ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Σε deal μεγατόνων με μεγάλο αντίκτυπο στην ευρωπαϊκή αγορά θα μπορούσε να καταστεί η δημόσια πρόταση της οικογένειας των δισεκατομμυριούχων Λουί Ντρέιφους για το 21%, δηλαδή το free float της μετοχής, στον ΟΛΘ. Deal, το οποίο, σε καμία περίπτωση δεν αφήνει αδιάφορο τον Ιβάν Σαββίδη, ισχυρό μέτοχο του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με 71,85%.
Απόλυτα εξακριβωμένες πληροφορίες, αναφέρουν ότι για σήμερα έχει προγραμματιστεί τηλεδιάσκεψη του ίδιου του ομογενή εκατομμυριούχου επιχειρηματία που βρίσκεται στο Ροστόφ της Ρωσίας με τον ισχυρό άνδρα του παγκόσμιου ομίλου LDC, τον billionaire, Κίριλ Λουί Ντρέιφους, γιου της «τσαρίνας» της Ελβετίας, Μαργκαρίτα Λουί Ντρέιφους, μιας από τις πλουσιότερες γυναίκες της Ευρώπης.
Κατά τη διάρκεια αυτής της πρώτης γνωριμίας, δεν αποκλείεται το ενδεχόμενο, όπως εκτιμούν κύκλοι της αγοράς, Ιβάν Σαββίδης και Κίριλ Λουί Ντρέιφους να συζητήσουν και την προοπτική πώλησης ποσοστού που κατέχει στον ΟΛΘ ο ελληνορώσος επιχειρηματίας.
Σε κάθε περίπτωση ο Σαββίδης θα θελήσει να «ανιχνεύσει» τον λόγο της επένδυσης του διεθνούς επιχειρηματικού ομίλου στον ΟΛΘ και συγκεκριμένα στις υποδομές, όπως αποτελούν τα λιμάνια και εν προκειμένω το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, που είναι το δεύτερο μεγαλύτερο της χώρας και πύλη εισόδου των προϊόντων στην αγορά των Βαλκανίων.
Η συζήτηση αναμένεται να περιστραφεί γύρω από τις προθέσεις της οικογένειας Ντρέιφους. Αν δηλαδή θελήσουν να μείνουν μόνο στο 21% της δημόσιας πρότασης ή στο άμεσο μέλλον θα επιδιώξουν να αγοράσουν επιπλέον ποσοστό από την κοινοπραξία που ελέγχει τον ΟΛΘ ή ακόμη και από το ΤΑΙΠΕΔ.
Κι επίσης αν οι Ελβετοί billionaires θελήσουν να καταθέσουν πρόταση με σημαντικά μεγαλύτερο τίμημα από αυτό που δίνουν για τις μετοχές που βρίσκονται στη διασπορά.
Να θυμίσουμε ότι όταν το 2018 το ελληνικό δημόσιο έδωσε το 67% του ΟΛΘ είχε εισπράξει 231,926 εκατ. ευρώ, τίμημα που αντιστοιχεί σε 34,34 ευρώ ανά μετοχή.
Επίσης, το το τίμημα των 27 ευρώ που δίνουν οι Λουί Ντρέιφους, είναι μόλις… μισό ευρώ πάνω σε σχέση με τα 26,5 ευρώ που είχαν προσφερθεί τον Ιούνιο του 2021, στη δημόσια πρόταση που είχε κάνει η Belterra Investments.
Ο απόλυτος αιφνιδιασμός
Πηγές πολύ κοντά στο ΟΛΘ υποστηρίζουν ότι ο Ιβάν Σαββίδης και η ομάδα που διοικεί το λιμάνι έπεσαν από τα… σύννεφα μόλις άκουσαν την πρόταση για απόκτηση έως και 21% των μετοχών, αγνοώντας της προθέσεις της οικογένειας Ντρέιφους και του ενδιαφέροντός της για τον ΟΛΘ.
Άλλωστε έχει καταστεί σαφές από την Leonidsport, την εταιρεία που έχει απευθύνει τη δημόσια πρόταση για την απόκτηση του 21% των μετοχών του ΟΛΘ που διαπραγματεύεται στο Χρηματιστήριο σήμερα, ότι αποτελεί Ολλανδική επιχείρηση που εδρεύει στο Άμστερνταμ και η οποία συστάθηκε πρόσφατα από τα μέλη της οικογένειας Λουί Ντρέιφους και ειδικότερα την Μαργαρίτα Λουί Ντρέιφους και τους τρεις γιούς της, τον Kίριλ, Μορίς και Έρικ.
Η οικογένεια των δισεκατομμυριούχων επιδιώκει να διευρύνει το ιδιωτικό της επενδυτικό χαρτοφυλάκιο, μέσα από ένα νέο κλάδο επενδύσεων, που εστιάζει στις στρατηγικές υποδομές σε παγκόσμιο επίπεδο, με φυσική έμφαση στην Ευρώπη.
Το τι θα πράξει ο Ιβάν Σαββίδης, ο οποίος, όπως λέγεται βρίσκεται ταυτόχρονα σε διαπραγματεύσεις για την πώληση του τηλεοπτικού σταθμού Open με τον επιχειρηματία Δημήτρη Μάρη, είναι κάτι το οποίο θα δώσει σήμα στην υπόλοιπη αγορά και ιδιώτες μετόχους του ΟΛΘ. Xθες η μετοχή στο Χρηματιστήριο έκλεισε +12,97%, στα 27 ευρώ, ενώ έγιναν πράξεις και στα 27,10 ευρώ, για 63.535 μετοχές.
Άλλαξαν χέρια 275 χιλιάδες κομμάτια, εξ αυτών η LeonidsPort απέκτησε το 2,1% του μετοχικού κεφαλαίου ήτοι 212.114 μετοχές.
Σύμφωνα με τις οικονομικές εκθέσεις των αμοιβαίων κεφαλαίων, σχεδόν 73 χιλιάδες κομμάτια του ΟΛΘ κατέχει η Εθνική Τράπεζα, μέσω των αμοιβαίων της ΔΗΛΟΣ, η ΝΝ διαθέτει 10 χιλιάδες, η Πειραιώς 4 χιλιάδες, η Ευρωπαϊκή Πίστη 27.134 κομμάτια και η Axxion S.A. 175 χιλιάδες κομμάτια. Η στάση του Ιβάν Σαββίδη θα είναι καθοριστική ως προς το αν οι υπόλοιποι μέτοχοι θεσμικοί ή μικρομέτοχοι, θα σπεύσουν να δώσουν τις μετοχές τους στην LeonidsPort της οικογένειας Λουί Ντρέιφους.
Το συντονισμό της δημόσιας πρότασης έχει αναλάβει να τρέξει η Alpha Bank.
Η αποτίμηση
Είναι ζητούμενο το αν τα 27 ευρώ αποτελούν χαμηλή αποτίμηση με την κεφαλαιοποίηση πλέον στα 273,16 εκατ. ευρώ, όταν το λιμάνι έχει μηδενικό δανεισμό και 95,5 εκατ. ευρώ ταμείο (στοιχεία εξαμήνου) και κάθε χρόνο δίνει μέρισμα.
Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι σημειώθηκε καθαρή αύξηση κερδοφορίας σε όλα τα επίπεδα στο ά 6μηνο του 2024: τα Μικτά Κέρδη αυξήθηκαν κατά 29,2%, στα 22,4 εκατ., τα Λειτουργικά Κέρδη (EBITDA) αυξήθηκαν κατά 37,6% στα 20,8 εκατ. και τα Καθαρά Κέρδη μετά από φόρους του Ομίλου αυξήθηκαν κατά 62,3%, στα 13,6 εκατ.
Η εταιρεία «πάτησε» στην αύξηση των τιμολογίων της για τις παρεχόμενες υπηρεσίες κίνηση στην οποία προέβη τον Ιανουάριο του 2024. Εν αναμονή της απόφασης του Ελεγκτικού Συνεδρίου για την απόκτηση του Οργανισμού Λιμένος Βόλου, ενώ η καλύτερη περίοδος για τα μεγέθη της είναι η τρέχουσα και μέχρι τέλος του χρόνου (2024), καθώς το καλοκαίρι οι βιομηχανίες υπολειτουργούν, που σημαίνει ότι μειώνονται και τα προϊόντα που διακινούνται μέσω του λιμανιού.
Αν οι ιδιώτες επενδυτές που αποτελούν και το free float δεν ανταποκριθούν στη δημόσια πρόταση, δεν αποκλείεται η LeonidsPort να επανέλθει με μεγαλύτερη τιμή, σχολιάζουν χρηματιστηριακές. Σε αυτή την περίπτωση, δεν αποκλείεται, όπως αναφέρουν τραπεζικές πηγές, να «ανταποκριθεί» και η πλευρά Σαββίδη, αλλά ζητούμενο είναι το τίμημα.
Πηγές από το Υπερταμείο αναφέρουν ότι «δεν θα ήταν άσχημο να μπει ένας ακόμα μέτοχος, ισχυρός και εγνωσμένης επιχειρηματικής αξίας…».
Την ίδια ώρα, η περίοδος που τρέχει η δημόσια πρόταση της οικογένειας των δισεκατομμυριούχων στον ΟΛΘ, η οποία κατά το παρελθόν είχε στην ιδιοκτησία της και την ομάδα ποδοσφαίρου της Μασσαλίας, συμπίπτει με την αλλαγή ηγεσίας στο Υπερταμείο. Συγκεκριμένα, η νέα ηγεσία αναμένεται να τοποθετηθεί μέχρι τις 16/2, όπου θα προβλέπεται νέος διευθύνων σύμβουλος, ένας εκτελεστικός αντιπρόεδρος και τέσσερα μέλη του Δ.Σ.
Διαβάστε επίσης:
BriQ Properties: Σύσταση outperform από την Πειραιώς ΑΕΠΕΥ με τιμή στόχο € 3,16 και upside 59%.
Motor Oil: Διέθεσε 31.000 ίδιες μετοχές στη συνεδρίαση της Παρασκευής
Eurobank Equities για Aegean Airlines: Παραμένει αγοραστής, αλλά μειώνει τιμή στόχο
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μια Διακήρυξη για εκατομμύρια – Η ιστορία σε φύλλο χαρτιού
- Buy, hold or Sell: Άμεση ανάλυση για INKAT, ΛΑΜΔΑ, ΜΥΤΙΛ, ΠΛΑΘ
- VesselsValue: Πώς διαμορφώθηκαν οι τιμές στις αγοραπωλησίες πλοίων – Οι κινήσεις της εβδομάδας
- Αθανάσιος Λιάγκος: Είναι μονόδρομος η συμμετοχή των λιμένων σε ενεργειακές κοινότητες