, ένας πολύ σημαντικός κλάδος με πολυδιάστατη σημασία και ο ρόλος και το έργο του Συνδέσμου σας εξίσου σημαντικός.
Η νησιωτικότητα είναι από τα κύρια χαρακτηριστικά της ταυτότητας μας, τόσο στην Ελλάδα, όσο και στην Κύπρο. Το σύμπλεγμα δε των νησιών στην Ελλάδα είναι και μοναδικό και ιδιαίτερο.
Η γεωγραφία, όπως έχει λεχθεί επανειλημμένως δεν αλλάζει και είναι χρέος και υποχρέωση μας, με βάση τα δεδομένα που έχουμε, να δημιουργήσουμε τις βέλτιστες συνθήκες για μια βιώσιμη ανάπτυξη των χωρών μας, η οποία θα επιτρέψει την ευημερία των κατοίκων της.
Υπάρχουν σίγουρα ιδιαιτερότητες και δυσκολίες, τις οποίες καλούμαστε να ξεπεράσουμε, ειδικά λαμβάνοντας υπόψη τις τρέχουσες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η παγκόσμια ναυτιλία, όπως είναι η πράσινη και ψηφιακή μετάβαση, αλλά και η έλλειψη καταρτισμένου προσωπικού.
Σε αυτά τα πλαίσια, η συνδεσιμότητα των νησιών και στην περίπτωση αυτή η θαλάσσια συνδεσιμότητα είναι υψίστης σημασίας και η επιβατηγός ναυτιλία αποτελεί ένα από τους σημαντικούς πυλώνες, αν όχι το σημαντικότερο, στην επίτευξη του στόχου για μια βιώσιμη ανάπτυξη.
Επιπρόσθετα, η συνεισφορά της επιβατηγού ναυτιλίας δεν είναι μόνο οικονομική (5.4% στο ΑΕΠ της Ελλάδας σύμφωνα με τη μελέτη του ΙΟΒΕ), αλλά εξίσου σημαντική σε τομείς όπως είναι ο πολιτισμός, η απασχόληση και φυσικά στην κοινωνική ζωή των νησιών.
Η Κύπρος για περισσότερα από 20 χρόνια δεν ήταν συνδεδεμένη με την Ηπειρωτική Ευρώπη δια θαλάσσης και αυτό σίγουρα δημιουργούσε κάποια προβλήματα, που αφορούσαν κυρίως την παροχή εναλλακτικών επιλογών μετάβασης πέραν της αεροπορικής, αλλά και την εξυπηρέτηση πολιτών οι οποίοι αντιμετώπιζαν δυσκολίες να ταξιδέψουν αεροπορικώς, είτε για ιατρικούς λόγους, είτε λόγω ηλικίας ή αεροφοβίας.
Φυσικά για εμάς, η επιβατική σύνδεση Κύπρου και Ελλάδας έχει και εθνική σημασία και για αυτό το λόγο σε συνέχεια σχετικής έγκρισης από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, από το 2022 η σύνδεση είναι πραγματικότητα.
Όπως θα γνωρίζετε, χαρακτηρίζεται ως Υπηρεσία Γενικού Οικονομικού Συμφέροντος (ΥΓΟΣ) και χρηματοδοτείται πλήρως από την Κυπριακή Δημοκρατία, και η λειτουργία της έχει επεκταθεί μέχρι το 2027.
Σε αυτό το σημείο θα ήθελα να ευχαριστήσω την Ελληνική Δημοκρατία για τη στήριξη υλοποίησης του έργου αυτού και όλες τις εμπλεκόμενες αρχές για την πολύτιμη συνδρομή τους στον καθορισμό των διαδικασιών επιβίβασης και αποβίβασης των επιβατών και των συνοδευόμενων οχημάτων.
Θεωρούμαι ιδιαίτερα σημαντικά και ελπιδοφόρα τα μέχρι στιγμής αποτελέσματα και το ενδιαφέρον που επιδεικνύεται από Κύπριους και Ελλαδίτες πολίτες, αλλά και πολίτες άλλων χωρών να ταξιδέψουν δια θαλάσσης.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι το 2024 (σε διάστημα 4 μήνων) έχει παρατηρηθεί αύξηση τόσο στους επιβάτες όσο και στα οχήματα/μοτοσικλέτες που μεταφέρθηκαν με το πλοίο που εκτελούσε τη γραμμή. Συγκεκριμένα κατά το 2024, μεταφέρθηκαν 7.763 επιβάτες, 2.895 οχήματα και 312 κατοικίδια.
Προτού κλείσω το σύντομο χαιρετισμό μου, θα ήθελα να αναφερθώ σε δύο γενικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος της ναυτιλίας, που βέβαια αφορούν και την επιβατηγό ναυτιλία.
Αναφέρομαι συγκεκριμένα στην απανθρακοποίηση και στην έλλειψη καταρτισμένου προσωπικού. Αντιλαμβανόμενοι τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ναυτιλιακή βιομηχανία και προς αυτή την κατεύθυνση, έχουμε αναλάβει συγκεκριμένες πρωτοβουλίες υλοποιώντας συγκεκριμένες δράσεις».
Διαβάστε επίσης:
Diana Shipping (Σεμίραμις Παληού): Εξασφάλισε έσοδα 7,52 εκατ. δολάρια από τη ναύλωση δύο πλοίων
Κατεβάζει στροφές η Jumbo – Επιμένει «καταστροφικά» ο Απ. Βακάκης
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- BofA για ΟΤΕ: Οι πέντε λόγοι που είναι κορυφαία επιλογή στην Ευρώπη – Αγοράστε τη μετοχή του με στόχο τα 18 ευρώ
- Φάμελλος: Ο Μητσοτάκης υπέταξε τον ανώτατο πολιτειακό θεσμό στα εσωκομματικά του προβλήματα
- Χατζηδάκης: Ο Κώστας Τασούλας θα είναι ένας πολύ καλός Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας
- Φονικό τροχαίο στα Χανιά: Σε διαθεσιμότητα οι 3 αστυνομικοί της Τροχαίας που άφησαν ελεύθερο τον μεθυσμένο 45χρονο οδηγό της Πόρσε