ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Στο 1,14 δις ευρώ, αυξημένες κατά 6,3% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, έφτασαν πέρυσι οι πωλήσεις του ομίλου Jumbo καταγράφοντας νέο ιστορικό ρεκόρ. Και φυσικά κινήθηκαν πάνω από το guidance που είχε ανακοινώσει η διοίκηση της εισηγμένης, όταν «ψαλίδισε» τον πήχη για ελάχιστη αύξηση πωλήσεων από το 8% στο 4%.
Ο Απόστολος Βακάκης, διοικητικός ηγέτης και βασικός μέτοχος της εισηγμένης, αστόχησε για άλλη μια φορά στις προβλέψεις του, που άλλωστε κατά παράδοση είναι συντηρητικές σε σχέση με τις τελικές οικονομικές επιδόσεις της εταιρείας, την ώρα που οι αναλυτές επέμεναν σε μεγαλύτερη ανάπτυξη. Επιλέγει να βλέπει το ποτήρι μισοάδειο και να είναι απαισιόδοξος επιστρατεύοντας ακόμη και τα πιο ακραία ενδεχόμενα κινδύνου για την πορεία τόσο του οικονομικού περιβάλλοντος όσο και της Jumbo.
Είναι χαρακτηριστικό ότι επιμένει «καταστροφικά» για το τοπίο που διαμορφώνεται, καθώς όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση με τα αποτελέσματα του 2024, «η αστάθεια στην Ερυθρά Θάλασσα και τη Μέση Ανατολή συνεχίζεται, ένας νέος ιός και μια πιθανή νέα δασμολογική πολιτική από τις Η.Π.Α. προσθέτουν νέα προβλήματα στο παγκόσμιο εμπόριο. Υπό αυτές τις συνθήκες, κάθε προσπάθεια διατύπωσης προβλέψεων και εκτιμήσεων για την πορεία των μεγεθών της νέας χρονιάς είναι δύσκολη και στερείται φερεγγυότητας».
Αδύναμος Δεκέμβριος λόγω προβλημάτων στην τροφοδοσία
Όμως για πρώτη φορά οι απαισιόδοξες προβλέψεις του Απόστολου Βακάκη, φαίνεται να έχουν βάση.
Κατεβάζει στροφές ο ρυθμός ανάπτυξης, είναι ο χαμηλότερος της τριετίας ενώ ο Δεκέμβριος που παραδοσιακά αποτελεί έναν από τους πλέον δυνατούς μήνες του λιανεμπορίου, κατέγραψε αύξηση πωλήσεων μόλις 2% σε επίπεδο ομίλου ενώ μάλιστα η αγορά της Βουλγαρίας, όπου η Jumbo διατηρεί ένα δίκτυο 10 καταστημάτων, είχε αρνητικό πρόσημο στον ρυθμό ανάπτυξης με τις πωλήσεις να μειώνονται κατά 4% σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2022. Επιδόσεις που από την εταιρείες αποδίδονται στα «ασύμμετρα προβλήματα στην τροφοδοτική αλυσίδα και στην αδυναμία παράδοσης προϊόντων εντός των συγκεκριμένων χρονοδιαγραμμάτων» που επηρέασαν όλο το έτος αλλά κυρίως τον Δεκέμβριο.
Είναι ενδεικτικό ότι το 2023 ο κύκλος εργασιών του ομίλου είχε αναπτυχθεί κατά 13,9% ενώ τον Δεκέμβριο η αύξηση των πωλήσεων ήταν στο 9% με τη βουλγαρική αγορά να είναι στο 12% (13%) σε επίπεδο δωδεκαμήνου έχοντας βέβαια προσθέσει στο δίκτυό της ένα νέο κατάστημα στη γειτονική χώρα. Και το 2022, χρονιά ωστόσο που δεν μπορεί να συγκριθεί με τον ίδιο τρόπο αφού το 2021 ήταν χρονιά πανδημίας, οι πωλήσεις της Jumbo ήταν αυξημένες κατά 14,12% ενώ σε σχέση με το 2019, η τελευταία προ πανδημικής κρίσης χρονιά, η εταιρεία αναπτύχθηκε κατά περίπου 12%.
Οι προβλέψεις για την κερδοφορία
Σε κάθε περίπτωση η επιδόσεις στην κερδοφορία είναι αυτές που θα ολοκληρώσουν την εικόνα για την πορεία το 2024. Σύμφωνα με το guidance που έχει δώσει η διοίκηση η κερδοφορία θα κυμανθεί στα ίδια επίπεδα με το 2023. Και μένει να φανεί όταν η εταιρεία δημοσιεύσει τις οικονομικές καταστάσεις για τη χρήση του 2023 αν θα διαψευστεί ή όχι.
Σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις πέρυσι και την ανάπτυξη που σημειώθηκε η διοίκηση της εισηγμένης σημειώνει ότι «από την πρώτη μέρα εκδήλωσης των σοβαρών επιπλοκών της αναστάτωσης της παγκόσμιας τροφοδοτικής αλυσίδας από το “κλείσιμο του Σουέζ”, η JUMBO δεσμεύτηκε απέναντι στο καταναλωτικό κοινό και απέφυγε να προσφέρει στα ράφια των καταστημάτων, προϊόντα με συγκυριακή ή καιροσκοπική αύξηση τιμής.
Η στρατηγική αυτή απέδωσε καθώς ενίσχυσε τον δεσμό εμπιστοσύνης των JUMBO με τους καταναλωτές οδηγώντας σε αύξηση του όγκου των πωλήσεων».
Πώς διαμορφώθηκαν οι πωλήσεις της Jumbo ανά χώρα
Αναλυτικά η πορεία πωλήσεων ανά χώρα διαμορφώθηκε ως εξής:
-Στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο, οι καθαρές πωλήσεις της μητρικής εταιρείας (χωρίς να υπολογίζονται οι ενδοεταιρικές συναλλαγές), παρουσίασαν αύξηση +3% περίπου και συνολικά στο έτος παρουσίασαν αύξηση 6% σε σχέση με το 2023.
-Στην Κύπρο οι πωλήσεις των καταστημάτων τον Δεκέμβριο ήταν αυξημένες +1% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα ενώ σε ετήσια βάση αυξήθηκαν κατά 2%.
-Στη Βουλγαρία οι πωλήσεις του δικτύου κατέγραψαν μείωση κατά -4% περίπου τον Δεκέμβριο του 2024, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Ωστόσο στο σύνολο του 2024 οι πωλήσεις στη Βουλγαρία για το 2024 είναι αυξημένες κατά +6% περίπου, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
-Στη Ρουμανία οι πωλήσεις του δικτύου καθώς και του ηλεκτρονικού καταστήματος (www.e-jumbo.ro) σημείωσαν αύξηση της τάξης του +4% περίπου τον Δεκέμβριο του 2024, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Ενώ συνολικά στο έτος είναι αυξημένες κατά +9% περίπου, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Νέο υπερκατάστημα στη Ρουμανία το 2025
Για το 2025 στόχος του Ομίλου είναι να λειτουργήσει ένα ακόμα υπερ-κατάστημα στη Ρουμανία.
Υπενθυμίζεται ότι κατά το 2024 λειτούργησαν το νέο ιδιόκτητο υπερ-κατάστημα στην πόλη Oradea (Ρουμανία), το νέο ιδιόκτητο υπερκατάστημα στο Βουκουρέστι (Ρουμανία) και το νέο ιδιόκτητο υπερκατάστημα στην Λευκωσία (Κύπρο).
Επιπλέον, επαναλειτούργησαν τα πλήρως ανακαινισμένα υπερκατάστημα Jumbo στην Καρδίτσα και στην Λάρισα που παρέμειναν κλειστά λόγω του πρωτοφανούς πλημμυρικού φαινομένου στις αρχές Σεπτεμβρίου του 2023.
Σημειώνεται ότι την 31η Δεκεμβρίου 2024, ο όμιλος αριθμούσε 88 καταστήματα από τα οποία 53 στην Ελλάδα, 6 στην Κύπρο, 10 στη Βουλγαρία και 19 στη Ρουμανία και τρία ηλεκτρονικά καταστήματα σε Ελλάδα, Κύπρο και Βουλγαρία.
Τέλος, μέσω συνεργασιών, έχει παρουσία με 39 καταστήματα που φέρουν το σήμα JUMBO, σε 7 χώρες (Αλβανία, Κόσοβο, Σερβία, Βόρεια Μακεδονία, Βοσνία, Μαυροβούνιο και Ισραήλ).
Διαβάστε επίσης
Intralot: Συμβιβασμός 5 εκ. ευρώ για τη θυγατρική της στις ΗΠΑ με την Washington DC
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- «Σπίτι μου 2»: Στις 12.00 ανοίγει η πλατφόρμα για αιτήσεις – Τι να προσέξετε
- Μαρίνα Χατζημανώλη: Οφείλουμε τιμή και σεβασμό στη μνήμη του εφοπλιστή Χαράλαμπου Μυλωνά
- Κυριάκος Μητσοτάκης: Ο Κωνσταντίνος Τασούλας υποψήφιος για Προέδρος της Δημοκρατίας
- ΜΜΜ: Από σήμερα στις συγκοινωνίες το νέο σύστημα ανέπαφων πληρωμών «tap2ride» – Πώς θα λειτουργεί