ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Μέχρι τα 24 ευρώ είχε φτάσει η μετοχή του ΟΛΘ το 2024 και μέχρι τα 25,30 ευρώ το 2023 με το premium σε σχέση με την δημόσια πρόταση από τα «υψηλά» της μετοχής τα δύο προηγούμενα χρόνια να μην αγγίζει καν το 10%, σχολίαζαν οι χρηματιστές.
Πλέον και στην πράξη, δηλαδή στο χρηματιστηριακό ταμπλό, η δημόσια πρόταση μιας από τις πλουσιότερες οικογένειες της Ευρώπης, των Λουί Ντρέιφους, έχει… ακυρωθεί.
Και η αγορά δείχνει ότι οι μεγαλομέτοχοι του ομίλου LDC θα πρέπει να ανεβάσουν την προσφορά τους. Κάτι, που προφανώς εξυπηρετεί και τα συμφέροντα, εφόσον το επιθυμεί, του βασικού μετόχου Ιβάν Σαββίδη, ο οποίος, ως γνωστόν, ελέγχει ποσοστό της τάξης του 72%.
Η προαιρετική δημόσια πρόταση της LeonidsPort, συμφερόντων της οικογένειας Λουί Ντρέιφους για τον ΟΛΘ είναι στα 27 ευρώ και τρέχει από την Δευτέρα που μας πέρασε.
Την πρώτη μέρα, η μετοχή έγραψε υψηλό στα 27,10 ευρώ.
Πολλοί δεν έδωσαν σημασία θεωρώντας ότι κάποιες εντολές πέρασαν με φούρια.
Την επόμενη μέρα, τόσο το υψηλό μέρας, στα 27,50, όσο και το κλείσιμο στα 27,30, δείχνουν ότι τελικά τίποτα δεν γίνεται τυχαία στην αγορά.
Προφανώς και η αγορά απορρίπτει το τίμημα των 27 ευρώ και σπεύδει να το δηλώσει από την κίνηση της μετοχής σε υψηλότερα επίπεδα από αυτά της δημόσιας πρότασης.
Αλλά το δείχνει και με κάτι άλλο ακόμα: Την χαμηλή προσέλευση και συναλλαγές.
Που δείχνει ότι οι επενδυτές κρατούν τις μετοχές τους και δεν σπεύδουν να τις δώσουν στους Λουί Ντρέιφους.
Χθες άλλαξαν χέρια κάτι λιγότερο από 80 χιλιάδες κομμάτια.
Υπό τα δεδομένα αυτά, ο αρχικός στόχος για να «ξεκουνήσει» η μετοχή από την ζώνη των 20 – 23 ευρώ το 2024, επετεύχθη.
Το ζήτημα είναι αν ο ίδιος ο ομογενής επιχειρηματίας από την Ρωσία και μεγαλο ιδιοκτήτης του ΠΑΟΚ θα κρίνει ότι υπάρχουν περιθώρια ή δημιουργείται η ευκαιρία να πουλήσει και ο ίδιος.
Κι αν ναι, σε ποια επίπεδα θα μπορούσε να πουλήσει.
Ο ΟΛΘ αποτελεί ένα λιμάνι φιλέτο, πύλη εισόδου της χώρας, αλλά και της περιοχής των Βαλκανίων και της Ανατολικής Ευρώπης.
Είναι ζητούμενο το αν τα 27 ευρώ αποτυπώνουν μία χαμηλή αποτίμηση με την κεφαλαιοποίηση πλέον στα 275 εκατ. ευρώ, όταν το λιμάνι έχει μηδενικό δανεισμό και 95,5 εκατ. ευρώ ταμείο (στοιχεία εξαμήνου) και κάθε χρόνο δίνει μέρισμα.
Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι σημειώθηκε καθαρή αύξηση κερδοφορίας σε όλα τα επίπεδα στο ά 6μηνο του 2024: τα Μικτά Κέρδη αυξήθηκαν κατά 29,2%, στα 22,4 εκατ., τα Λειτουργικά Κέρδη (EBITDA) αυξήθηκαν κατά 37,6% στα 20,8 εκατ. και τα Καθαρά Κέρδη μετά από φόρους του Ομίλου αυξήθηκαν κατά 62,3%, στα 13,6 εκατ.
Η εταιρεία «πάτησε» στην αύξηση των τιμολογίων της για τις παρεχόμενες υπηρεσίες κίνηση στην οποία προέβη τον Ιανουάριο του 2024.
Εν αναμονή της απόφασης του Ελεγκτικού Συνεδρίου για την απόκτηση του Οργανισμού Λιμένος Βόλου, ενώ η καλύτερη περίοδος για τα μεγέθη της είναι η τρέχουσα και μέχρι τέλος του χρόνου (2024), καθώς το καλοκαίρι οι βιομηχανίες υπολειτουργούν, που σημαίνει ότι μειώνονται και τα προϊόντα που διακινούνται μέσω του λιμανιού.
Αν οι ιδιώτες επενδυτές που αποτελούν και το free float δεν ανταποκριθούν στη δημόσια πρόταση, δεν αποκλείεται η LeonidsPort να επανέλθει με μεγαλύτερη τιμή, σχολιάζουν χρηματιστηριακές.
Σε αυτή την περίπτωση, δεν αποκλείεται, όπως αναφέρουν τραπεζικές πηγές, να «ανταποκριθεί» και η πλευρά Σαββίδη, αλλά ζητούμενο σε κάθε περίπτωση είναι το τίμημα.
Διαβάστε επίσης
Δημόσια προσφορά στον ΟΛΘ: Στο 2,6% έφτασε το ποσοστό της LeonidsPort
Μυστική επαφή Ιβάν Σαββίδη και Κίριλ Λουί Ντρέιφους για τον ΟΛΘ – Τι θα συζητήσουν
Δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ – Στο 2,1% το ποσοστό της LeonidsPort, απέκτησε τις πρώτες μετοχές της